Aihe: TubeScreamer rakennus sarja
1 2
Törni
18.02.2007 21:18:06
Eli,onko mitään suomalaista liikettä,mikä myisi valmiita pedaali rakennus sarjoja.
Custom suondin sivuilla oli jotain,mutta loppu varastosta.

Uraltonen sivuilla on paljon komponentteja,mutta esim.valmiita piirilevyjä en siellä ainakaan nähnyt.
hape
18.02.2007 21:18:48 (muokattu 18.02.2007 21:19:53)

Eli,onko mitään suomalaista liikettä,mikä myisi valmiita pedaali rakennus sarjoja.

Uraltonen sivuilla on paljon komponentteja,mutta esim.valmiita piirilevyjä en siellä ainakaan nähnyt.

http://www.custom-sounds.com/epages … 0e274159fa3d3d06b9+EN/products/2091

Edit: noita byoc:n kittejä ja piirilevyjä saa tilattua myös täältä http://www.degiergitaarbouw.nl/
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
kojones
18.02.2007 22:17:50
http://www.custom-sounds.com/epages … 0e274159fa3d3d06b9+EN/products/2091

Tota täytyy kyllä kehaista. Aitoon en oo päässyt vertaamaan mutta soundi on kyllä oivallinen.
Spike
18.02.2007 23:16:02
Tota täytyy kyllä kehaista. Aitoon en oo päässyt vertaamaan mutta soundi on kyllä oivallinen.

Paitsi hinnan puolesta vähän nihkeä, muutama kymppi turhan paljon DIY-sarjaksi.
Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart!
futhermucker
19.02.2007 09:38:24

Jos viitsii nähdä vähän vaivaa ja tekee piirilevyn itse, saat pedaalin noin 30e sijoituksella. Tosin ilmeisesti vain Saksassa päästään näihin hintoihin.

Netissä on paljon valmiita layoutteja ja piirilevykaavioita. Tuolla "elektroniikkalinkkejä" threadissa on tarvittavat linkit!
NEVER FORGER http://www.seiska.fi/arkisto/julkkiskuvat/_a47091/missit+saunapuhtaina/?p=7
Todellisuuden Pakoilija
19.02.2007 15:39:11
Mulla on kanssa Tubescreamerin rakennus mietintämyssyssä. Oon sen verran katellut tuota rakennusalaa, että sanonta 'tieto lisää tuskaa' on tullut tutuksi. Noita vastuksia, kondensaattoreita yms. on tolkuttomasti erilaisia. Mitä niistä sitten pitäisi käyttää?

Aikomuksena on rakentaa www.tonepad.com sivuilta löytyvä Tubexcreamer. Ja osat tilata www.banzaieffects.com nimisestä paikasta, kun sieltä löytyisi tuo JRC4558D chippi.

Eli siis, jos haluu vintagehenkisesti rakentaa, niin onko carbon composistion vastukset poikaa? Entä mitä merkkiä konkat?
futhermucker
19.02.2007 15:58:43
Mulla on kanssa Tubescreamerin rakennus mietintämyssyssä. Oon sen verran katellut tuota rakennusalaa, että sanonta 'tieto lisää tuskaa' on tullut tutuksi. Noita vastuksia, kondensaattoreita yms. on tolkuttomasti erilaisia. Mitä niistä sitten pitäisi käyttää?

Aikomuksena on rakentaa www.tonepad.com sivuilta löytyvä Tubexcreamer. Ja osat tilata www.banzaieffects.com nimisestä paikasta, kun sieltä löytyisi tuo JRC4558D chippi.

