Aihe: BYOC-kitit?
1
Deranged
12.04.2007 13:12:03
Onko noista mihinkään?
Mikä noilla on hinta/laatusuhde?
Onko kaikki osat paketissa (madampilla ei ollut)?
Onko hyvät ja virheettömät rakenteluohjeet?
Soundiklippejä?
joonas_the_great
12.04.2007 15:42:24
ei oo kokemusta jos tykkää räpellellä niin siitä vaan! ohjeet pitäisi tulla mukana ja netistä löytyy byoc:n sivuilta clippejä ja kuvia sun muuta...
born to be wild
hape
12.04.2007 17:55:15

Noita byocin kittejä saa nykyään Suomestakin Custom Soundsilta, eli sieltä kannattaa varmaan kysellä.

http://www.custom-sounds.com/epages … a9e8ec274159fa3d3d067f/Catalog/1067
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
cruel_destiny
12.04.2007 18:47:22
Onko noista mihinkään?
Soundiklippejä?

Big muff kopio (large beaver):

on tosiaankin mahtavia!
Loistava, mistään et saa 80-90e hintaan paremmalta saundaavaa muffia / kloonia. Kuulostaa todella paljon paremmalta kuin nykyiset RIt, IMO. Kaikkia osia ei ollut, nimittäin iteltäni puuttui ulkoiselle virralle osa ja yksi transistori, mutta nämä eivät paljoa maksaneet lisää (toisaalta, en ole ikinä edes hommannut ulkoiselle virralle osaa, vaan laitoin siihen 1spotin patteri adapterin).

Rakentelu ohjeet oli perus, mutta silti hyvin toimivat. Vianetsintä on tosi helppoa ja avuliasta firman foorumeilla. ite en joutunu käyttään, mutta olen seuraillut foorumeitaan ja siellä autetaan.
Thomannin piuhalla saat hevivahvarisi clean-kanavaan maukkaan kevytroson.
MKK
12.04.2007 18:57:37
Moro,

Hinnat ja tilaukset voi tehdä: http://www.custom-sounds.com/epages … fa5bd6274159fa3d3d0615/Catalog/1067

Soundiclipit ja lisätietoa+foorumi: http://www.buildyourownclone.com/

Kaikki tarvittavat löytyy samasta paketista, tarvitset vain kolvin, tinaa ja kärsivällisyyttä. Itselläni tosin parista paketista jäi puuttumaan osia, jotka sain jälkitoimituksena...

Itse olen kasannut pari 808 -kloonia ja delay.
Voin suositella todella lämpimästi jos vain kolvaustaitoa löytyy.
Todella huolellinen tosin kannattaa olla, sillä se maksaa itsensä lopussa takaisin.
Paketin mukana ei tule kasausohjeita, mutta tuolta weppisivuilta voi tulostaa kohtuullisen selkeät ohjeet.

Ei muuta kuin rohkeasti tilaukseen ja kasaamaan.

/M

Onko noista mihinkään?
Soundiklippejä?
Kitara, piuha ja vahvistin = tosimiehen setti... ainiin, + pari spedua :)
Insane Kane
12.04.2007 20:51:22
Big Muff:
Vastukset: 2€
Konkat: 3€
Potikat 5€
Diodit+Ledi 1.2€
Trankut: 1€
Kytkin: 5-8€ (riippuen ostopaikasta)
Kotelo: 5-10€ (riippuen ostopaikasta)
Jakit: 3-10€ (riippuen ostopaikasta ja laadusta)
Piirilevy: 15€ (SirElwoodilta)
Letkut ym sälä 1-2€
Samaan hintaan saat TS-808 piirilevyn.

TS-808:n osien hinta hyvin pitkälti sama.
Tämän valossa suosittelen näkemään hieman vaivaa ja kokoamaan osat itse. Saat yhden BYOC:n hinnalla 2kpl paremmilla osilla varustettua pedaalia.

Mutta BYOC:n ostaminen ja kokoaminen on todella helppoa eikä vaadi muuta kuin kolvaustaidon.
Ei näin! >=)
msormune
14.04.2007 22:25:41
Noin 10 pedaalia rakentaneena voisi todeta, että suunnilleen jokainen pedaali maksaa 20-40 euroa rakentaa, jos ostaa osat itse eikä rakennussarjaa. Siis jos ei puhuta mistään kovin monimutkaiststa härveleistä.
kojones
14.04.2007 23:00:30
Tuota Large Beaveria vastaavaa piirilevyä ei taida löytyä, General guitar gadgetissa ei ollut. Osia siihen tulee ainakin aika paljon, näköjään.
charvette
14.04.2007 23:38:19 (muokattu 14.04.2007 23:39:39)
Komponentit eivät paljoa maksa mutta kunnollinen (esim. Hammond) kotelo maksaa. Ja siihen pe*keleeseen tarttee porata reiät etc. Tahtoo sanoa sitä, että jos ko. BYOC-kiteissä on kaikki valmiina, kannatta kokeilla.

