Aihe: Madamp A15mk1 kit, kokemuksia ?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Modulaatio
11.11.2005 15:14:59
Elikkä löytyykö kokemuksia kyseisestä kitistä ? Hillitön vimma olisi rakennalla oma putkimasiina. Ens viikon loppu puolta laitan osat tilaukseen jos ei kauheesti negatiivisia kokemuksia löydy.

http://www.madamp.biz/
Prkele
Spike
11.11.2005 17:49:05 (muokattu 11.11.2005 17:52:04)
Oon kanssa katellu tota, ehkä seuraavaksi projektiksi kunhan saan Uraltonen valmiiksi.

E: Tuo on monimutkaisempi kuin Uraltone, mutta nuo ohjeet ovat ehkä vähän tarkemmat. Mutta kyllä Uraltonenkin aika helpolla kokoaa ihan aloittelijakin.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
spm
11.11.2005 19:01:52
Elikkä löytyykö kokemuksia kyseisestä kitistä ? Hillitön vimma olisi rakennalla oma putkimasiina. Ens viikon loppu puolta laitan osat tilaukseen jos ei kauheesti negatiivisia kokemuksia löydy.

Hintaansa nähden mielettömän hyvä sarja.
Komponentit ei ihan sitä parasta laatua mutta
huolellisella kasaamisella varmasti kestävä laite.
Potikat kannattaa ehdottomasti vaihtaa laadukkaimpiin...
tuossa + peketissa ne vissiin jo onkin.

Ei muuta kun tilaukseen vaan :-)
jarmos
11.11.2005 21:16:46
Hintaansa nähden mielettömän hyvä sarja.
Ei muuta kun tilaukseen vaan :-)

Alko muakin kiinostamaan, ihmetttelen vaan miksi noin älyttömän väljä boksi, kai noi sais pienempäänkin tilaan? vai onk siinä joku jippo?
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
Mike M. Hiirenloukku
11.11.2005 21:17:18
Laita heti kokemuksia miten tilaus meni jne. Ja tietenkin sitten miten onnistu. Itse olen jo pitkään himoinnut tuota ko. laitetta. Tiedä vaikka onnistut tulevaisuudessa innostamaan minutkin ko laitteen väsäämään.
That's the spirit - Tuo on pirtua.
kulmahiomakone
11.11.2005 21:45:28
Reilun vuoden olen odotellut Uraltonelta vastaavaa rakennussarjaa. Tossa Madampissa on kuitenkin tasasuuntaaja diodeilla ja verkkomuuntajakaan ei tiettävästi ole mitenkään häävi. Samalla sitä rakentaa kunnollisen, jos aikaansa tuollaiseen projektiin tuhlaa.
ECL82 pääteputkella varustetun putkiradion haluan mä. Tarjoa!
spm
11.11.2005 22:11:26
Reilun vuoden olen odotellut Uraltonelta vastaavaa rakennussarjaa. Tossa Madampissa on kuitenkin tasasuuntaaja diodeilla ja verkkomuuntajakaan ei tiettävästi ole mitenkään häävi. Samalla sitä rakentaa kunnollisen, jos aikaansa tuollaiseen projektiin tuhlaa.

Samaa mieltä... mutta hintaan suhteutettuna silti hyvä sarja.
Mielestäni nuo kaikki madamp sarjat on hyvin suunniteltuja
ja ohjeistettuja sarjoja halpaan hintaan.
Eikä dioidi tasasuuntauksessa mielestäni mitään vikaa ole...riippuu mitä haetaan.
Ulostulo muuntajana on hammond, joka mielestäni on
tämän hintaluokan sarjaan on varsin hyvä valinta ja avoin verkkomuuntaja
ajaa asiansa vallan mainiosti.
Tami
11.11.2005 22:19:33

Onnistuukohan tuolta joku kimppatilaus/ onkohan siitä mitään hyötyä.... Juniori on valmis ja seuraavalle projektille olisi jo pöytä valmiiksi tyhjänä.....
Mä olen ainakin valmis tuon + version tilaamaan...
Töissä intissä - vikaa vintissä!!
kulmahiomakone
11.11.2005 22:40:36
Samaa mieltä... mutta hintaan suhteutettuna silti hyvä sarja.
Mielestäni nuo kaikki madamp sarjat on hyvin suunniteltuja
ja ohjeistettuja sarjoja halpaan hintaan.
Eikä dioidi tasasuuntauksessa mielestäni mitään vikaa ole...riippuu mitä haetaan.
Ulostulo muuntajana on hammond, joka mielestäni on
tämän hintaluokan sarjaan on varsin hyvä valinta ja avoin verkkomuuntaja
ajaa asiansa vallan mainiosti.

