Kolmella vai kuudella tallapalalla? Jos vintagemallisen haluat, niin levytukku myy jotain halpatallaa, olisko DR partsin, jossa ei vikana kuin tallapalat - ne ovat rosterikierretankoa. Tallan runkolevy on kuitenkin hyvä. Siihen kun ostaa messinkiset tynnyrit, niin avot. SP elektroniikan myymän vintagetallan runkolevy on sysipaska. Todella ohutta ja heppoista metallia. Jos haluut modernin tallan, jossa on kuus tallapalaa, niin joku muu saa auttaa. SP:n myymät halppisvirittimet ovat mielestäni ihan hyviä. Onnistuneimpiin tekeleisiini oon hommanut Gotohin virittimiä, muttei niistä ainakaan parin vuoden aikana ole juuri lisäarvoa irronnut. Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam. |
Aiheuttaa hirveästi päänvaivaa tämä tallan valinta. Ihan perus tele tyyppistä tallaa haen. Ostaakko sp-elektroniikan n.10e tallan vaiko panostaa suoraan viisi kertaa kalliinpaan gotohiin tai schalleriin? Entä onko Hosco merkistä kokemuksia? Virittimien valinnassa on myös sama dilemma. Kitara on osiensa summa, yleensä.. Jos oot tehny viimesen päälle puutyöt ja viimeistelyn ja sitten tingit osissa niin uskoisin että jossain vaiheessa harmittaa.. Mutta sun projekti, sun rahat.. Itse kyl ostaisin sen Schallerin ja virikoneiksi vaikka Gotohit, ennemmin kuin jotain no-name generic joulutinasta puristeltua halpisosaa.. |
Kitara on osiensa summa, yleensä.. Jos oot tehny viimesen päälle puutyöt ja viimeistelyn ja sitten tingit osissa niin uskoisin että jossain vaiheessa harmittaa.. Mutta sun projekti, sun rahat.. Itse kyl ostaisin sen Schallerin ja virikoneiksi vaikka Gotohit, ennemmin kuin jotain no-name generic joulutinasta puristeltua halpisosaa.. Tallat ainakin ovat siinä määrin yksinkertaisia kapistuksia, että niissä ei hirveää eroa merkin myötä synny. Lisäksi kuka hyvänsä pystyy pienellä vaivalla arvioimaan käytettyjä metalleja, joten merkkiin luottaminen ei ole ainut keino saada laatua. Mutta jos tuntee olonsa hyväks maksamalla parin euron metallikonstruktiosta satasen, niin kaikin mokomin. Kyllä mäkin olen sitä mieltä, että esim. Sperzelin tai Schallerin ja SP:n halppisvirittimien välillä on eroa, mutta kannattaako kahdesta edellisestä maksaa moninkertaista hintaa verrattuna viimeiseen, se on toinen juttu. Kymmenyksinä laadussa, moninkertaisena hinnassa. Kukin tyylillään. Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam. |
Tossa mun telecasterissa on SP-Elektroniikan talla. Kyseiseen tallaan päädyin koska se oli helpoiten saatavilla oleva humppariteletalla. Mitään vikaa en tuosta löydä. Virittiminä olen käyttänyt aina Gotohia. Mutta mutta, se onkin se humpparitalla.. niinkuin lucifer sanoi, se vintagetalla on eräänlainen ei-niin-hyvä.. ;) Lucifer, totta kyllä, mitä sanoit, ja kyllähän siinä on aivan hyvät mahdollisuudet saada kohtuu-kamaa halvemmalla, TAI sitten mäjäyttää kätöset johonkin möhnään, noissa halvemmissa.. Lähinnä kokemuksia on esim. halvoista ABR-talloista, todella pehmosesta metallista tehtyine tallapaloineen, joita ei saa edes irrotettua siitä tallasta tallan rungon vääntymisen takia.. Elikkäs meinasin, että kun on nähnyt tuntikausia vaivaa rungon teossa ja viimeistelyssä ns. "miestä paraiten" eli vaivoja ja aikaa säästämättä, niin kysyin tuossa vaan, että haluaako sellaseen "ihan hyvät" osat vai "todella hyvät" tietäen, että niiss "ihan hyvissä" voi olla jotain pikku probleemaa.. Vaikka sanoit, ettei sillä ole merkitystä, onko kyseessä vitosen vai viidenkympin virikoneet (esimerkkinä, ei kirjaimellisesti) niin kyllä minä itse ainakin mielelläni sen viiskymppisen laittasin. Toki jotkut Pingit tai vastaavat, joihin valmistaja on sentään nimensä laittanut, on ihan käyttökelpoisia, mutta... Ei pidä katsoa tätä vähimmässäkään määrin hyökkäykseks SP-Elektroniikkaa tai heidän tuotteitansa vastaan, ei. Ainoastaan kannanotoksi tyyliin "laatuosat vs. halpis-osat" ja hitto, olen minäki paljon osia hommannut SP:lta, vaikka etupäässä noihin korjaus- ym. tarkoituksiin, kun on esitetty, että pitäisi x euroon saada.. Ja takasin tuohon lainaukseen..eipä taida humppari-reiällisiä telen tallasysteemejä tosiaan muualta saada... 8) |