Eli siis, jos haluu vintagehenkisesti rakentaa, niin onko carbon composistion vastukset poikaa? Entä mitä merkkiä konkat?

http://www.uraltone.com/diyinfo.html
NEVER FORGER http://www.seiska.fi/arkisto/julkkiskuvat/_a47091/missit+saunapuhtaina/?p=7
Insane Kane
19.02.2007 16:00:57

Vastukset metallikalvoina ja konkat polkoja.
Ei tarvitse olla JRC4558D opari, kun RC4558 kuulostaa samalta.
Tuota oparin tärkeyttä korostetaan aivan liikaa!
Tee se itse, tai minä teen!
Törni
19.02.2007 18:05:49
Kiitoksia vastauksista.Täytyy alkaa perehtymään tuohon piirilevyn teko hommaan,jos joskus vaikka innostuisi värkkäämään.
Todellisuuden Pakoilija
20.02.2007 11:28:42
Löytyi vielä tälläinen sivu, mikä perehdyttää paremmin mitä tuolla piireissä oikein tapahtuu.

http://www.geofex.com/Article_Folders/TStech/tsxfram.htm

Noista vastuksista vielä, riittääkö metallikalvovastuksissa 0.25W tehonkesto? Olisi aikalailla halvempi ja tarkempia kuin 2W vastaavat?
Insane Kane
20.02.2007 15:36:54
Löytyi vielä tälläinen sivu, mikä perehdyttää paremmin mitä tuolla piireissä oikein tapahtuu.

http://www.geofex.com/Article_Folders/TStech/tsxfram.htm

Noista vastuksista vielä, riittääkö metallikalvovastuksissa 0.25W tehonkesto? Olisi aikalailla halvempi ja tarkempia kuin 2W vastaavat?

Jep, juuri noita 1/4 w vastukset
Konkat >16V
okabass
20.02.2007 20:54:07 (muokattu 20.02.2007 20:55:43)
Jep, juuri noita 1/4 w vastukset
Konkat >16V

MOI

Käyttäisin 0,6 W metallikalvoja. Minulla on vain hyviä kokemuksia niistä.
Vaikka 16V konkat ovatkin ok. Niin laittaisin 25V, jotta olisi mahdollisuus käyttää tuplajännitettä eli 18V. Jotkut tykkää isommasta jännitteestä: soundaa joidenkin mielestä paremmalta.
Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh.
Todellisuuden Pakoilija
22.02.2007 11:17:02
Kysely jatkuu... Alkaa olla homma jo aika hallussa. Yksi kysymys vielä non-polar / bipolar konkista.

Noita BP-konkkia tarvitaan 1uF arvosina kaksi tuohon mainitsemaankin TS-808 klooniin. Jos oon kuvia oikein ymmästänyt menevät signaalit molempien läpi, joten konkkien laatu pitäisi varmaankin vaikuttaa äänen laatuun. Ainoat BP-konkat mitä löysin oli elkot (eihän muilla konkilla kuin elkoilla ja tantaaleilla ole väliä mitenpäin ne pistää?). Eli siis kannattaako/voiko noihin paikkoihin laittaa POLKOt? Jos oon ymmärtänyt olisivat äänenlaadullisesti paremmat.
Insane Kane
22.02.2007 15:13:35
Kysely jatkuu... Alkaa olla homma jo aika hallussa. Yksi kysymys vielä non-polar / bipolar konkista.

Noita BP-konkkia tarvitaan 1uF arvosina kaksi tuohon mainitsemaankin TS-808 klooniin. Jos oon kuvia oikein ymmästänyt menevät signaalit molempien läpi, joten konkkien laatu pitäisi varmaankin vaikuttaa äänen laatuun. Ainoat BP-konkat mitä löysin oli elkot (eihän muilla konkilla kuin elkoilla ja tantaaleilla ole väliä mitenpäin ne pistää?). Eli siis kannattaako/voiko noihin paikkoihin laittaa POLKOt? Jos oon ymmärtänyt olisivat äänenlaadullisesti paremmat.

Juu voi ja kannattaakin laittaa polkot.
Noita löytyy sekä 7.5mm ja 5mm (63V) jalkojen leveydellä
Jos käytät esim. www.tonepad.com leiskoja, kannattaa aina konkkien reiät siirtää siten että ne vastaavat sun käyttämiä konkkia.

