Aihe: Kitara pleksin maalaus
1
apulanta-13
27.11.2006 16:28:13
Joo, eli olen aikomassa maalata koulussa, squier stratocasterini pleksiä ja kun katsoin kotona pleksiä (valkoinen) niin siinä on ne ruuvit mitkä pitää irroittaa mutta yksi ongelma, miten saan mikin säätimet pois että pleksin saa siististi irroitettua kitarasta?!

ps.kiva olisi jos löytyy jtn. linkkii.. :P
samantien
27.11.2006 16:41:01
ei kannata alkaa maalaileen. ei kestä.
...Mutta TUOSSA nimenomaisessa riffissä ei kyllä ole niin yhtikäs mitään vaikiaa, että en kyllä nyt ymmärrä yhtään että mitä vaikiaa tuossa nyt olisi. - Däniel 18.09.2006
apulanta-13
27.11.2006 16:44:59
No siihen tulee sellasta lakkaa ym. tarvittavaa
Johnny99
27.11.2006 16:55:40
Ei se maali siinä pysy. Pistä vaikka jotain kontaktimuovia.
Elämän ohje: "Ekana pitää löytää joku joka tykkää samoista asioista ku itte. Jos esimerkiksi tykkää jääkiekosta, täytyy löytää vaimo joka tuo sipsejä ja kaljaa..."
moder
27.11.2006 17:09:17
vaiha suoraan erivärinen pleksi, jos väriä haluut muuttaa. Jossei sopivaa löydy, niin ota läpinäkyvä, ja maalaa "väärältä puolelta".
apulanta-13
27.11.2006 17:17:50
No sanokaa, mitä mun kannattas tehä sille pleksille maalaamisen suhteen ku se on valkosena tyhmän värine ja saan kummiski uuden kitaran mut haluisin tehdä tästä toisesta jollain tapaa hienon... :P
apulanta-13
27.11.2006 17:22:18
Ei se maali siinä pysy. Pistä vaikka jotain kontaktimuovia.
mitä tarkotit tol kontaktimuovil? miten sen laittas siihen?
SirElwood
27.11.2006 17:23:52 (muokattu 27.11.2006 17:25:34)
No sanokaa, mitä mun kannattas tehä sille pleksille maalaamisen suhteen ku se on valkosena tyhmän värine ja saan kummiski uuden kitaran mut haluisin tehdä tästä toisesta jollain tapaa hienon... :P

Itse laitoin kontaktimuovia: http://www.tg-music.com/images/IMG_3919.JPG

Infosta saa ainakin. Ja on monenlaisia mistä valita.

E: mitä tarkotit tol kontaktimuovil? miten sen laittas siihen?

Siis kontaktimuovi on sitä millä koulukirjat päällystetään. Ikäänkuin isoa tarraa.

Itse liimasin muovin tuohon sen kummemmin leikkaamatta, ja kirurgin veitsellä sitten viiltelin sopivaksi.
apulanta-13
27.11.2006 17:39:17
Itse liimasin muovin tuohon sen kummemmin leikkaamatta, ja kirurgin veitsellä sitten viiltelin sopivaksi. eikö niin että maalasit ensin pleksin ja annoit sen kuivia ja sit pläjäytit kontaktin päälle :P
SirElwood
27.11.2006 17:43:55
eikö niin että maalasit ensin pleksin ja annoit sen kuivia ja sit pläjäytit kontaktin päälle :P

Noup.
T.Urmio
27.11.2006 17:52:12
eikö niin että maalasit ensin pleksin ja annoit sen kuivia ja sit pläjäytit kontaktin päälle :P

Taiteilija tarkoittanee, ettei maalannut ensinkään vaan laittoi k-muovin suoraan pleksiin. Marmorikuvio siis on valmiina muovissa.
No ei se mun vika oo
apulanta-13
27.11.2006 18:21:01
no mut tarkotushan olis maalata kitaran pleksi joka on valkoinen niin koko värillä? onko tällaisesta maalaamisesta tietoo/ideoita tekoa varten? unohdin kertoa mikä se lopullinen teko olisi mutta kitaran pleksin maalaus...
tegu
28.11.2006 00:11:33
No minkä väriseksi sen plexin haluat? Jos haluat vihreän niin laita vihreää kontaktimuovia siihen päälle ja leikkaa reunat. Valkosella pohjalla näkyy kaikki hyvin. Tekevä osaa.. vai?
Randall leijona, Laney kotikissa
Murgo
28.11.2006 07:03:22

Ja kysymyshän kai oli alunperin miten potikat irtoaa pleksistä? eli ensin pitää nupit irrottaa vaikka ruokailuveitsellä varovasti kammeten, niiden nuppien alla on mutterit jotka avataan jolloin potikat lähtevät irti. Sitten vaan ruuvataan pleksi,mikit(jos ovat pleksissä kiinni) ja mikkivalitsin irti. Kontaktimuovin voinee asentaa jopa potikat paikallaan kun leikkaa reiät tarkasti etukäteen.Ja maali ei tosiaankaan pysyne pleksissä kauaa,joten pleksin vaihto tai juuri kontaktimuovi. Maalin pysyvyyttä muovissa voi parantaa tarkoitukseen tehdyllä pohjamaalilla, automaalikaupasta, mutta kuluu silti varmaan nopeasti.
Värkkäily on nastaa!
noir
28.11.2006 15:39:55
Ja kysymyshän kai oli alunperin miten potikat irtoaa pleksistä? eli ensin pitää nupit irrottaa vaikka ruokailuveitsellä varovasti kammeten, niiden nuppien alla on mutterit jotka avataan jolloin potikat lähtevät irti. Sitten vaan ruuvataan pleksi,mikit(jos ovat pleksissä kiinni) ja mikkivalitsin irti. Kontaktimuovin voinee asentaa jopa potikat paikallaan kun leikkaa reiät tarkasti etukäteen.Ja maali ei tosiaankaan pysyne pleksissä kauaa,joten pleksin vaihto tai juuri kontaktimuovi. Maalin pysyvyyttä muovissa voi parantaa tarkoitukseen tehdyllä pohjamaalilla, automaalikaupasta, mutta kuluu silti varmaan nopeasti.

Nuppeja irrottaessa kannattanee käyttää kampeamiseen haarukkaa, tai pistää veitsen kärjen alle jotakin, jotta pleksiin ei jää naarmuja. Varsinkin siinä vaiheessa kun nuppi irtoaa yllättäen ja ote lipsahtaa, saattaa tulla isoakin uraa. Peittävän kontaktimuovin kanssa tietty yks hailee, ellei jossain vaiheessa tee mieli palata alkuperäiseen.

Noita reikiä ei kovin tarkasti tarvitse välttämättä leikata, jos nupit ei ole pienet. Paikat sen sijaan mielellään kohdalleen. Paikat löytyy kätevästi, kun laittaa potikoiden kärkiin sinitarralla nastat kiinni ja painaa kontaktimuovin niihin.
Mirkku haluu - minä myös.
apulanta-13
28.11.2006 16:58:25
No nyt tuli asiaa ;) kiitoksia...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)