Freewheeler 29.01.2007 14:10:36 | |
---|
Millä kannattaa sävyttää Diccon nitroselluloosalakkaa? Tarkoituksen olisi saada aikaiseksi sellainen patinoitunut "amber"-sävy, kuten vanhoissa Fenderin kauloissa. Joku petsiväri vai mikä olisi parasta ja kestävintä? Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
spyykko 29.01.2007 15:28:08 | |
---|
Jatkan aiheeseen liittyvällä lisäkysmyksellä: Entäs 2-komponentti akryylilakan sävyttäminen, millä voisi koittaa? Ite olis taas tarvinnu tehdä |
MPU 29.01.2007 15:29:07 | |
---|
Liberonin kuultomaalit ainakin toimivat Diccon välissä. Pohjat tasaiseksi Diccolla, väliin sävy kuultomaalilla ja päälle Diccoa. Maali on oikeasti ennemminkin spriipetsiä kuin maalia. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
Juniper 29.01.2007 15:31:56 | |
---|
Jatkan aiheeseen liittyvällä lisäkysmyksellä: Entäs 2-komponentti akryylilakan sävyttäminen, millä voisi koittaa? Automaaleilla voi sävyttää. Joskus olen ihan paukkupullostakin ruiskuttanut sävyä lakan sekaan. |
Juzzu 30.01.2007 08:03:03 (muokattu 30.01.2007 08:04:00) | |
---|
Jatkan aiheeseen liittyvällä lisäkysmyksellä: Entäs 2-komponentti akryylilakan sävyttäminen, millä voisi koittaa? En akryyleista tiedä, mutta 2-komp PU:ta olen sävyttänyt tinneripetseillä. Eli kun ruiskussa on lakat ja kovetteet, niin sekaan vaan vielä väriä ja antaa palaa. Muoks: tokihan siis noi voi sekoittaa jos sekoitusastiassa tiätty ja kaataa sävytetty sekoitettu kama ruiskuun :o) |
MPU 30.01.2007 10:22:23 | |
---|
Millä tuotemerkillä noita tinneripetsejä on? Paikallinen K-rauta ja maalikaupat eivät ole vakuuttaneet tiedollaan kyseisistä aineista. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
Juzzu 30.01.2007 11:24:48 | |
---|
Millä tuotemerkillä noita tinneripetsejä on? Fitsiläinen kun minä ostan noita paikalliselta soitinrakentajalta, silläkin on sellaisia isompia pönttöjä. Pitääkin muuten taas ostaa noita, voin kysyä samalla. |
Deranged 30.01.2007 17:01:45 (muokattu 30.01.2007 17:02:55) | |
---|
Millä kannattaa sävyttää Diccon nitroselluloosalakkaa? Minä petsasin vesipetsillä bodyn, annoin kuivua ja laitoin päälle monta kerrosta venelakkaa (annoin kuivua kerrosten välillä). Koska jälki oli epätasaisen ja ruman näköinen lakan ilmakuplien takia, hioin kevyesti ja laitoin ruiskulla Diccoa päälle. Lopputulos oli yllättävän siisti. Nyt näyttää asialliselta. |
kulmahiomakone 30.01.2007 18:28:57 | |
---|
Minä petsasin vesipetsillä bodyn, annoin kuivua ja laitoin päälle monta kerrosta venelakkaa (annoin kuivua kerrosten välillä). Koska jälki oli epätasaisen ja ruman näköinen lakan ilmakuplien takia, hioin kevyesti ja laitoin ruiskulla Diccoa päälle. Tossa on ainakin teoriassa olemassa se vaara, että tärpättiohenteinen venelakka kiehahtaa, kun päälle roiskii tinneriohenteista Diccoa. Sikäli siis kun venelakkasi on tärpättiohenteista... Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam. |
Deranged 01.02.2007 06:17:42 | |
---|
Tossa on ainakin teoriassa olemassa se vaara, että tärpättiohenteinen venelakka kiehahtaa, kun päälle roiskii tinneriohenteista Diccoa. Sikäli siis kun venelakkasi on tärpättiohenteista... Riskit on tehty otettaviksi.. :) Mulla ehti se venelakka kuivua pari kuukautta, luulen että tärpätit lähti 99,5%. Mitään kuplintaa en havainnut ensimmäisellä lakkauskerralla, ja eilen vetelin vielä toisen kerroksen Diccoa päälle. Alkaa body olla parin viikon päästä valmis jos en tyri lakkaamisen kanssa niin että tulee kauheita valumajälkiä. Kaulakin on viittä vaille valmis, vaatii ehkä yhden kerroksen lakkaa. Alkaa jännittää pikkuhiljaa, että A) menikö kaulan ja tallan kohdistus oikein B) miltähän tuo kuulostaa Pääsis jo asentelemaan elektroniikat. |