Aihe: Zen ja otelaudan nauhoitus
1
Basismi
20.08.2007 19:56:50
Aiheesta on varmaan ennenkin kirjoitettu, mutta ei hetikohta löytynyt..

Tein tossa elämäni ensimmäisen ja varmaan myös viimeisen nauhojen asennuksen. Ja kävihän siinä niin että kaiken sen ähellyksen ja takomisen seurauksena kaulassa on pikkasen negatiivinen relief. Osaisko joku arvioida oikeneeko kielten vetämänä ja 2-toimiraudalla aikanaan, vai pitääkö nyhtää nauhat irti eebenin säleiden lentäessä ja sahailla leveämmät urat? Vähän ne sais näemmä olla syvemmätkin..

Otelauta on amf:n sahailema ja nauhat lie jumbomallia, jos se vaikuttaa.
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
Juniper
20.08.2007 20:42:10
2-toiminen kaularauta oikasee kaulan hyvin.
Mulla viimeisin jaskareplika oli samanlainen. Raudasta säätö ja eikun soitamaan.
winny
23.08.2007 08:48:42
2-toiminen kaularauta oikasee kaulan hyvin.
Mulla viimeisin jaskareplika oli samanlainen. Raudasta säätö ja eikun soitamaan.

Totta,2-toiminen kaularauta auttaa paljon,mut jos semmosta ei oo,
ni sit nauhojen hionta ja jos se siihen menee,ni onnex sul on "jumbonauhat".
Kyllähän ne nauhat lähtee sieltä pois ja oteleutaa rikkomatta,mut aikaa menee
ja vaaditaan "hyvät hermot".
Jos kitarasi on muuten "huippu",niin kyllä mä ottaisin niit nauhoi veke
(jos ny ei tartte kaikkii irrottaa).Mut tää on vaan mun mielipide
4:jän omatekemän lankun kokemuksella.
Onnea matkaan:D
out of doors,in the open air...
GuitarManiac32
23.08.2007 09:16:33 (muokattu 23.08.2007 09:17:58)
Itse hommasin joskus samasta paikasta eebenpuuotelaudan, mutta sahasin urat heti hieman leveämmiksi ja syvemmiksi, joten ongelmia ei ollut. Mutta jos aiot repiä nauhat pois, voit esim. terävällä mattoveitsellä tms. katkaista puun syyt nauhojen juuresta, joka vähentää repimistä näkyvällä osalla. Toisaalta eebenpuu on myös erittäin helppo paikata esim. eebenpuupölyllä + epoksilla näkymättömäksi (lähes täysin). Jos selviät pienellä nauhojen hionnalla, saattaisi se olla hyvä vaihtoehto.
Linkit rakennuskuviini: http://img335.imageshack.us/gal.php?g=reunalistapetsitoinenkulma9zj.jpg ja http://www.mikseri.net/users/kuvat.php?id=110922
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)