Edit: Kävin katsomassa hintoja - ovat suolaisia.
Zeni
14.04.2007 23:48:41
Itte tein big muff kloonin alusta loppuun ja kyllähän se maksaa, mun mielestä esim. big muffin teossa ei ole mitään järkeä. Nyt ennemmin ostaisin käytettynä ja modaisin siihen laadukkaammat osat, toisaalta kyllä tuossa itsetekeminen tulee halvemmaksi kuin valmiin osto+modaus

kotelo: 13euroa
kytkin: 10euroa
potikat: 7,5euroa
Jakit: 5euroa
Komponentteihin nyt meni aika minimaalisesti ja piirilevyn valotti ja syövytti kaveri.

Nyt on valmiina "uutta parempi" muffi mutta oli siinä vähän vaivaa ja hommaa.
SirElwood
14.04.2007 23:54:24
Komponentit eivät paljoa maksa mutta kunnollinen (esim. Hammond) kotelo maksaa. Ja siihen pe*keleeseen tarttee porata reiät etc. Tahtoo sanoa sitä, että jos ko. BYOC-kiteissä on kaikki valmiina, kannatta kokeilla.

Jos merkistä ei tahdo maksaa, on tässä vaihtoehto (hyviä ovat): http://www.vekoy.com/product_info.p … id=cef60515d35d82b0fe4d3d216fc8a8b7
Muitakin kokoja tuolla on. Kys. malli on se "pieni MXR kotelo".

40-50% pois niin olisi kohtuullista... Mun mielestä.
Insane Kane
15.04.2007 11:29:00
Itte tein big muff kloonin alusta loppuun ja kyllähän se maksaa, mun mielestä esim. big muffin teossa ei ole mitään järkeä. Nyt ennemmin ostaisin käytettynä ja modaisin siihen laadukkaammat osat, toisaalta kyllä tuossa itsetekeminen tulee halvemmaksi kuin valmiin osto+modaus

kotelo: 13euroa
kytkin: 10euroa
potikat: 7,5euroa
Jakit: 5euroa
Komponentteihin nyt meni aika minimaalisesti ja piirilevyn valotti ja syövytti kaveri.

Nyt on valmiina "uutta parempi" muffi mutta oli siinä vähän vaivaa ja hommaa.

Jep, itellä vaikuttaa suuresti tuo alkuperäisen hinta/ saatavuus.
Esim Muff, SD-1, DS-1 ovat kaikki hienoja pedaaleja, mutta ne ovat niin halpoja että en nuita tekisi itse. Ei maksa vaivaa =)

OT:
Jos joku hakee ehkäpä maailman parasta DIY-Distortion pedaalia niin kokeilkaas GGG:n BSIAB 2. Olen ihan hurmioissa tuosta vehkeestä =).
Tätä ei kehuta tarpeeksi.
Joku päivä varmaan joku Fuultonen työntekijöistä nappaa skemat ja esittää ne FullMikolle uutena mahtavana omana keksintönä >=)
Kuhan saa kameraa niin pitää ottaa kuvat.
Ei näin! >=)
msormune
15.04.2007 14:01:53
Jos joku hakee ehkäpä maailman parasta DIY-Distortion pedaalia niin kokeilkaas GGG:n BSIAB 2. Olen ihan hurmioissa tuosta vehkeestä =).
Tätä ei kehuta tarpeeksi.

Täytyy kyllä kompata, että puhtaaseen putkivahvistimeen (myös trankku toimii), tuo on sellainen instant-jcm-800-on-steroids, mutta makuuhuonevolyymeillä. Eikä mitään etuastesirinää todellakaan. Gainia on niin perkeleesti, että yleensä pärjää kun laittaa sen jonnekin klo 12 tienoille korkeintaan. Oikeastaan gainia on liikaakin...

Omani oli myös liian tumma soundiltaan, otin viimeisen low-pass filtterin pois (R18, C14).

