Mulla on jäänyt tuonne kaapin perälle yksi tollainen
shadowin valmistama piezomikki pari.
http://www.thomann.de/fi/shadow_shb1.htm
Nyt ajattelin että mitenkähän sillä saisi mikitettyä banjon kun thomann sitä siihenkin hommaan näköjään myy.
Onko se tarkoitus liimata kalvoon kiinni vai tallan kohtaan vai kenties itse tallaan kiinni? vai saisiko sieltä rungosta jostain kenties äänen kaapattua paremmin.
Onko joku laittanut samanlaisia kiinni omaan soittimeen? Miltä mahtaa soundata?
Sitten vielä, että mahtaako tuo mikki pukata sen verran signaalia pihalle, että sen voi laittaa suoraan mikserin linja sisääntuloon vai tartteeko se väliin jonkun esivahvistimen? Tallan jalan alle kalvoon niit on liimailtu, alkaen vanhasta Barcus-Berryn HotDotista.. Kannatta(nee) vähän hienoa santapaperia näyttää kalvolle että liima tarttuu, näin muistan jostain lukeneeni. Se lienee sitte makuasia minkä jalan valitsee, 5-kielinen bluegrass-banjon tallahan on 3-jalkainen. Toisaalta kun sulla on pari, niin riittänee kyllä koko tallan leveydeltä, mutta koska banjo (oletan että sulla on tuollainen Oikea Banjo eli siis 5-kielinen) on vähän omaperäisempi kuin kitara, itse ainakin jakaisin siten, että toinen pietsostrippi ottaa keskimmäisen ja treblepuolen jalan tallasta, toinen sitte alakielen ja viidennen eli bassopuolen jalan.
Esivahvistimia ym. juttuja ehkä kannattaa sen piezosysteemin valmistajan sivuilta katsella. Tuon Barcus-Berryn kanssa ei välttämättä ole käytetty, mutta joku Shadow tms. saattaa olla niin paljon pieni ulostuloltaan, että hyötyä olisi.
Ehken kannattaa tsekkailla mitä on tarjolla...