Aihe: Kysymys kaittimien asennuksesta kaappiin. Asialla aika kiire!!
1
Henri93
05.07.2007 10:41:05

Semmonen tyhmä kysymys, että jos kytken 2x 60w kaiutinta sarjaan niin kestääkö niillä luukutta sitten 120 w sylkeekö se toinen jotenki äänen eteenpäin kun ei ite enää kestä vai miten se toimii? Asialla olis kiire ku pitäs tietää ku on just suunitelemassa omaa projektia ja tilaamassa elementtejä.

Ps. Voisiko joku suositella hyvää celestion elementtiä musikki tyyliin hevi. Tilaan niitä 2kpl. Alle 120€ kpl. Olen ajatellut hankkia jonkun 50-200w yhteensä. Nupiksi olen ajatellut jotaki alle 1000€ putki nuppia esim. engl, Marshall, Peavey. Myös nupin hankinnassa saa neuvoa jos on itellä kokemusta.
Kolmeen pisteeseen päättyi se silloin...
maza
05.07.2007 10:58:52

Kun kytket skobet sarjaan tai rinnan, niin tehot jakautuvat niiden kesken tasan, olettaen että elementtien impedanssi on sama. Suomeksi: Kun ostat kaksi samanlaista 60w kajaria, voit siis luukuttaa niitä teoriassa 120 watilla. Käytännössä itse jättäisin vähän marginaalia kuitenkin. Ja 120 watilla herkistä kitaraelementeistä lähtee myös melkoisesti meteliä :-)
poppamies
05.07.2007 11:06:28

... sylkeekö se toinen jotenki äänen eteenpäin kun ei ite enää kestä vai miten se toimii? ...

Ajattelet asiaa turhan monimutkaisesti. Kun kaksi kaiutinta kytkee sarjaan (tai rinnan) niin toimivat ikäänkuin yhtenä kaiuttimena.
G strings are for strippers!
Henri93
05.07.2007 11:11:15 (muokattu 05.07.2007 11:18:47)

Suuret kiitokset teille!!! :)

Vielä semmonen kysymys, että onko uraltone halvin kauppa joka myy celstion elementtejä suomessa vai löytyykö niitä jostain vielä halvemmalla.

Onko jollakin kokemuksia celestion vintage 30, 8 ohm 60w soveltuuko rankempaan musiikkiin vai onko Celestion G12T-75, 8ohm parempi vai joku muu?
Tuolta olen katelllu:
http://www.uraltone.com/kauppa/index.php?cPath=2_34&page=1
Ja tuolta kuunnellu:
http://professional.celestion.com/guitar/features/tone/index.asp

Näköjän myös classic lead olisi budjetille sopiva budjetti on 200€ yhteensä elementeistä.
Kolmeen pisteeseen päättyi se silloin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)