nappo 02.02.2007 11:16:14 (muokattu 02.02.2007 11:59:50) | |
---|
Terve. Haulla en löytänyt, joten avaan uuden topicin. Ajattelin rakentaa SG Junior- tyyppisen kitaran yhdellä p-90-mikillä. Tässä mallia http://www.rocknrollvintage.com/pro … es%20paul%20sg%20junior%20large.jpg Kaulan ajattelin hommata Dr Partsilta, toivottavasti niiltä löytyy kauloja dot- otelautamerkeillä. Tuo body saattaa olla aika hankala tehdä kaikkine pyöristyksineen ym. Mahtaisiko keltään löytyä piirrustuksia tai kokemuksia muotoilusta? Suosituksia otetaan myös vastaan paikoista, joista osia (wraparound-talla, mikki) voisi kysellä. Kiitos. Ja jos joku on SG:n rakentanut aikaisemmin, niin kuvat ja raportit olisi erittäin valaisevia. Lets fucking die! |
Juzzu 02.02.2007 12:27:06 | |
---|
Suosituksia otetaan myös vastaan paikoista, joista osia (wraparound-talla, mikki) voisi kysellä. Jos et vielä huomannut, niin noista ketjuista löytyy varmaan apua moneen asiaan, mm. mistä voit ostaa osia. http://img503.imageshack.us/img503/8332/simmutaukipgwr7.jpg Itselläni ei varsinaisesti SG:stä ole kokemuksia. SG:n rungon muotojen tekoon soveltuu kyllä samat työtavat kuin muidenkin keppien muotojen tekoon - rälläkkä, höylä, viila, hiomapaprut, sikli... Kyllä ne muodot alkaa sieltä syntymään. |
Mike M. Hiirenloukku 02.02.2007 13:17:25 (muokattu 02.02.2007 13:18:57) | |
---|
Ei siinä SG:n tekemisessä oo tosiaan hirveästi poikkeavuuksia muihinkaan kitaroihin. Itse ensimmäisenä projektina sgn tein, mutta en usko että minun harvat projektikuvat mitään auttaa, sillä tein sen enemmän tai vähemmän perse edellä puuhun -tyylillä. Tältä palstalta löytyy lukuisia projekteja loistavilla selostuksilla ja googlekin on niitä pullollaan. Järkeilykin on hyvä työkalu - varsinaista rakettitiedettä kun tuo kitaranrakentelu ei kuitenkaan ole, vaikka suurta tarkkuutta, malttia ja uudelleenmitausta vaatiikin. EDIT: Itse tein rungon muodot käyttäen normaalia rakennussahaa, 80 paperia ja leipäveistä ;) (no myönnetään että ne 'soololovet' tein osittain kuviosahalla...) That's the spirit - Tuo on pirtua. |
nappo 02.02.2007 13:38:20 | |
---|
Kyllähän netti on pullollaan hyvää tietoa. Täytyy vaan suodattaa olennainen esiin. Ensimmäistä kertaa olen rakennuspuuhiin ryhtymässä. Selvisi just, että Dr.Partsilta ei saa Les Paul-tyylistä kaulaa muilla kun block-otelautamerkeillä. Harmi, tarkoitus olis tehdä mahdollisimman alkuperäisen näköinen keppi. Kaulaa en kuitenkaan nyt viitsi lähteä itse tekemään. Lets fucking die! |
fox 02.02.2007 14:05:51 | |
---|
Kyllähän netti on pullollaan hyvää tietoa. Täytyy vaan suodattaa olennainen esiin. Ensimmäistä kertaa olen rakennuspuuhiin ryhtymässä. Selvisi just, että Dr.Partsilta ei saa Les Paul-tyylistä kaulaa muilla kun block-otelautamerkeillä. Harmi, tarkoitus olis tehdä mahdollisimman alkuperäisen näköinen keppi. Kaulaa en kuitenkaan nyt viitsi lähteä itse tekemään. Katselepa sellasia "paddle headstock" kauloja, tosin joudut itse sen lavan sahaamaan muotoonsa. Joskus on moisia ollut.. |
Numb 02.02.2007 18:20:01 | |
---|
Katselepa sellasia "paddle headstock" kauloja, tosin joudut itse sen lavan sahaamaan muotoonsa. Joskus on moisia ollut.. Viimeksi kun katsoin, niin Spelektroniikan luettelossa oli juuri näitä muotoilemattomalla headstockilla olevia kauloja dot-otelaudalla. En perehtynyt niin syvällisesti, että ovatko liimakaulaksi kelpoja. Gattubi ö skugi, bing bang bong -Remu Aaltonen |
fox 02.02.2007 20:50:11 | |
---|
Viimeksi kun katsoin, niin Spelektroniikan luettelossa oli juuri näitä muotoilemattomalla headstockilla olevia kauloja dot-otelaudalla. En perehtynyt niin syvällisesti, että ovatko liimakaulaksi kelpoja. Pultattavaksi ne kaiketi on tarkoitettu, mutta pistää heeliin lisää puuta, kuin japsit 70-luvun alkupuolella ikään.. ;) |