Tuo 1uF polkojen käyttöhän on yksi (Boss) pedaalien modauksen peruskivistä. Mukamasten saadaan hifimpi soundi ja hintaa taas ryöpsähtää lisää =).
okabass
22.02.2007 16:36:31 (muokattu 22.02.2007 16:36:59)

MOI
Olen laittanut polkot, ja hyvin ovat toimineet. Tai jos haluat kokeilla: laita sarjaan 2,2 mikron elkot miinukset vastakkain.
Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh.
kojones
29.03.2007 17:25:33 (muokattu 29.03.2007 17:42:05)
Käytänpä tätä. Oma klooni valmistui, yrityksen ja erehdyksen kautta sain ledinkin palamaan. Mutta eipä tule ääntä, mittasin oparilta(MC4558) seuraavat lukemat:

1. 3,13V
2. 3,14V
3. 3,09V
4. 0V
5. 0V
6. 8,35V
7. 8,7V
8. 9,43V

Mistähän kannattaisi vikaa lähteä etsimään, juotokset on hyviä ja kytkentä tarkistettu pariinkin otteeseen?

Molemmat trankut on tuoreita ja dioditkin mittasin.
msormune
29.03.2007 18:14:44
Käytänpä tätä. Oma klooni valmistui, yrityksen ja erehdyksen kautta sain ledinkin palamaan. Mutta eipä tule ääntä, mittasin oparilta(MC4558) seuraavat lukemat:

1. 3,13V
2. 3,14V
3. 3,09V
4. 0V
5. 0V
6. 8,35V
7. 8,7V
8. 9,43V

Mistähän kannattaisi vikaa lähteä etsimään, juotokset on hyviä ja kytkentä tarkistettu pariinkin otteeseen?

Molemmat trankut on tuoreita ja dioditkin mittasin.

En ole ihan asiantuntija, mutta tuo 5. pinnin 0V hieman tuntuu epäilyttävältä. 1. ja 5. pinnin välissä pitäisi ymmärtääkseni olla vain 1k vastus, ainakin siinä skeemassa jota juuri tuijotan. Puuttuisko tuosta jokin yhteys?
kojones
29.03.2007 18:18:56
En ole ihan asiantuntija, mutta tuo 5. pinnin 0V hieman tuntuu epäilyttävältä. 1. ja 5. pinnin välissä pitäisi ymmärtääkseni olla vain 1k vastus, ainakin siinä skeemassa jota juuri tuijotan. Puuttuisko tuosta jokin yhteys?

Meneehän nuo numerot niin, että pallolta 1. ja loput vastapäivään?

Tässä on layout, ja sen mukaan ainakin kaikki on laitettu http://www.generalguitargadgets.com/pdf/ggg_its8_lo.pdf
SaBer
29.03.2007 21:45:34

Meneehän nuo numerot niin, että pallolta 1. ja loput vastapäivään?

Tässä on layout, ja sen mukaan ainakin kaikki on laitettu http://www.generalguitargadgets.com/pdf/ggg_its8_lo.pdf

Joo, ne numerot menee noin, mutta jos sulla oli se virta kytkettynä siihen väärinpäin hetkeksikään, niin opari on rikki 99,99999% todennäköisyydellä... Laita siihen kanta ja kokeile uutta oparia. Katsoin siitä toisesta threadista, että ne arvotkin oli vähän mitä sattuu, mikä ei ole mikään ihme, jos opari on rikki...
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other
kojones
29.03.2007 21:49:09
Joo, ne numerot menee noin, mutta jos sulla oli se virta kytkettynä siihen väärinpäin hetkeksikään, niin opari on rikki 99,99999% todennäköisyydellä... Laita siihen kanta ja kokeile uutta oparia. Katsoin siitä toisesta threadista, että ne arvotkin oli vähän mitä sattuu, mikä ei ole mikään ihme, jos opari on rikki...

Oparin ja trankut vaihdoin jo.
Kun heiluttelee, ääni kuuluu. Lisäksi hirmuinen pamaus kytkintä polkaistaessa.

Eli käynpäs juotokset ja piuhat läpi huolella ja suunnittelen isompaa koteloa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)