Juu onhan tuo halpa, ei siinä mitään, ja varmasti tarjoaa vastinetta rahoille. Mä vaan arvostan omaa aikaani sen verran, etten viitisisi sitten tinkiä mistään, jos projektiin ryhdyn. Uraltone jr. (jota mulla ei edes ole) on siitä hyvä raknnussarja, että se pyrkii aikalailla olemaan kompromissiton, eikä hinta siltikään ole paha. Tai en tiedä onko se kompromissiton, mutta mulle se olisi jo sen tasoinen vermes, etten varmasti tarvitsisi parempaa - ei tulisi mieleen alkaa hifistelemään päätemuuntajan vaihdolla tms.

Tasasuuntaus pitäisi mun käsittääkseni olla push-pull vehkeessä putkella sen vuoksi, jotta syntyisi paljon puhuttua sagia. Sagi on mun nähdäkseni kuitenkin oleellinen osa p-p vehkeen saundia, joten mun mielestä on vähän hassua, että juuri siinä on säästetty.
spm
11.11.2005 23:12:04
Juu onhan tuo halpa, ei siinä mitään, ja varmasti tarjoaa vastinetta rahoille. Mä vaan arvostan omaa aikaani sen verran, etten viitisisi sitten tinkiä mistään, jos projektiin ryhdyn. Uraltone jr. (jota mulla ei edes ole) on siitä hyvä raknnussarja, että se pyrkii aikalailla olemaan kompromissiton, eikä hinta siltikään ole paha. Tai en tiedä onko se kompromissiton, mutta mulle se olisi jo sen tasoinen vermes, etten varmasti tarvitsisi parempaa - ei tulisi mieleen alkaa hifistelemään päätemuuntajan vaihdolla tms.

Tasasuuntaus pitäisi mun käsittääkseni olla push-pull vehkeessä putkella sen vuoksi, jotta syntyisi paljon puhuttua sagia. Sagi on mun nähdäkseni kuitenkin oleellinen osa p-p vehkeen saundia, joten mun mielestä on vähän hassua, että juuri siinä on säästetty.

No uraltone junioriin ei tuota madamp A15Mk1 sarjaa ei kyllä voi oikein
suoranaisesti verrata.
A15Mk1 on kaksi kanavainen, bufferoitu efekti luuppi, ... lähinnä särö meininkiin
tehty laitos kun taas juniori on enemmän perinne henkinen blues tykki :-)
Itsekkin olen ehdottomasti uraltone jr:n kannalla, mutta se on ihan toisen tyylinen
verme kuin A15Mk1 !
Ja kaikki eivät todellakaan hae ns. sagia ... vaikka onkin oleellinen osa p-p saundia. Mulla on ollu vahvistimia, jossa on sagia vaikka muille jakaa vaikka on diodi tasasuuntaaja ja taas toisaalta vahvistimia jossa on putki tasasuuntaus ja sagia juuri nimeksikään... se on ehkä jostain muustakin kiinni.
kulmahiomakone
11.11.2005 23:41:23
No uraltone junioriin ei tuota madamp A15Mk1 sarjaa ei kyllä voi oikein
suoranaisesti verrata.
A15Mk1 on kaksi kanavainen, bufferoitu efekti luuppi, ... lähinnä särö meininkiin
tehty laitos kun taas juniori on enemmän perinne henkinen blues tykki :-)
Itsekkin olen ehdottomasti uraltone jr:n kannalla, mutta se on ihan toisen tyylinen
verme kuin A15Mk1 !

En nyt verrannutkaan noita laitteita toisiinsa laitteina, vaan lähinnä niiden suunnittelun taustalla vaikuttavaa filosofiaa. Madamp on pyritty tekemään halvaksi ja se varmasti näkyy osavalinnoissa. Uraltonessa taas ei ole käytetty niitä halvimpia palikoita - ehkä siksi, että suunnittelijansa mielestä se ansaitsee paremmat.

Itse en ole hankkinut uraltone jr:a siitä syystä, että mulla on jo SE -vahvari, johon käyvät ne putket, joiden haluan siihen käyvän. Tuollainen p-p vahvistin parilla 6v6 putkella on sen sijaan ollut jo pidempään kiikarissa. Pitäisi vaan löytyä tarpeeksi laadukas rakennussarja (Euroopasta). Itse jaksa nähdä vaivaa osien keräämisessä ynnä muussa. Mutta siis, kuten totesin, en nyt verrannut noita vahvistimia toisiinsa laitteina.

