Murgo 12.02.2007 15:18:15 | |
---|
Eli olisi tarvis erittäin hyvin ympäristön ääntä vaimentaville kuulokkeille äänityskäyttöön. Tarkoitus olisi värkätä tavallisiin peltorin kuppisuojaimiin elementit, niin kuin joku oli tehnyt ottamalla ne vanhoista kuulokkeista. Molemmissa omistamissani kuulokkeissa on vaan elementit liimattu kiinni sen verran lujasti etten usko niiden lähtevän ehjinä irti, joten kyselisisin tietoa/kokemusta asiasta, eli millaiset elementit sopisivat kuulokkeisiin? (impedanssi yms.) Esim SP-elektroniikkahan myy useammanlaisia pienoiskaiuttimia,impedanssit muutamasta muutamaan kymmeneen ohmiin. Äänenlaadulla ei ole ko. käytössä hirmu suurta väliä, kunhan kuulee soittaa edellisen raidan päälle. Menin hölmönä tilaamaan Tompalta jotkut Behringerin luurit kun oletin että DJ-kuulokkeet tarkoittaa suljettuja ja hyvinvaimentavia mutta olivatkin ihan avoimet. Eivät tosin paljoa maksaneet ja sopivat hyvin muuhun käyttöön, mutta äänittäessä ei tahdo kuulla mitään tai sitten pitää pitää epäterveellisen kovalla. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
Kukkis 77 12.02.2007 15:48:55 | |
---|
Miten ois se perinteinen että perus nappikuulokkeet korviin ja Peltorit päälle? "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" - Aki Kaurismäki |
Antti1 12.02.2007 15:54:40 | |
---|
Mun ehdotus äärimmäistä eristystä hakeville: Kossin plugit, joihin tungetaan earin tulpat kiinni --> korviin --> peltorin optime III:t päälle. Vaimennus on varmaan jotain 50dB luokkaa. Riittääkö? Noi earit tosin pitää preparoida leikkaamalla siitä tyhjästä tapista siihen valujälkeen asti poikki, eli sen suurimman renkaan ulkoreunaan asti. |
poppamies 13.02.2007 07:43:12 (muokattu 13.02.2007 07:44:37) | |
---|
Eli olisi tarvis erittäin hyvin ympäristön ääntä vaimentaville kuulokkeille äänityskäyttöön. Tarkoitus olisi värkätä tavallisiin peltorin kuppisuojaimiin elementit, niin kuin joku oli tehnyt ottamalla ne vanhoista kuulokkeista... Otin itse sangat pois vanhoista Panasonic luureista ja tuo varsinainen kuulokeosa kokonaisuudessaan sopi justiinsa kuulosuojaimien kupin sisälle. Niillä kuuntelee sujuvasti Paranoidia kun leikkaa nurmikkoa kesällä. Vaimokin käyttää niitä kun imuroi. Eli ympärivuotisessa käytössä ovat. G strings are for strippers! |
Murgo 13.02.2007 07:58:22 | |
---|
Joo, tuo nappikuulokkeet+kuppisuojat on varmaan ihan toimiva juttu,meinasin vaan että olisi "siistimpi" ratkaisu laittaa ne elementit kiinteästi luureihin :) Pitääpä katsella kaapeista löytyviä edesmenneiden korvalappuvehkeiden nappi- ja pieniä sankakuulokkeita. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
Noisy 13.02.2007 14:47:39 | |
---|
Noi earit tosin pitää preparoida leikkaamalla siitä tyhjästä tapista siihen valujälkeen asti poikki, eli sen suurimman renkaan ulkoreunaan asti. Miksi? Jotta mahtuu kuppisuojaimien kanssa päähän? Mulla ainakin toimii leikkelemättäkin mainiosti, en tosin kuppisuojaimia lisäksi käytä. |
Antti1 13.02.2007 15:10:58 | |
---|
Miksi? Jotta mahtuu kuppisuojaimien kanssa päähän? Toimii vaan paremmin, kun ne napit ei heilu sentin päässä korvista sellaisen ääntä huonontavan kumitötterön päässä. Mun mielipide tosin vaan, mä en pidä ylimääräisistä ulokkeista. |