Moikka! Tarkoitus olisi säätää otsikonmallisesta combosta bias. UralTonen ohjeiden mukaan olen homman aikaisemminkin onnistuneesti suorittanut, mutta silloin oli apuna hyvä kuva vehkeen sisuksista (Engl Screamer) ja pisteistä, joista mittaukset tehdään. Saatanpa itsekin löytää nuo pisteet avattuani Marsun, mutta jos jotain selväkielisiä (tyyliin kaksi askelta mustasta mötikästä länteen =) ) opasteita löytyy, niin aina homma helpottuu. Juu, olen varovainen. Kiitos. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
Moikka! Tarkoitus olisi säätää otsikonmallisesta combosta bias. UralTonen ohjeiden mukaan olen homman aikaisemminkin onnistuneesti suorittanut, mutta silloin oli apuna hyvä kuva vehkeen sisuksista (Engl Screamer) ja pisteistä, joista mittaukset tehdään. Saatanpa itsekin löytää nuo pisteet avattuani Marsun, mutta jos jotain selväkielisiä (tyyliin kaksi askelta mustasta mötikästä länteen =) ) opasteita löytyy, niin aina homma helpottuu. Juu, olen varovainen. Kiitos. JuSu MOI Tuossa pelissä ei ole varsinaisia "biaspisteitä", vaan on esim. mitattava pääteputkien 3 pinnin ja päätemuuntajan keskitapsin (standby kytkin) väliltä jännite ja laskettava sitä kautta sopiva bias. Säätötrimmeri on muistaakseni kyljellään kytkentälevyn pääteputkien puoleisessa päässä. Kyllä tuohonkin kuvia löytyy. Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh. |
MOI Tuossa pelissä ei ole varsinaisia "biaspisteitä", vaan on esim. mitattava pääteputkien 3 pinnin ja päätemuuntajan keskitapsin (standby kytkin) väliltä jännite ja laskettava sitä kautta sopiva bias. Säätötrimmeri on muistaakseni kyljellään kytkentälevyn pääteputkien puoleisessa päässä. Kyllä tuohonkin kuvia löytyy. Jeh. "Biaspisteillä" tarkoitinkin juuri noita paikkoja, joista mittaukset pitää tehdä, en sitä, että siellä olisi nimenomaan sitä varten erityisesti paikat (kuten joissan vahvaimissa käsittääkseni on). Olipas sekava selitys. Tuo kolmospinni oli jo tiedossa ja lienee helposti löydettävissä, tuota 'keskitapsia' pitänee vähän tuumia, mutta löytynee. Kiitosta. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
tuota 'keskitapsia' pitänee vähän tuumia, mutta löytynee. Kato siihen levylle suurinpiirtein tasasuuntausdiodien kohalle. Niitten vieressä pitäis olla semmonen metallinen tappi pystyssä siinä levyn reunassa, johon tulee pari johtoo (Kuristimelta, suodatuskonkalta ja sitten sieltä muuntajalta se keskimmäinen). Siinä on hyvä mittauspaikka. Aamen |