Aihe: Kitaramikrofonien kelarunkojen mittoja
1
kulmahiomakone
20.09.2007 17:08:34 (muokattu 20.09.2007 17:15:54)
Tuli keräiltyä eri mikkien kelarunkojen mittoja ja spämmään ne tänne yleiseksi hyödyksi ja kun kuitenkin hukkaan tuon muistiinpanolapun.. Löytyypähän sitten täältä. Hyötyä tiedoista on lähinnä vain, jos rakentaa itse mikrofoneja.

Tiedot valmistajien sivuilta tai muualta netistä, siinä tapauksessa lähde mainittu.

Kyseessä siis kelarungon mitta, ja telen ja Straton kohdalla kelan kansilevyn mitta. Pohjalevyt ovat isompia ja humppareissa pohjalevy on yleensä vähän suurempi kuin kelarunko.

Seymour Duncan humbucker

Kelan pituus 66,65 mm
Kelan leveys 17,9 mm
Napapalajako (E-e) 49,28 mm

S. D. Trembucker

Pituus 70,6 mm (jos jollain on kyseinen mikki, niin voisitko mitata, vaikuttaa paljolta).
Leveys 17,9 mm
Napapalajako 52,83 mm

Telen kaulamikki, kansilevy (Stewmac / S. D.)

Pituus 62,7 mm / sama
Leveys 12,7 mm / sama
Napapalajako 50,4 mm (Stewmac)

Telen tallamikki, kansilevy (Stewmac / S. D.)

Pituus 72,8 mm / 72,9 mm
Leveys 19,1 mm / 19,5 mm
Napapalajako 55 mm (Stewmac & wikipedia)

Strato, kansilevy (Stewmac / S. D.)

Pituus 65,91 mm / 66,93 mm
Leveys 15,49 mm / sama
Napapalajako 52,39 mm (Stewmac)

P90 (S. D.)

Pituus 80,14 mm
Leveys NOIN 30 mm
Napapalajako 49,15 mm (Gibson, S. D:n faqista)
Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam.
spyykko
20.09.2007 19:53:00

Hyvää infoa. Tähän liittyen vielä muistutuksena Lollarin sivuilta löytyvät bobbinien mittapiirrokset.

http://www.lollarguitars.com/bobbin_designs.htm
Ite olis taas tarvinnu tehdä
kulmahiomakone
20.09.2007 20:19:39
Tähän liittyen vielä muistutuksena Lollarin sivuilta löytyvät bobbinien mittapiirrokset.

http://www.lollarguitars.com/bobbin_designs.htm

Minulla nuo linkit eivät ainakaan toimi. Tuollaisia kaavoja alunperin etsin, mutten löytänyt, niin tyydyin sitten pelkkiin mittoihin.
Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam.
spyykko
20.09.2007 21:20:36

Minulla nuo linkit eivät ainakaan toimi. Tuollaisia kaavoja alunperin etsin, mutten löytänyt, niin tyydyin sitten pelkkiin mittoihin.

No hö, on näköjään linkit poistettu. Onneksi mulla taitaa olla nuo kuvat koneella tallessa...
Ite olis taas tarvinnu tehdä
kulmahiomakone
21.09.2007 10:54:53
No hö, on näköjään linkit poistettu. Onneksi mulla taitaa olla nuo kuvat koneella tallessa...

Viitsitkö laittaa jakoon, jos kuvat koneeltasi löydät? Toki sähköpostitsekin kelpaavat...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)