Aihe: Koch Studiotone, bright -kytkin
1
JuSu
06.02.2007 09:31:11
Tervehdys!

Nurkkiin tupsahti otsikonmukainen putkicombo. Vehkeessä on kolmiasentoinen bright -kytkin, joka vaikuttaa sekä puhtaaseen että särökanavaan. Kytkimen toiminta on lähinnä mallia kolmiasentoinen presence -säädin.

Puhtaassa kanavassa vaikutus suurimman ja pienimmän korostuksen välillä ei ole kovinkaan suuri, mutta särökanavalla todella huomattava. Alin asento on käyttökelpoinen, mutta aavistuksen liian tumma. Seuraava asento on jo mun korvaan aivan liian kirkas ja 'sirisevä'. Vaikea on kuvitella, kenen korvaan se korostetty yläpää soveltuisi, sen verran ampiaispesää tulee säröosastosta ylimmässä asennossa.

Eli onko tuon kytkimen toiminnalle mahdollista tehdä jotain? Lähinnä haluaisin muuttaa sen toimintaa siten, että kahdessa nyt minulle lähes käyttökelvottomassa asennossa presenceleikkaus olisi suurempi.

Vai onko parempi/halvempi ratkaisu hankkia eq -pedaali Kochin kaveriksi?

Kiitos,

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
Deranged
06.02.2007 11:01:53
Vaikea on kuvitella, kenen korvaan se korostetty yläpää soveltuisi, sen verran ampiaispesää tulee säröosastosta ylimmässä asennossa.

Jonkun tummasoundisen kitaran kanssa/alavireissä ehkä toimisi, mene ja tiedä.

Eli onko tuon kytkimen toiminnalle mahdollista tehdä jotain?

Komponentteja vaihtamalla varmaan saisi siirrettyä tummempaan päin sitä soundia.
Laita Kochille sähköpostia ja kysy olisiko heillä vinkkejä asiaan. Saattaisivat jopa kertoa mitkä osat pitää vaihtaa ja mihin suuntaan komponenttien arvoja tulee muuttaa.

On vaan aika kallista teettää vahvistingurulla moinen operaatio. Itse tekemällä saa edullisesti tehtyä, ja jos kyse ei ole kuin jonkun hassun komponentin vaihdosta, se on helppo operaatio.

Eq-pedaali tai edullinen räkkieq olisi silti ehkä oma valintani.

Ja vahvistin on helpompi myydä modaamattomana eteenpäin.

Itse kiroilen Madamp A15 liiallista yläpään tirinää joka päivä, ja vastaavasti sitä Mesan alapään OOMPH-efektiähän tuosta ei saa. Pitäisi rakennella joku infernal megaboost-kytkentä tuohon.
JuSu
06.02.2007 11:51:06
Hyviä pointteja, kiitos.

Uskonpa kallistuvani eq:n suuntaan. Moiselle värkille olisi käyttöä muuallakin.

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)