Aihe: Käsihöylä kysymyksiä
1
Little Savage
10.04.2007 23:05:57
Käyttääkö kukaan täällä käsihöyliä kitaroita rakennellessa ? Voiko niillä tehdä liimasauma kelposta pintaa otelautoihin tai kaulalankkuihin ? entäs runko lankkujen liimapintojen tekemiseen ? Onko suositella mitään mitä hyvää käsihöylää jossa hinta ja laatu olis kohdallaan ?

Aika kysymys pitoinen postaus, mutta elämä on.
Kirk Hammett Suomen Presidentiksi ! , ja Susan Kuronen eduskuntaan.
Murgo
11.04.2007 07:15:19

Käyttääkö kukaan täällä käsihöyliä kitaroita rakennellessa ? Voiko niillä tehdä liimasauma kelposta pintaa otelautoihin tai kaulalankkuihin ? entäs runko lankkujen liimapintojen tekemiseen ? Onko suositella mitään mitä hyvää käsihöylää jossa hinta ja laatu olis kohdallaan ?

Aika kysymys pitoinen postaus, mutta elämä on.

Varmasti voi,eipä tainnut Stradivariuksella ja kumppaneillakaan aikoinaan olla oikohöyliä. Tekniikkalajihan se on höyläyskin,mutta tekee kyllä ihan suoraa pintaa osaavan käyttäjän käsissä. Itse olen käyttänyt käsihöylää kaiutinkaappien yms. rakentelussa, kitaraa en ole vielä saanut aikaiseksi. Hinta-laatu on kohdallaan anakin käytetyissä, omistani toinen on halpahallista kauan sitten ostettu puinen ja toinen kirpputorilta 7 eurolla löytynyt rautainen. Noita näkyy kirppiksilla aika tiheään. Oletin siis että puhut tosiaan käsihöylistä, ei sähköhöylistä.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Mike M. Hiirenloukku
11.04.2007 07:49:14
Minä käytän. Stanleyn höylän ostin jokunen vuosi sitten ja makso muistaakseni jotain 50-60 EUR ja hyvin rokkaa. Kaikkien otelautojen teossa oon sitä varmaan käyttäny ja mm. tuon omakuvan lespan rungon kaikki liitoksetkii käsin höyläilin suoraan. Kun ei sähkövehkeitä oo, niin käytetään käsivehkeitä ;)
That's the spirit - Tuo on pirtua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)