mesa- 28.09.2007 22:20:12 | |
---|
Tarkoitus on kytkeä kaksi 1x12 kaappia vahvistimeen. Kummassakin on 8ohm kaiutin. Toiseen kaappiin en ole vielä asentanut kaiutinta ja toisessa on kaiutin ja yksi input. Toiseenhan pitää laittaa kaksi jakkia: In ja out. Vahvistimelta tulee piuha In jakkiin, ja Out jakista toisen kaapin Input -jakkiin? Eli miten nämä kytketään? Blues 'n' Metal! |
kondensaattori 28.09.2007 22:46:33 | |
---|
Tarkoitus on kytkeä kaksi 1x12 kaappia vahvistimeen. Kummassakin on 8ohm kaiutin. Toiseen kaappiin en ole vielä asentanut kaiutinta ja toisessa on kaiutin ja yksi input. Toiseenhan pitää laittaa kaksi jakkia: In ja out. Vahvistimelta tulee piuha In jakkiin, ja Out jakista toisen kaapin Input -jakkiin? Eli miten nämä kytketään? Jos kytket kaapit rinnan, kolvaat toisen kaapin kahden jakin kuumat toisiinsa ja maat toisiinsa. Tällöin ei ole väliä kumpaan liittimeen laitat nupin ja kumpaan toisen kaapin. Muista, että rinnan kytkennässä impedanssi puolittuu, ja tässä tapauksessa nuppi pitää asettaa 4 ohm tilaan. |
mesa- 28.09.2007 23:02:04 | |
---|
Entäs sitten ne kaiuttimelta tulevat kaksi johtoa(+ ja -)? Laitetaanko ne siihen toiseen jakkiin ihan normaalisti niin kuin tuossa toisessakin kaapissa vai tuleeko siten, että + -johto menee toiseen jakkiin ja - toiseen? Blues 'n' Metal! |
kondensaattori 28.09.2007 23:20:59 | |
---|
Kajarilta miinusjohto jakin runkoon eli maahan ja plusjohto kärkeen eli tippiin eli kuumaan. |
mesa- 28.09.2007 23:45:23 | |
---|
Ja sitten siitä samasta plus liittimestä johto toisen jakin plussaa ja miinukselle samalain? Jos näin on niin ymmärsin asian, kiitos! Blues 'n' Metal! |
kondensaattori 28.09.2007 23:45:56 | |
---|
Ja sitten siitä samasta plus liittimestä johto toisen jakin plussaa ja miinukselle samalain? Jos näin on niin ymmärsin asian, kiitos! Juuri näin. |
Tami 29.09.2007 09:45:26 | |
---|
Tarkoitus on kytkeä kaksi 1x12 kaappia vahvistimeen. Kummassakin on 8ohm kaiutin. Toiseen kaappiin en ole vielä asentanut kaiutinta ja toisessa on kaiutin ja yksi input. Toiseenhan pitää laittaa kaksi jakkia: In ja out. Vahvistimelta tulee piuha In jakkiin, ja Out jakista toisen kaapin Input -jakkiin? Eli miten nämä kytketään? Öö. miksei voi molempiin laittaa 8 ohm ämyreitä ja laittaa molemmat kiinni nuppiin ilman mitään ketjutuksia? En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
mesa- 29.09.2007 09:54:19 (muokattu 29.09.2007 09:59:41) | |
---|
Molemmat kaiuttimethan on 8omh. BTW kurkkasin tuonne nupin taakse ja siellähän näyttäis olevan semmosetkin valinnat kuin 2x16ohm ja 2x8ohm. Niin tällöinhän mun ei käytännössä tartte kuin laittaa kumpikin kaappi erikseen tuohon 2x8ohm, mutta sillon mulla pitäis olla 4ohm kajarit? Edit: niin joo sillonhan mun pitäis laittaa ne kaksi 8 ohm kaiutinta 2x 16ohm Blues 'n' Metal! |
Tami 29.09.2007 10:39:08 | |
---|
Molemmat kaiuttimethan on 8omh. BTW kurkkasin tuonne nupin taakse ja siellähän näyttäis olevan semmosetkin valinnat kuin 2x16ohm ja 2x8ohm. Niin tällöinhän mun ei käytännössä tartte kuin laittaa kumpikin kaappi erikseen tuohon 2x8ohm, mutta sillon mulla pitäis olla 4ohm kajarit? Edit: niin joo sillonhan mun pitäis laittaa ne kaksi 8 ohm kaiutinta 2x 16ohm Tä!! Eikös tuolla lanikan takan ole reiät joissa lukee päällä että 2 x 8 ohm. Eli laitan toisesta kajarista piuhan sulakkeiden vieressä olevaan ylempään lähtöön ( jossa lukee notta 1x4ohm) ja toisesta kajarista piuhan sen alapuolella olevaan reikään... http://www.laney.co.uk/manuals/GH50 … al%20-%202006%20-%20Issue%202.1.pdf Eli tuosta reiät 4 ja 5. Kun katot tuolla viimesillä sivuilla olevaa "Schemaa" niin huomaat että 2 x 8 ohm lähdöt on molemmat OT:n 4 Ohm lähdössä rinnan eli silloin siihen kelpaa 1 kpl 4ohm:n kuorma tai 2 kpl 8ohm kuormaa... Yhtä kaikki itse vetäisin molemmat 8 ohm kajarit erikseen noihin 8 ohmin lähtöihin. Vaikka loppujen lopuksi ihan sama kunhan kuorma vastaa sitä mitä vahvistin haluaa... En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
mesa- 29.09.2007 12:15:30 (muokattu 29.09.2007 12:16:22) | |
---|
Eli laitanko kummatkin 8ohm kajarit erikseen näin: toinen siihen 1x4ohm ja toinen sen alla olevaan ja näiden kahden reiän päällähän lukee 2x8ohm. Blues 'n' Metal! |