Aihe: Mikkisuosituksia thinline Telecasteriin
1
Flatron
22.04.2007 22:31:35

Syssymmällä tarkoitus rakentaa thinline tele. Perinne telesoundia haussa. Kahdella mikillä, mutta mitkä mikit. Musiikkityylinä "kaikki" (ei heavy).
T : Tomppa
Joees
22.04.2007 23:33:07
Syssymmällä tarkoitus rakentaa thinline tele. Perinne telesoundia haussa. Kahdella mikillä, mutta mitkä mikit. Musiikkityylinä "kaikki" (ei heavy).

Jos perinnesoundia haet niin mikset sit ota perinteisiä fenkun mikkejä?
Lindy Fralinilta löytyy hyviä mikkejä. Ihan perussettiä ja vähän stydimpääkin.
Häusselilta löytyy hyviä perusmikkejä. Itselläni on Häusselin mikit omassa 69 thinlinessani.
Seymour Duncanilta löytyy hyviä.
Oikeesti, tuohon perinteiseen soundiin löytyy melkein valmistajalta kuin valmistajalta hyviä mikkejä.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
kivi
22.04.2007 23:54:19

Mulle on kans tulossa Thinline, mutta sitä luokkaa että käsinkäämityt mikit ovat ihan mahdollinen optio, tärkeintä on että ovat hyvät, ja soundi enemmänkin Broadcaster-henkinen (mutta toki thinlinen harmonisuus mukana) kuin moderni.

Käytännössä oikeiden mikkien valinta tän luokan kitaraan tarkoittaa, että kitara tehdään ensin aivan valmiiksi ilman mikkejä, kielitetään ja soitellaan akustisesti ensi alkuun, ja sitten siltä pohjalta mietitään mitä piirteitä soundissa halutaan korostaa ja mitä leikata.

Fender-mallisten kitaroiden kanssa näin voi tehdä, useimmat Gibsonit sen sijaan heräävät henkiin vasta kun sähkö kytketään.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Joees
23.04.2007 00:00:19
Mulle on kans tulossa Thinline, mutta sitä luokkaa että käsinkäämityt mikit ovat ihan mahdollinen optio, tärkeintä on että ovat hyvät, ja soundi enemmänkin Broadcaster-henkinen (mutta toki thinlinen harmonisuus mukana) kuin moderni.

Käytännössä oikeiden mikkien valinta tän luokan kitaraan tarkoittaa, että kitara tehdään ensin aivan valmiiksi ilman mikkejä, kielitetään ja soitellaan akustisesti ensi alkuun, ja sitten siltä pohjalta mietitään mitä piirteitä soundissa halutaan korostaa ja mitä leikata.

Fender-mallisten kitaroiden kanssa näin voi tehdä, useimmat Gibsonit sen sijaan heräävät henkiin vasta kun sähkö kytketään.

Minkäslainen thinline on tulossa? Enemmän sellanen 69 vai sit 72 tyylistä? Niissä kun on tuon onttouden kanssa eroja.
Tatuo
23.04.2007 22:05:42
mää laittasin fenderin texas specialit
www.yad.fi | et sillee
spyykko
24.04.2007 11:37:28

Minkäslainen thinline on tulossa? Enemmän sellanen 69 vai sit 72 tyylistä? Niissä kun on tuon onttouden kanssa eroja.

Oikeesti? Löytyykös näyttää näistä jotain valokuvia tms. Asia kiinnostaa!
Ite olis taas tarvinnu tehdä
kivi
24.04.2007 11:47:39

Enpä osaa tuosta onttoudesta sanoa, kun on puuta koputtelemalla arvioitu tarpeellinen ilmatilan koko, enkä oo itse rakentamassa - ei oo taitoa eikä tiloja - vaan ehkä ihan suosikkikitaranrakentajani näistä suomen ammattilaisista on töissä.

Mutta hieno tulee. Natural / honeyburst finish, vanhan mallin lakka, mustavalkoiset bindingit edessä ja takana, kaulan profiili "gibsonmainen" sillai kuin joskus 50-luvun lopussa oli Fendereissä ja lapaan mennään ilman sitä nykyfenkuissa kiusaavaa nollanauhan paksunnosta, reverse headstock. Eli just sellainen kuin tilaan. Varmaan ihan liian nätti meikäläisen habitukseen, mut menköön
:-D
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Joees
24.04.2007 12:45:53
Enpä osaa tuosta onttoudesta sanoa, kun on puuta koputtelemalla arvioitu tarpeellinen ilmatilan koko, enkä oo itse rakentamassa - ei oo taitoa eikä tiloja - vaan ehkä ihan suosikkikitaranrakentajani näistä suomen ammattilaisista on töissä.

Mutta hieno tulee. Natural / honeyburst finish, vanhan mallin lakka, mustavalkoiset bindingit edessä ja takana, kaulan profiili "gibsonmainen" sillai kuin joskus 50-luvun lopussa oli Fendereissä ja lapaan mennään ilman sitä nykyfenkuissa kiusaavaa nollanauhan paksunnosta, reverse headstock. Eli just sellainen kuin tilaan. Varmaan ihan liian nätti meikäläisen habitukseen, mut menköön
:-D

Jeps jeps, pääasiahan on että tulee sellanen kuin pitääkin :-)

Telecasterit reverse heardstockilla on rajuja, muutamia oon nähnyt. Rajuja, mutta hienoja - joskin hitusen outoja äkkiseltään jos on tottunut normaaliin, heh.
Mä kanssa haluisin tollasen enemmän G:n tyylisen kaulan profiilin seuraavaan teleen, sitten joskus kun sen aika koittaa. Mutta sen näkee sitten...

Oikeesti? Löytyykös näyttää näistä jotain valokuvia tms. Asia kiinnostaa!

69 thinlinessa se koppa on ontto ylä- ja alaosasta. Siinä keskellä on sellanen palkki. Eli ihan perinteinen puoliakustinen 335-tyyliin, noin niinku idealtaan.

72 muistaakseni se alaosa on ihan kiinteetä puuta ja yläosa on sitten ontto. Jos joku omistaa moisen niin voi toki varmistaa tämän. Muisti voi tehdä tepposet.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)