Sir Härö 27.07.2007 00:27:31 | |
---|
Moi! Eli mulla on tuollainen -89 basso, jonka E-kielen tallapalan toinen säätö ruuvi on jässähtänyt paikoilleen, eikä sitä saa kuusiokolopuikolla liikkumaan. Ruostetta tallassa ei ole, likaa kylläkin. Mikä neuvoksi? Itse mietein tallapalan irroittamista ja liottamista jossain aineessa. (CRC?!) Toisaalta koko talla olisi hyvä 'syväpuhdistaa' eli laittaa palasiksi ja liottaa joka osa eri astioissa. Noinko se kuuluu tehdä? :) "Vapaa kieli ja seuraavan kielen 8 ääni pitää päristä samaan, eli tuuttiin tää tehtiin...
Samoin vapaa ja toisekielen 20ääni tuuttiin tää tehtiin."
-k.sln |
Puavali 27.07.2007 01:26:05 | |
---|
... Itse mietein tallapalan irroittamista ja liottamista jossain aineessa. (CRC?!) Toisaalta koko talla olisi hyvä 'syväpuhdistaa' eli laittaa palasiksi ja liottaa joka osa eri astioissa. Noinko se kuuluu tehdä? :) Miksi eri astiossa? Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 ; Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen. |
fox 27.07.2007 01:26:11 | |
---|
Moi! Eli mulla on tuollainen -89 basso, jonka E-kielen tallapalan toinen säätö ruuvi on jässähtänyt paikoilleen, eikä sitä saa kuusiokolopuikolla liikkumaan. Ruostetta tallassa ei ole, likaa kylläkin. Mikä neuvoksi? Itse mietein tallapalan irroittamista ja liottamista jossain aineessa. (CRC?!) Toisaalta koko talla olisi hyvä 'syväpuhdistaa' eli laittaa palasiksi ja liottaa joka osa eri astioissa. Noinko se kuuluu tehdä? :) Irrota ja liota tai pist vähäks aikaa hellalle/lämmitä kolvilla.. Toki voi olla että sitä on säädetty vireisenä (elikkästen koitettu nostaa kielen jännitystä vastaan), jolloin voi syödä ihan omat jengat se korkeudensäätöruuvi. Mutta sen näät sitte kun saat irti. |
Sir Härö 27.07.2007 01:30:16 (muokattu 27.07.2007 01:31:09) | |
---|
Miksi eri astiossa? Emt. Basistisuuttani? Edit. Ja toisaalta voin ostaa uuden tallapalankin. Tosin basso menettäisi vintagearvoaan (hymiö) "Vapaa kieli ja seuraavan kielen 8 ääni pitää päristä samaan, eli tuuttiin tää tehtiin...
Samoin vapaa ja toisekielen 20ääni tuuttiin tää tehtiin."
-k.sln |
Pavezer 27.07.2007 12:06:00 | |
---|
Irrota ja liota tai pist vähäks aikaa hellalle/lämmitä kolvilla. Olipa itsellä juurikin paskan takia jämähtänyt tallapalan korotusruuvi ja lähti liikkeelle kolvilla lämmittämällä. CRC toiminee myös, jos jengat vaan päästää sitä yhtään sinne väliin. Oli vaan pakko testata tuota kolvihomma kun siitä itsekin jostain aikoinaan luki, toimii. :) |
fox 27.07.2007 12:10:35 | |
---|
Oli vaan pakko testata tuota kolvihomma kun siitä itsekin jostain aikoinaan luki, toimii. :) Toimii toki, lämpö on tuol konepuolellakin todettu hyväksi.. Niihin vintage-palojen säätöruuveihin kertyy groovea ja ihviä vuosien mittaan kyllä kiitettävästi, kun basistin orvaskesi hinkkaantuu tallassa. |