Aihe: Nauhanvaihto työkaluista pari kuvaa
1
jukcat
11.04.2007 00:38:12
laitoin tuonne kuvagalleriaan. vaikka jokainen on jo tietysti nämä keksinyt itsekin, niin ajajttelin että voihan olla joku muukin köyhä jolla ei ole varaa nauhaviiloja ostella tiuhaan tahtiin, eikä ole vielä tullut ajatelleeksi, tai haluaa kokeilla tai.. seli seli.
J
http://www.mikseri.net/users/kuvat.php?id=144826
Toiset näkee maan ja kokee taivaan.
Pavezer
11.04.2007 09:31:45
Hyvähyvä!
Tuo solumuovijuttu on ok.
Joskus oon itekki käyttäny solumuovia apuna, kylläkin ilman mitään varsia. Toimii niinkin ihan hyvin. Jotkut käyttää puuhun koverrettua uraa, johon vesihiomapaperi uppoaa.

Nauhaviilakin multa kyllä löytyy, sain eBaystä hintaan 8 EUR, :) viimeisessä nauharempassa jäi käyttämättä ku tykkäsin pyyhkiä menemään perusviilalla ihan käsivaralla. Kun kaikkiin nauhakokoihin sopivia viiloja ei hyllystä löydy niin sillon tehään sillä keinolla mikä tuntuu mukavimmalta. Nauhojen työstössä taitaa olla lähes yhtä monta tapaa kuin tekijääkin.
petski
11.04.2007 18:00:29 (muokattu 11.04.2007 18:01:43)
Itse viilasin tuon sivuttaisviilauksen nauhoihin sulkaviilalla, joka rautakaupassa maksoi vajaa 10 euroa. Siinä on sopiva 45 asteen kulma ja sille sivulle joka tulee otelautaa vasten laittaa palan teippiä suojaamaan otelautaa. Pyöreän muodon nauhoihin saa puolesaan puu palalla johon on jollakin välineellä esim. ruuvimeisselin sivulla hiottu nauhan halkaisijan kokoinen ura. Hintaa tuli n. 10 euroa ja huippu työn jälki.
Mike M. Hiirenloukku
11.04.2007 18:26:03
Onko tämä nyt sitten offtoppikkia, mutta minä teen "käsin" kaikki nauhahommat. Eli tasotuksen jälkeen pienellä kolmioviilalla nauhat muotoon ja sitten 240, 400, 1000 (noin suurin piirtein) papruilla sormityöskentelyllä ja lopuks dremelillä ja kiillotustahnalla bling bling. Aikaahan siinä menee tuhottomasti mutta musta noin tulee hyvä. Ja tietysti pitää muistaa suojata otelauta hyvin. Kerran en muistanu...
That's the spirit - Tuo on pirtua.
CSatan
17.04.2007 19:29:51
Mä oon ite viilan jälkeen vetäny 320 paperilla ja sit teräsvillalla. Tosin eilen mietin millä korvais ton teräsvillan, kun ei viitsisi tallilla käydä hinkuttamassa (tulee niin paljon pientä villanpätkää ja naiset nalkuttaa siitä)
Se on helppoa kun sen osaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)