Aihe: Suositelkaas lakkaajaa/pintakäsittelijää
1
alatama
16.07.2007 09:04:10 (muokattu 16.07.2007 09:04:54)
Teleprojekti on siinä vaiheessa, että kaipaisi lakkaa pintaan. Pinnan olen käsitelly parikuukautta takaperin sävytetyllä pellavaöljyllä. Leppärunko ja loumuvaahtera viilu kannessa. Itselläni ei ole mahdollisuutta lakkaukseen, joten suositelkaas kaveria joka voisi ottaa tästä homman. Bodi ja kaula. Itse asun vantaalla.
Kiitti.
ps ota tästä itselle projekti !
Ivan ja pilkan siedän, mutta en suoranaista vittuilua.
Juzzu
16.07.2007 11:06:44 (muokattu 16.07.2007 11:07:17)
Pellavaöljykäsittely alla ja nyt pitäis lakkaa saada päälle?
Ilmeisesti en tajua nyt jotain. Pellavaöljyn päälle voi lakata?
vrajala
16.07.2007 12:52:39
Luulisin että pellavaöljyn päälle voi olla hankalampi saada sitä lakkaa tarttumaan. Kokeillut en tosin ole eikä tietoa aiheesta ole muuallakaan tullut vastaan. Joidenkin pintakäsittelyöljyjen päälle voidaan lakata/maalata, mutta epäilen että pellavaöljy ei kuulu tähän joukkoon.
Juu ei, vaarin housut
humppahanuristi
16.07.2007 13:38:28

Liuotinpohjaisella lakalla kyllä saattaisi onnistua. Kannattaa ehken kuitenkin vetää nyt johonkin puupalaan vielä pellavat pintaan ja kokeilla sitten vaikka spray-pullosta lakkaa siihen puupalan päälle.
Rautalanka (ja ilmastointiteippi) se bändin tiellä pitää
MPU
16.07.2007 21:01:39
Kyl pitäisi onnistua. Veneitä kyllästetään pellavaöljylitkulla ja sitten lakataan. Kuivatus pitää olla niin pitkä, että öljy on varmasti kuivunut. Sitä, kuinka kauan kuivuminen kestää en tiedä.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Kefiiri
16.07.2007 22:24:28
Kyl pitäisi onnistua. Veneitä kyllästetään pellavaöljylitkulla ja sitten lakataan. Kuivatus pitää olla niin pitkä, että öljy on varmasti kuivunut. Sitä, kuinka kauan kuivuminen kestää en tiedä.
Marko

Tuntuu kuin vastaava ketju olisi tullut vastaan ennenkin. Mahtoiko lakkausoperaatio onnistua edellisellä kysyjällä?

Mitähän tuo venelakka sitten mahtaa olla? Ennen vanhaan veneissä käytettiin kai jonkinlaista pensselillä sudittavaa "öljylakkaa"?

Pelkkä arvaus, kun en veneistä tajua vähääkään.
janik
16.07.2007 22:52:31
Venelakat haisevat ihan älyttömästi ja se haisee kauan, eipä taida olla kitaraan sopivaa se:)
Puavali
16.07.2007 23:37:42
Venelakat haisevat ihan älyttömästi ja se haisee kauan, eipä taida olla kitaraan sopivaa se:)

Hyvä vaan, voi keikalla "laittaa haisemaan".
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 ; Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
jukkasil
17.07.2007 10:10:58

Tuntuu kuin vastaava ketju olisi tullut vastaan ennenkin. Mahtoiko lakkausoperaatio onnistua edellisellä kysyjällä?

Mitähän tuo venelakka sitten mahtaa olla? Ennen vanhaan veneissä käytettiin kai jonkinlaista pensselillä sudittavaa "öljylakkaa"?

Pelkkä arvaus, kun en veneistä tajua vähääkään.

Pellavaöljypohjaista venelakkaa ainakin tehdään, ostin kokeeksi yhden litran pari viikkoa sitten, Uula-tuote tekee. Tämä pitäis ainakin sopia pellavaöljynkin kanssa. En ole vielä testannut öljyn kanssa, mutta syiden fillausta ja lakkausta päälle olen ja hyvin toimii. Hajua en ole huomannut mitenkään poikkeavaksi, tinneriohenteinen tuo ainakin on. Mulla on kylläkin testipalat verstaan puolella, täytyy tuoda ne sisään ja tehdä "hajutestejä".
Kitaranrakennusyritelmää: http://windyhilllguitars.blogspot.com/
takape
17.07.2007 23:57:54 (muokattu 18.07.2007 20:03:09)
lakkasin yhden lapsteelin tollasella.
http://www.tope.fi/le_tonkinois/index.htm

Se on pellava- ja kiinanpuuoljyä sisältävä luonnonmukainen ja luontoystävällinen lakka.

helppokäyttönen oli eikä haise, voi lakata vaikka olohuoneessa ;)

Tuon pitää vaan antaa maltilla kuivaa päivän pari. Pensselillä sivellen tuo lakka vetää itse pintansa tasaiseksi! Lopuksi taisin hiontatahnaa käyttää.

tuossa pari kuvaa ko. lapsteelistä.
http://www.netikka.net/takamaa/lappari2/
en ole tuota lapparia nähnyt yli vuoteen joten en osaa sanoa miltä lakkapinta nyt näyttää. Ainakaan mitään sanomista ei ole tullut käyttäjältä.

Pekka

edit: jäi ton lapsteelin linkki pois mutta lisäsin siihen.
Kiksaus
18.07.2007 08:43:55

Mun on sen verran pakko lainata ketjua ja kysäistä et jos on öljynny bodyn osmo-colorilla, niin voiko vielä lakata? Luulisin, että voi pienen hionnan jälkeen, mutta en oo varma siksi kysyn.
MPU
18.07.2007 08:59:30
Mun on sen verran pakko lainata ketjua ja kysäistä et jos on öljynny bodyn osmo-colorilla, niin voiko vielä lakata? Luulisin, että voi pienen hionnan jälkeen, mutta en oo varma siksi kysyn.

Voi jos saat KAIKEN vahan pois. Vahan päälle ei lakka oikein tartu.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)