Aihe: Spalted Maple..?
1
tuffkong
10.02.2007 23:35:01
Aloin tässä muistelemaan menneitä kuinka tuli kiipeiltyä pikkupoikana pihalla seisseessä vaahterassa. Muutama vuosi sitten tämä kuitenkin hakattiin pois. Sitten tuli mieleen että vaahterahan ei muuten ole paskempaa soitinrakennuspuuta. Kysäisin sitten isältä että mitäs sille vaahteralle sitten kävi. Kävi ilmi että ne on pihalla kököttävän ladon takana sievässä pinossa lumen alla. Uuden kaulan (lue hullun) kiilto silmissä menin hakemaan yhden helvetin painavan pöllin, ja kun sain vähän vesurilla pölkkyä kuorittua, alta paljastui tämän näköistä tavaraa:

http://www.picframer.ca/spalted_Maple.jpg

En ole vielä sen enempää ehtinyt tutustua puuhun, mutta pelkään pahoin että muistin vanhan vaahtera paran liian myöhään, taitaa nimittäin olla liian laho että tuosta mitään järkevää saisi aikaan.
Sen verran olen ehtinytt tuosta tietoa etsimään, että käsittääkseni tuollaista kuviota syntyy, kun vaahtera tekee kuolemaa tai on kuollut ja sen synnyttää jonkinlainen sieni? Korjatkaa jos olen väärässä.
Saattaa siis olla ihan tuikitavallista puuta, mutta itse en ole tuollaista ainakaan missään soittimessa muistaakseni nähnyt.

Eipä mulla muuta kunhan tulin avautumaan.
Tärkeitä maailmassa on DÄGÄ. DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ
Antti1
11.02.2007 00:01:28
Jos ei ole liian höttöistä, niin tostahan saa hyvin kuivattamalla aivan mainion näköistä puuta vaikka kitaran kansiin. Tuota harvemmin näkee muissa, kuin customeissa tosiaan, mutta kyllä sitäkin käytetään.
pardy
11.02.2007 00:14:23

Ei siitä mihinkään enää ole. Mut voin ostaa koivuklapin hinnalla polttopuuks. ;)
Puavali
11.02.2007 06:55:58
...Saattaa siis olla ihan tuikitavallista puuta, mutta itse en ole tuollaista ainakaan missään soittimessa muistaakseni nähnyt...

Tuon näköisestä tekivät les paulien kansia kyllä. Kallista oli se puu.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
G-mies
11.02.2007 15:49:02
For great justice.
tuffkong
11.02.2007 18:42:02
Ai saatana toi ylimmän linkin body on siisti. En ole vielä päässyt halkomaan niitä pöllejä. Tollasta kun paljastuis niin kusisin hunajaa.
Tärkeitä maailmassa on DÄGÄ. DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ
Sammo
12.02.2007 15:30:54
James Tylerin näkemys spalted-maple-topista:

http://entertainment.webshots.com/photo/2680674190055466883ZYLwxO

Tuossa on ilmeisesti mahonkirunko.
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)