Aihe: Taustasurina/maadoitus vahvarissa. 1 | |
---|---|
![]() 24.01.2007 14:44:20 | |
Morjenst! Tosiaan, haku ei oikeen nyt toiminut ja ei päässyt etsimään vastaavanlaista topiccia. Eli otsikossa jo selvinnee mistä on kyse. **skamaisesta surinasta kokoajan vahvarista. Vähän se laantuu kun pitää käsiä kielillä, eli siis maadoitusongelmasta on kyse. Miten tähän löytää ratkaisun? Keittiö ja vessa on ainoa paikka missä on (pakostakin) maadoitetut rasiat mutta muualla ei. Inhottavaa nauhoitella biisejä kun rikkoo soundeja ikävästi vai pitkääkö tässä laittaa vessaan studio pystyyn? :D. Eli onko tuohon jotain Tee-se-itse konsteja.? Maadoitetut jatkoroikat ei auta. Kiitos jos jollain ideoita tai vinkkejä, tietysti on se yksi köyhän miehen maadoitustyyli, mutta jos olisi joku turvallisempi idea jollakin? =) | |
![]() 25.01.2007 18:33:49 (muokattu 25.01.2007 18:35:30) | |
Suriseeko vahvistin jos irrotat kitaran johdon? En jos nyt kosket sormella kitarajohdon runkoliittimeen vahvistimessa? Vaikuttaako kitaran volumen minimiin? Suriseeko lisää jos kosket kitaran päässä johdpon vaippaan (tai siihen liittimen runkoon)? Lisätäänpä vielä: Jos säädät vahvistimesta volumen nollaan, saatko vahvaimen silti surisemaan? | |
![]() 25.01.2007 19:14:40 | |
Onko surina eri juttu kuin hurina ? Hurinasta/maadoituksista yms. on juttua muutamassakin threadissa. | |
![]() 29.01.2007 14:31:27 (muokattu 29.01.2007 14:34:02) | |
Hurisee ja surisee kun kitara on kiinni. Kun laittaa sormet kielille niin vähän vaimenee. Tätä ongelmaa ei maadoitetussa pistorasiassa ole ollenkaan kun keittiössä koitin. Soundit on häiriöttömät ja hyvän kuuloset. Edit: eli kysymys kuuluu pähkinänkuoressa että pitääkö noita vaan sietää vai onko jotain rasiaa esim: belkinin ylijännitesuoja joka voisi auttaa? | |
![]() 29.01.2007 15:45:42 | |
Hurisee ja surisee kun kitara on kiinni. Kun laittaa sormet kielille niin vähän vaimenee. Tätä ongelmaa ei maadoitetussa pistorasiassa ole ollenkaan kun keittiössä koitin. Soundit on häiriöttömät ja hyvän kuuloset. Ei kai siihen auta kunnolla oikein muu kun se maadoitettu pistorasia. Itse tosin huomasin että käytetyllä kitaralla on aika paljon merkitystä, siinä missä Squierini pörisee ikävästi niin Ibanezilla ongelma ei ole läheskään yhtä paha (vaikka havaittavissa silti). Olen tuohon Squieriini tehnyt alumiiniteippisuojaukset, mutta ehkä suojaus ei sitten ole yhtä hyvä kuin Ibanezissa valmiina oleva johtavalla maalilla tehty. Muistelisin että tämäkin pörinä kuitenkin hieman pieneni juuri nuo alumiiniteippaukset tekemällä. Edit: eli kysymys kuuluu pähkinänkuoressa että pitääkö noita vaan sietää vai onko jotain rasiaa esim: belkinin ylijännitesuoja joka voisi auttaa? Tuskinpa ylijännitesuoja maadoitusongelmiin auttaa. Noissa taidetaan vielä sanoa että vaativat maadoitetun rasian muutenkin toimiakseen. | |
![]() 29.01.2007 16:22:17 (muokattu 29.01.2007 16:34:11) | |
Tallennatko soittoa tietokoneelle ? Eli, voisiko häiriöt tulla esimerkiksi tietokoneen kuvaputkelta ? Keittössä eikä vessassa, ainakaan meillä, ei ole tietokoneen näyttöä. Jos tallennat tietsillä, kokeile loppuuko surinat, kun tietsin ja näytön sammuttaa. Itselläni tietsin putki aiheuttaa melkoisen pörinan varsinkin kun soittaa humppari puolitettuna. | |
![]() 29.01.2007 22:36:56 | |
Keittiössä ei oo tosiaan mitää häikkätekijöitä, ja oon koitellut eri paikoissa tota et suriseeko..ja kyllä vaan surisee, vaikka häikkätekijöitä ei ole. Eihä tuo muuten haittaa mutta kun nauhottelee koneelle biisejä nii ikävät kohinat vaan vie vähän fiiliksiä, ehkä kunnon usb äänikortti vähän laimentaa "kipua" et saa muutenkin paremmat soundit sisään. Järettömän kallistahan toi ois asennuttaa maadotetut vuokrakämppään. Ite oon tullu ihan tulokseen että pistorasia"häikkää"...keppi toimii maadotetussa ihan loistavasti ja samoin vahvari ja v-amppikin. Täytynee sitten kai vaan tottua tuohon? =( | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)