WilleTheBoss 06.10.2006 15:57:55 | |
---|
Tuli tässä mieleen, että tuohon mp3-soittimeen voisi tehdä jonkinlaiset matkakaiuttimet, että saisi kuunneltua musiikkia muutenkin kuin napeilla. Kaupoissa niitä toki myydään, mutta ovat melko kalliita. Eli sellaista kysyisin, että onko joku sellaisia paristoilla toimivia matkakaiuttimia tehnyt, niin voisi jotain kytkentäkaaviota laittaa tai vastaavaa. Myös kaikki linkit ovat tervetulleita. |
moikki 06.10.2006 16:02:33 | |
---|
Tuli tässä mieleen, että tuohon mp3-soittimeen voisi tehdä jonkinlaiset matkakaiuttimet, että saisi kuunneltua musiikkia muutenkin kuin napeilla. Kaupoissa niitä toki myydään, mutta ovat melko kalliita. Eli sellaista kysyisin, että onko joku sellaisia paristoilla toimivia matkakaiuttimia tehnyt, niin voisi jotain kytkentäkaaviota laittaa tai vastaavaa. Myös kaikki linkit ovat tervetulleita. Tietokoneeseen myytäviä kajareita saa 20eurolla joten tulee hyvin luultavasti halvemmiksi kuin ruveta itse tekemään. Jees jees |
Spike 06.10.2006 17:36:39 | |
---|
Tietokoneeseen myytäviä kajareita saa 20eurolla joten tulee hyvin luultavasti halvemmiksi kuin ruveta itse tekemään. Saako paristoilla toimivia? Mietin jossain vaiheessa jos olisi jostain vanhasta mankasta repinyt päätteen irti. Clearly motivated by an unholy alliance.
Vaihdetaan SD Distortion -> JB/Custom/tarjoa. |
hq 06.10.2006 18:04:14 | |
---|
Saako paristoilla toimivia? On ainakin joskus saanut, sellaisia missä on mahdollisuus käyttää joko muuntajalla tai pattereilla. "Tietyntyyppisissä lauluissa aina purjehditaan pois. Kuulostaako se vakuuttavalta, jos ei muuta voi kun matkustaa?" |
WilleTheBoss 06.10.2006 18:16:43 | |
---|
Kuinka isoa virtaa nuo kaiuttimet käyttävät? Jos vaihtaisi muutajalla toimivat kaiuttimet patteri käyttöisiksi. |
Spike 06.10.2006 19:10:59 (muokattu 06.10.2006 19:22:10) | |
---|
Kuinka isoa virtaa nuo kaiuttimet käyttävät? Jos vaihtaisi muutajalla toimivat kaiuttimet patteri käyttöisiksi. Pelkät satelliitit ei paljoa tartte. e: eikös noissa kannettavissa cd-soittimissa ollut joku 2W RMS? Mulla ois pari ylimääräistä pioneerin 4" autokaiutinta, niistä sais varmaan aika hyvän setin, mitä vois reissuilla roudata ympäriinsä. Ainoastaan se pääte pitäis jostain repiä. Clearly motivated by an unholy alliance.
