ttlauril 24.07.2007 11:28:10 | |
---|
Moi, Kysymykseni koskee seuraavanlaista asiaa. Minulla on kaksi nuppia (ENGL) ja (Fender) joista ensimmäisessä on mitä mainioin särö ja toisessa aivan mahtava puhdas soundi. Koska käytössäni on myös kaksi kaappia, ajattelin voisinko jakaa kitaran signaalin ennen nuppeja siten, että voisin käyttää Fenkkua puhtaana kanavana ja ENGL:ä särökanavana. Eli kanavan vaihtoa vastaisikon nupin vaihto. ENGL on Fireball ja Fender London 185 trankkunuppi. Onko kenelläkään kokemuksia moisesta asiasta? Kiitoksia jo etukäteen! |
Antti1 24.07.2007 11:31:53 | |
---|
Joo, voit käyttää. A/B-polkimella onnistuu jako, A/B/Y:llä sä saat tarvittaessa myös molemmat käyttöön samaan aikaan. Suosittelen jotain laadukkaita polkusimia, esim. Lehle. OSTAKAA 10U KELLUVA HUIPPURÄKKI EDULLISESTI! |
poppamies 24.07.2007 11:38:42 | |
---|
..voisinko jakaa kitaran signaalin ennen nuppeja siten, että voisin käyttää Fenkkua puhtaana kanavana ja ENGL:ä särökanavana... Voit! Käytät tällaista tavallista A/B boxia. http://www.zzounds.com/item--WHRSELECTOR G strings are for strippers! |
ttlauril 24.07.2007 12:37:57 | |
---|
Moi, Kiitoksia nopeista vastauksista! Etsinpä kyseisen härpättimen käsiini. |
kondensaattori 24.07.2007 17:44:12 | |
---|
Minusta ei kannata maksaa sataa dollaria kun moisen tekee itse parilla kympillä eikä hommassa tarvitse tietää elektroniikasta juuri mitään. |
Antti1 24.07.2007 18:10:07 | |
---|
moisen tekee itse parilla kympillä eikä hommassa tarvitse tietää elektroniikasta juuri mitään. Ja lopputuloskin on varmasti sen mukainen, jos ei mistään mitään tiedä. Ei noi laitteet ihan turhaan maksa, niissä on käytetty laadukkaita koteloita ja laadukkaita osia. OSTAKAA 10U KELLUVA HUIPPURÄKKI EDULLISESTI! |
Pavezer 24.07.2007 20:18:53 (muokattu 24.07.2007 20:20:49) | |
---|
|
kondensaattori 24.07.2007 20:24:15 | |
---|
Lisää vaan muuntajan toiseen lähtöön. |
kojones 24.07.2007 21:18:23 | |
---|
A/B boksilla siis kyllä onnistuu, mutta on erittäin todennäköistä että vahvistimien välille syntyy maalooppi pelkillä kytkimillä toteutetun A/B boksin kautta ja hurina on aikamoista, en suosittele En nyt tiedä tekeekö pää tepposet, mutta jos vahvistimia ei tarvitse käyttää yhtä aikaa niin eikös tuonkin voi ihan 3pdt-kytkimen kanssa eliminoida, jää vielä ledillekin paikka... |
kondensaattori 24.07.2007 21:38:19 | |
---|
En nyt tiedä tekeekö pää tepposet, mutta jos vahvistimia ei tarvitse käyttää yhtä aikaa niin eikös tuonkin voi ihan 3pdt-kytkimen kanssa eliminoida, jää vielä ledillekin paikka... Jaa että katkois maan siltä nupilta jota ei käytetä? sit pitää kuitenkin oikosulkee siltä kuuma ja maa... Onnistuisko? |
kivi 25.07.2007 02:05:44 | |
---|
Lisää vaan muuntajan toiseen lähtöön. Jep, mutta kun ostaa laadukkaan muuntajan (vähintään sen Lundahlin), kunnollisen dpdt- tai 3pdt-kytkimen, hyvät jakit ja rautakotelon, niin onkin $100 kasassa. Lisäksi tosiaan tarvitaan pari konkkaa ja vastusta oikosulkemista ja napsujen poistoa varten. Itse tekeminen kannattaa tässäkin tapauksessa vain silloin kun sekä osaa että haluaa tehdä itse, ja palkintona on se, että itse tietää tekemisensä laadun. Säästöstä ei juuri voi puhua. |
kondensaattori 25.07.2007 11:56:36 | |
---|
|
päänahka 25.07.2007 13:04:44 | |
---|
Enpä tuota maalenkkiä edes ajatellut kun tein itselleni feteillä toimivan A/B/Y-boksin. Maalenkkiä ei tule, kun treeniksellä on maadoittamattomat pistorasiat. Olisi varmaan keikalla tullut ikävä ylläri. Eli riittääkö tosiaan toiseen lähtöön tuollainen 1:1-muuntaja, jonka irrottaa maasta? Kannattaa varmaan laittaa kuitenkin maakytkin siihen niin ovat treeniksellä sitten samassa potentiaalissa? Up and down, that's how energy stays alive. |
kivi 27.07.2007 00:11:20 | |
---|
Muuntaja 4,3e http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=817 --- Yhteensä alle kolmekymppiä. Mutta toi muuntaja ei sitte ole tarpeeks hyvä? Ei ainakaan merkkiä näy missään. Mä veikkaan että toi on tavallinen halpa aasialainen 1:1 erotusmuuntaja, joita kyllä saa tuohon hintaan (esimerkiksi autohifiliikkeistä - autossa galvaaninen erotus on pop). Mullakin on tuon hintaisia pari, ongelmien varalta, ja miksei ne hyvän bufferin perässä toimi pois tiehensä. Jos noi on laadukkaita, kannattaa ostaa pois vaikka galvaanista eristysboksia varten, mutta epäilen vahvasti että ne on samaa laatua kuin halpis-DI-bokseissa yleensä. En kyllä tiedä - eikö Uraltone yleensä kumminkin myy laadukasta kamaa? |
ttlauril 28.07.2007 10:56:30 | |
---|
Moi, Kokeilin kaverin Boss:n halpiskytkintä ja hurina ja surina oli tosiaan erittäin häiritsevää. Olisi mukava päästä kokeilemaan tuollaisilla "tyyriimmillä" kytkimillä poistuuko ongelma kokonaa/osittain/tms. Onko kellään kokemuksia esim. lehlen kytkimistä. t.Tomi |
Pavezer 28.07.2007 13:20:59 | |
---|
.."tyyriimmillä" kytkimillä poistuuko ongelma kokonaa/osittain/tms. Onko kellään kokemuksia esim. lehlen kytkimistä. Lehlestä ei ole kokemuksia, mutta kaverilla on Palmerin boxi, joka maksaa hunajaa ja toimii totaalisen hurinattomasti. Samaisella kaverilla _oli_ myös Morleyn A/B/Y -boksi, jonka se hankki innostuneena. Maksoi about 70 Eur ja kun sanoin että siellä ei oo muuta kuin pari piuhaa, niin ei uskonu. "Siinähän on patteri ja kaikki!". No, kun boksi avattiin, niin näky sai aikaan melkoisen masennusreaktion: siellähän ei ollut kuin ne pari piuhaa - ja patteri lediä varten. |