Insane Kane 15.04.2007 13:26:44 | |
---|
Jeps, eli hakusessa olisi kotikäyttöön niin pieni ja halpa pylväsporaskone kuin mahdollista. Istukkaan pitäisi saada 0.8mm- 10mm terät kiinni. Onkohan tuollaisia olemassa? Mulla on tuollainen vähän isompi pylväs olemassaan mutta pitäisi saada kerrostalokäyttöön. Etusijalla olisi piirilevyjen poraus. Tähän asti olen nuo reijät hoitanut Dremel-kopiolla, mutta reijät on aina pikkusen vinossa ja tämä häiritsee älyttömästi kun on hieman tuota turhan tarkan immeisen vikaa. Pitäisi olla pienempi kuin http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=78-9579Onkohan jollekkin kävellyt moinen peli vastaan? Ei näin! >=) |
Antti1 15.04.2007 13:31:03 | |
---|
Mä en tiedä miten noita kopsujen lisälaitoksia on saatavilla, mutta ainakin alkuperäiseen dremeliin saa tuollaisen pylväshässäkän ostettua erikseen. Olettaisin, että joku senkin on apinoinut. |
Kefiiri 15.04.2007 13:53:01 | |
---|
Ei kävis sitte se että hommais vaan tavallisen porakoneen ja siihen semmosen jalustan että vois käyttää pylväsporakonemaisesti? Niitä lienee ihan jämäköitäkin. |
risto 15.04.2007 16:46:59 | |
---|
Ei kävis sitte se että hommais vaan tavallisen porakoneen ja siihen semmosen jalustan... Biltemassa maksaa alle 10e ja on aika pienikokoinen. Perushommissa toimii ihan ok, ehkä ei kuitenkaan riitä piirilevyjen tarkkuusvaatimuksiin. "Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa,
joka meitä on rakastanut." Room 8:37 |
le pargo 15.04.2007 20:45:49 | |
---|
Biltemassa maksaa alle 10e ja on aika pienikokoinen. Perushommissa toimii ihan ok, ehkä ei kuitenkaan riitä piirilevyjen tarkkuusvaatimuksiin. Mulla on tuollainen Biltemasta hankittu ja se on kyllä täys susi. Poran terä muiluaa siinä joka suuntaan, mistä johtuen poratut reiät eivät koskaan ole täsmälleen siellä missä pitäisi ja jo parin sentin matkalla se poraa niin pahasti vinoon, että toisella puolella reikä on puoli senttiä väärässä paikassa. |
Murgo 16.04.2007 07:46:45 | |
---|
Toi 10 mm maksimiteräkokovaatimus rajannee pienimmät pois, muuten joku Dremel pylvästelineellä olisi varmasti kova sana piirilevyporaukseen, kopiot vaihtelevat laadultaan, itselläni on joku Tarjoustalon malli jolla olen poraillut ihan käsivaralta, laatu ei ole kummoinen mutta kyllähän se reiän tekee. Kuvittelisin että halvimmat poratelineet ovat niin lenksuja ettei niillä kovin tarkkaa jälkeä saa. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
Insane Kane 16.04.2007 09:36:15 | |
---|
Toi 10 mm maksimiteräkokovaatimus rajannee pienimmät pois, muuten joku Dremel pylvästelineellä olisi varmasti kova sana piirilevyporaukseen, kopiot vaihtelevat laadultaan, itselläni on joku Tarjoustalon malli jolla olen poraillut ihan käsivaralta, laatu ei ole kummoinen mutta kyllähän se reiän tekee. Kuvittelisin että halvimmat poratelineet ovat niin lenksuja ettei niillä kovin tarkkaa jälkeä saa. Niin, voihan se olla pienempikin. Tekeehän ne reijät käsivarallakin mutta kuten sanoin, se häirittee niin maan perkuleesti kun ei ole just eikä melekein =). Dremeliin kyllä saa sellaisen workstationin, mutta avain sana oli "halpa". Dremelin lisäosan hinta jo hulmahtaa halvan pylväsporan ohi... Mutta pakko kai se on jossei muuta löydy.. Ei näin! >=) |
Kumiankka 16.04.2007 11:51:54 | |
---|
Kouluelektroniikan sivuilla oli ainakin 2 mallia, Dremel ja Proxxon lisälaite pienoisporalle, tukevuudesta en tiedä |
Deranged 17.04.2007 12:49:18 | |
---|
Jeps, eli hakusessa olisi kotikäyttöön niin pieni ja halpa pylväsporaskone kuin mahdollista. Clas Ohlsonilla oli miniporalle pylvästeline suht edullisesti. |
maza 17.04.2007 13:48:01 | |
---|
Itse ostin pari vuotta sitten jo Bauhausista ihan kunnollisen pylväskoneen, joskin aika pienen sellaisen. Makso 50e ja on toiminut helvetin hyvin. Tolla poraa jo putkivahvarin chassikseen putkenkannoille rei'ät, siinä missä piirilevynkin. Vaikka hinta viittaisi Kiinaan, niin koneessa lukee kuitenkin Made in Germany. |