Aihe: Nylon kielet sähkökitaraan?
1
Shadowling
03.02.2007 15:39:36
Tuli vaan tässä mieleen, kun en tuolla squierilla soittele niin hirveästi vahvarin läpi, että jos virittäisin siihen nylonkielet, ja mahd. repisin mikit irti että sais vähän akustisefektiä siihen. Mutta siis kestääkö nuo nylon kielet jos ne virittää sähkäriin ja kannattaako tuo mikkejen irti repiminen? Nimittäin akustisesta olis pulaa ja yks sähkökitara riittää aivan hyvin minulle.
PS. Ynkällä olen joskus nähnyt vastaavan virityksen, että straton pohjalle olisi tehty "akustinen" ilman mikkejä siis ja nylon kielilä
Gotta move the wheel of time
Aki
03.02.2007 19:00:56

virittäisin siihen nylonkielet, ja mahd. repisin mikit irti että sais vähän akustisefektiä siihen.

Sähkökitarasi soisi nylonkielillä akustisesti paljon hiljempaa kuin nykyisillä sähkiskielillä, ja "akustisefektiä" ei tosiaan olisi luvassa.

PS. Ynkällä olen joskus nähnyt vastaavan virityksen, että straton pohjalle olisi tehty "akustinen" ilman mikkejä siis ja nylon kielilä

Ynkällä on jokatapauksessa ollut piezomikit ja mitä luultavimmin myös puinen talla. Ei taatusti soi ynkänkään kitara akustisesti.

Hyvä akustinen kitara maksaa uutena 200€, kaikki sitä edullisemmat viritykset ovat parhaimmillaankin vain toivottomia rimpuloita.
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
Shadowling
03.02.2007 21:18:23 (muokattu 03.02.2007 21:45:13)
Jaajaa, ynkän sivulta kyseinen kitara löytyy, taitaa olla tavallaan "klassinen" kitara vissiin.Runko on ihan täysin puinen, en tiiä sit millanen soundi lähtee, mut ynkän mukaan todella hyvä :D. Eli oma kitara vaan täyteen kamelinpaskaa :D(eli siis sitä puunkorviketta tms).
Instrumenttisi on parhaimmillaan kevyessä epävireessä!
Little Savage
05.02.2007 00:42:01
Project guitarin sivuilla oon nähny jonkun jyrsineen squierin podin kokonaan ontoksi sisältä ja runkoon oli liimattu kansi ja sitten pistetty akustisen talla.
tuota mikäs ois helppo Children of bodom soolo ?
humppahanuristi
05.02.2007 19:09:36 (muokattu 05.02.2007 19:09:46)

Straton näköisen akustisen saa, kun ostaa Fenderin Stratacousticin.
Eihän kellään halvalla käytettyä olisi? ;)
Kaikkihan sitä humppaa haluaisivat soittaa mutta ei sitä kaikki vaan osaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)