Aihe: BC rich stealth tyylinen kitara kohta pian valmis.
1
Shameli
17.05.2007 13:31:03
Elikkä oon tässä nyt hetken aikaa (n. 1kk) väsäilly sähkökitaraa ja nyt oon tilaamassa siihen osia.

Pitäis tilata talla mutta mistä tietää mikä on oikee talla? Mitat oon ottanu ESP M-II kitarasta eli floikka on siinä mutta nyt hakisin kiinteetä tallaa missä olis sama kielten väli vai miksikä sitä sitte kutsutaan.
54mm on tuossa se kielten väli floikan kohdalla.

Sitten vielä yksi kysymys että eikös tällöin pidä mikkienkin olla jotai erikois mikkejä? Siis ei käy normaali humbucker vaan pitäisi olla trembuckkerit.

Sitten loppuun kuvat kitarasta.
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Shameli
ravensoul
17.05.2007 18:29:27
Pitäis tilata talla mutta mistä tietää mikä on oikee talla? Mitat oon ottanu ESP M-II kitarasta eli floikka on siinä mutta nyt hakisin kiinteetä tallaa missä olis sama kielten väli vai miksikä sitä sitte kutsutaan.
54mm on tuossa se kielten väli floikan kohdalla.

Sitten vielä yksi kysymys että eikös tällöin pidä mikkienkin olla jotai erikois mikkejä? Siis ei käy normaali humbucker vaan pitäisi olla trembuckkerit.

Voihan sellaisiakin ehkä olla. En tiedä. Onko se nyt ihan niin tarkkaa? Stratomallisia tallojahan saa kiinteänä ja niissä tieten on sama string-spacing kuin tremolomallissakin eikä se käsittääkseni heitä paljon floikasta. Millbrookilta ainakin saa, kysymällä luulis selviävän.

http://www.millbrook.fi/Tallat_sahkokitarat.htm

F-spaced (Fender-spaced) tai trembucker on se termi kun mikeistä puhutaan. Useinmiten vain tallamikiksi laitetaan f-spaced mutta jos satulanleveys on suuri voi laittaa kaulallekin.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
Shameli
17.05.2007 19:55:14
Eli varmaa ei haittais jos ostaa 52,5mm välillä jos on mitat 55mm?
ravensoul
17.05.2007 22:08:41
En uskalla mennä varmaksi sanomaan, ku en näistä rakenteluista niin paljoa tiedä. Luulis ettei se mitenkään kriittisesti vaikuta, kielet ei vaan oo kaulan rungon puolella ihan niin likellä reunaa kuin floikan tapauksessa. Jospa joku soitinrakentaja ny tulis varmistamaan?
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)