Ja kaikki eivät todellakaan hae ns. sagia ... vaikka onkin oleellinen osa p-p saundia. Mulla on ollu vahvistimia, jossa on sagia vaikka muille jakaa vaikka on diodi tasasuuntaaja ja taas toisaalta vahvistimia jossa on putki tasasuuntaus ja sagia juuri nimeksikään... se on ehkä jostain muustakin kiinni.

Tähän en osaa sanoa mitään. Paitsi että mun Champ -klooni ei kyykkää kuten tekee mun ruåtsinmaalla kyhätty p-p putkikones, jossa on putkitasasuuntaaja.
pjl
12.11.2005 00:31:24

Paitsi että mun Champ -klooni ei kyykkää kuten tekee mun ruåtsinmaalla kyhätty p-p putkikones, jossa on putkitasasuuntaaja.

Champ on single-end päätteellä ja A-luokassa. A-luokkaiset eivät kyyki koska powerista otettava teho pysyy koko ajan samana. AB-luokassa ,kunnolla mätkäistessä repäistään powerista kunnon tehopiikki. Jos on powerissa korkea sisäresistanssi (putkitasuri, sarjavastus tms) niin jännite kyykkään. Samoin jos on liian pieni muuntaja.
Puoskari
12.11.2005 13:23:17
mitä on sagi ?
hyviä kitaristeja mahtuu kymmenen tusinaan kun taas hyviä biisin tekijöitä yksi... ...sikäli harmi etten kuulu kumpiinkaan
efunkelist
12.11.2005 14:00:18

Irtoaisko ääninäytteitä erittäin sägiggäästä ja ei ollenkaan sägätystä soinnista? Ymmärtäisi sitten mitä se käytännössä tarkoittaa. Nuo jännitepiikit ym sähköopillinen tieto ei ainakaan meikäläiselle kerro mitään siitä soundista joka saadaan aikaan "kyykällä"
mWaltari
12.11.2005 20:46:23
Hep hep,

Itsekkin olen nuita MadAmpppeja miettinyt.

siis se Sag on sitä kun kitaraa rääkätessä vahvistimen tehontarve kasvaa, kun tuottaa enemmän ääntäkin. Ja sen virtalähde kyykää/notkahtaa, eli sen tuottama jännite alenee.

Tuosta diodisuuntauksesta mietin, että voisiko sitä Sagia simuloida jollain sopivalla vastuksell. Sehän periaatteessa pitäs tehdä vähän samaa, vai kuinka?

-TP-
pjl
13.11.2005 12:26:54

Tuosta diodisuuntauksesta mietin, että voisiko sitä Sagia simuloida jollain sopivalla vastuksell. Sehän periaatteessa pitäs tehdä vähän samaa, vai kuinka?

Niin ne väittävät homman toimivan. Katso vaikka jonkun tasuriputken datalehdestä sisäresistanssin arvo ja laita samankokoinen vastus. Taisi kyllä muuttua virran ja jännitteen mukaan tuo mutta menee se ainakin hehtaarille.
Puoskari
13.11.2005 12:29:08
mutta siis mitä tuo sag käytännössä tekee, auttaa ?
hyviä kitaristeja mahtuu kymmenen tusinaan kun taas hyviä biisin tekijöitä yksi... ...sikäli harmi etten kuulu kumpiinkaan
pjl
13.11.2005 12:33:51

En osaa mittään varmaa sanoa mutta käsittääkseni se toimii vähän kompuran tavoin. Eli jännitteen tippuessa myös "headroom" pienenee ja saundi menee kait tavallaa särölle mutta jotenkin kivammin kuin perinteisesti klippaamalla.

Aika rankasti vaan voi joutua antamaan sanaa jollekin 50W vahvarille ennen kuin tuota huomaa...
Bee-äf
14.11.2005 09:23:53 (muokattu 14.11.2005 09:24:20)
Onhan osa Klassisista pleximarsuista putki- ja osa puolijohdetasasuuntauksella, eikä tuo ero juuri niiden arvostukseen vaikuta.
Varmaan kannattaa miettiä juuri tuollaisissa alle 20w peleissä kumpaan kallistuu.
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today.
Modulaatio
15.11.2005 11:55:37
Huomenna lähtee osat tilaukseen. Saas nähä kuin äijän käy.
Prkele
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)