O: Single coil tai singlecoil-sized humbucker |
Basshunter 06.10.2006 19:55:26 | |
---|
- Itte ku tekkee, saa mieleisesä.. - |
WilleTheBoss 07.10.2006 12:11:20 | |
---|
Pitää ny kattella jos löytyis jostain läheiseltä kirpputorilta tuon tapaisia kaiuttimia. |
Haitaristi 07.10.2006 15:22:07 (muokattu 07.10.2006 15:25:41) | |
---|
Olen kanssa aatellu rakentaa tollaset minikaiuttimet. Muttta miten saan pienemmistä kaiuttimista tehtyä diskantit. Vastuksillako? Ja miten saan yhdestä kuulumaan pelkät basso äänet? tarvitsenko jonkinnäköisen vahvistimen mp3 soittimen ja kaiuttimien väliin? Kun näytti toimivan ilmankin mitään vahvistimia ihan kohtuullisesti. saisiko vahvistimella enemmän ääntä lähtemään? ja onko kuinka vaikeeta tehä itte sellanen vahvistin jos sitä tarvitaan?ja mistä löytää ohjeet? niin ja onko 1w kaiuttimista mitään järkeä tehä noita kaiuttimia. mulla on niitä 5 ja aattelin laittaa niistä 4 ja sitten hommata jostain siihen vaikka jonkun 5 wattisen subbari kaiuttimen. onko muuten noilla ohmeilla mitään merkitystä tässä tapauksessa? Kiitos Haitaristi/basisti |
massee 07.10.2006 16:03:53 | |
---|
Mua on kans himottanut tehdä "köyhän mihen ipod-hifi", eli sellainen akkukäyttöinen kaiutin-vahvistin-yhdistelmä. Noissa pikkukajareissa ärsyttää muovisuus ja se, ettei niitä ole kovinkaan kätevä kuskailla mukana. Jospa siis rakentaisi yhteen pakettiin pari hyvää kaiutinelementtiä, stereovahvistimen ja akkusysteemit. |
Spike 08.10.2006 12:14:11 | |
---|
Olen kanssa aatellu rakentaa tollaset minikaiuttimet. Muttta miten saan pienemmistä kaiuttimista tehtyä diskantit. Vastuksillako? Ja miten saan yhdestä kuulumaan pelkät basso äänet? sun pitää rakentaa jakosuotimet sinne, jos haluut rajottaa niitten elementtien toistokaistaa tarvitsenko jonkinnäköisen vahvistimen mp3 soittimen ja kaiuttimien väliin? Kun näytti toimivan ilmankin mitään vahvistimia ihan kohtuullisesti. saisiko vahvistimella enemmän ääntä lähtemään? ja onko kuinka vaikeeta tehä itte sellanen vahvistin jos sitä tarvitaan?ja mistä löytää ohjeet? niin ja onko 1w kaiuttimista mitään järkeä tehä noita kaiuttimia. mulla on niitä 5 ja aattelin laittaa niistä 4 ja sitten hommata jostain siihen vaikka jonkun 5 wattisen subbari kaiuttimen. onko muuten noilla ohmeilla mitään merkitystä tässä tapauksessa? Jos soi pelkällä mp3-soittimella tarpeeksi lujaa, niin ei tarvitse erillistä vahvistinta, mut sillä saa kuitenkin lisää vahvistusta ääneen -> enemmän volumea. Niillä kaiuttimen wateilla ei oo muuta väliä, kunhan kestävät tarpeeksi vahvistimen tuottamaan tehoa. Pitäis kyllä keksii jonkunlainen akkusysteemi. Paristot maksaa niin pirusti. Clearly motivated by an unholy alliance.
WilleTheBoss 08.10.2006 18:56:25 | |
---|
Pitäis kyllä keksii jonkunlainen akkusysteemi. Paristot maksaa niin pirusti. Ladattavat paristot ;) |
Spike 08.10.2006 19:43:31 | |
---|
Ladattavat paristot ;) Sellaset normaalit, mitä menee johonki kannettavaan cd-soittimeen tai kameraan on aika pienet, haluisin sellasen suunnilleen kannettavan mankan tehosen. Niitä isoja sormiparistoja ei varmaan saa akku-mallisina? Clearly motivated by an unholy alliance.
hq 08.10.2006 23:55:49 (muokattu 08.10.2006 23:59:11) | |
---|
Sellaset normaalit, mitä menee johonki kannettavaan cd-soittimeen tai kameraan on aika pienet, haluisin sellasen suunnilleen kannettavan mankan tehosen. Niitä isoja sormiparistoja ei varmaan saa akku-mallisina? Kyllä niitä kaiken kokoisia akkuparistoja näyttäisi olevan saatavilla ainakin Biltemassa. "Tietyntyyppisissä lauluissa aina purjehditaan pois. Kuulostaako se vakuuttavalta, jos ei muuta voi kun matkustaa?" |
black-dog 04.04.2007 20:39:21 (muokattu 04.04.2007 20:41:21) | |
---|
olen ajatellu hankkia ison kaiutinsetin ipodiin kun tuntuu että musiikkia kuunnellessa saa laavata koko levykokoelman läpi ennen kun löytää mitään , mutta ei oikein ole inhimillisen hintasia tarjolla esim.katoin logitechin sivuilta hyvän kokosta ja näköstä kaiutinsettiä, mutta hinta oli jotain melkein 300€ (!) niin mietin että jos rupeais rakentamaan sellasta. tiedän kyllä sähkövempeleistä jotain, mutta tietoa ei oikein ole tommosen tekemiseen riittävästi. että mitä tommosta suunnitellessa pitäis oikein tietää/osata? Watch my back sano kyttyräselkä |