Hyvänä puolena voisi sanoa, että kuulostaa niin turboahdetulta Marshallilta, kuin voi kuvitella. Huono puoli on sama: Kaikki kitarat ja vahvistimet kuulostavat tuon läpi suunnilleen Marshalleilta, oikeastaan oikea nimitys olisi "analogisesti high-gain Marshallia mallintava kitaraefekti"... Mutta tuolla hyvin Hendixiäkin soittelee yksikelaisilla.
Insane Kane
15.04.2007 21:00:41
Täytyy kyllä kompata, että puhtaaseen putkivahvistimeen (myös trankku toimii), tuo on sellainen instant-jcm-800-on-steroids, mutta makuuhuonevolyymeillä. Eikä mitään etuastesirinää todellakaan. Gainia on niin perkeleesti, että yleensä pärjää kun laittaa sen jonnekin klo 12 tienoille korkeintaan. Oikeastaan gainia on liikaakin...

Omani oli myös liian tumma soundiltaan, otin viimeisen low-pass filtterin pois (R18, C14).

Hyvänä puolena voisi sanoa, että kuulostaa niin turboahdetulta Marshallilta, kuin voi kuvitella. Huono puoli on sama: Kaikki kitarat ja vahvistimet kuulostavat tuon läpi suunnilleen Marshalleilta, oikeastaan oikea nimitys olisi "analogisesti high-gain Marshallia mallintava kitaraefekti"... Mutta tuolla hyvin Hendixiäkin soittelee yksikelaisilla.

offaria jatketaan =)

Tumma? Ompa omituista... En omaa kyllä tummaksi menisi sanomaan.
Niistä kuvista... Eli täysin käsipelillä tehty piirilevyä (piirretty) ja maalia (töpöttämällä) myöten.
Mielestäni tuli hyvää jälkeä. Tuon parempaan en nyt pysty.
Ja hinnaksi tuli se 20-30_. Jälleenmyyntiarvo huittelee siellä 200_ paikkeilla (jeah right) >=)
sisältä: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Meskis&image_id=57017052
ulkoa: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Meskis&image_id=57016912
Ei näin! >=)
hape
15.04.2007 21:04:08

BYOCilta saa myös pelkkiä piirilevyjä, hinnat oli muistaakseni jotain 10e paikkeilla. En tiiä saako niitä tuolta Custom Soundsista mutta ainakin tilaamalla täältä

http://www.degiergitaarbouw.nl/

Sieltä löytyy hinnasto. Sanoivat piirilevyjen postikulujen Suomeen olevan 3 euroa.
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
msormune
16.04.2007 12:06:55
offaria jatketaan =)

Tumma? Ompa omituista... En omaa kyllä tummaksi menisi sanomaan.

Jatkuu jatkuu :)

Ehkä se ihan brown sound ei sitten vaan ollut se mun juttu... On muuten aika hieno tuo sun BSIAB2, en todellakaan kehtaa omaani esitellä :). Komponentit näyttää tyypeiltään omassani aika samalta, mutta koostamisen tein perfboardille aidolla rautalankatyylillä ja kotelokin on astetta isompi kuin sulla...
juzi
17.04.2007 14:04:01
Liitynpä tähän BSIAB2-offariin minäkin. Olen jo jonkin aikaa suunitellu tuon rakentamista. Mukava kuulla että on hyvä soundi. Kaverin kautta vois saada jopa valmiin piirilevyn, pitänee varata muutama ylimääräinen... Mitenkäs noitten fettien kanssa? Oletteko jotenkin mittaillu niitä vai onko tuo kytkentä ollenkaan niin kranttu niitten suhteen?
Insane Kane
17.04.2007 14:12:16
Liitynpä tähän BSIAB2-offariin minäkin. Olen jo jonkin aikaa suunitellu tuon rakentamista. Mukava kuulla että on hyvä soundi. Kaverin kautta vois saada jopa valmiin piirilevyn, pitänee varata muutama ylimääräinen... Mitenkäs noitten fettien kanssa? Oletteko jotenkin mittaillu niitä vai onko tuo kytkentä ollenkaan niin kranttu niitten suhteen?

Itte en alkanut mittailemaan kun ostin fetit Täältä Oulusta ja ne maksavat 1€/kpl!! hävyttömän hintaisia.
Ei ole ranttu.
Tuohon löytyy muutama modi täältä:
http://www.diystompboxes.com/smfforum/index.php?topic=41148.0

Fettitesterin layout:
http://aronnelson.com/gallery/album77/JFET_Matcher_perf_LAYOUT
Ei näin! >=)
msormune
17.04.2007 16:00:52

En mitannut ainakaan minä, suoraan vaan kolvasin kiinni. En usko, että on hirveästi eroa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)