Aihe: PRS piirustuksia?
1
masappi
24.11.2007 00:33:16
saako suomesta jostain vaikka tilaamalla ym. tavalla piirustuksia PRS 513 tapaisiin/tyylisiin malleihin? oon koittanu kattoo paikallisen läänin kirjastoista että löytyykö niistä mut ei.

oisko kellään tietoa? kiitos.
Juzzu
24.11.2007 08:28:49
Etsit oikean käsiisi ja piirrät rungon muodon siitä. Tosin 513:sta tuskin löydät kovin helposti, mutta sama muotohan siinä on kuin muissakin. Lavan kanssa voi yrittää toimia samoin jos vaan mahdollista.

Muuhunhan et piirustuksia tarvitse - tsekkaat rungon muodot, kaulan liitoskohdan nauhamäärän, yksityiskohdat, lapakulmat jne. ja kirjaat ylös ja otat valokuvia.
masappi
24.11.2007 13:42:26
tunne ketään kenell olis, kaupassa eivät anna, oon kokeillu.
peteihis
24.11.2007 14:02:05 (muokattu 24.11.2007 14:02:39)
No jaa...

Hae PRS:n sivuilta valokuva ja uploadaa se VectorMagic sivuille (löytyy Googlella). Saat kuvan takaisin vektorigrafiikkana, jota voit sitten zoomailla haluamaasi kokoon.

Tämä prosessi saattaa vaatia vähän kehittelyä, että kuvan saa piirustukseksi asti, mutta siinäpä nuo pääkohdat :)
masappi
24.11.2007 14:40:53
miten tästä nyt piirustus pitäis saada aikaseks?
Juzzu
24.11.2007 16:48:15
Mihin tarvitset piirustusta?
kulmahiomakone
24.11.2007 17:25:06
miten tästä nyt piirustus pitäis saada aikaseks?

Katot mittasuhteet kohilleen ja etit jostain plotterin.
Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam.
MPU
24.11.2007 19:27:48
Jos McCarty on yhtään sinnepäin niin http://www.guitarplansunlimited.com/PRS%20McCarty.htm olis piirustukset kaupan.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
van_aksu
26.11.2007 09:29:41
Tuolta valmiit jigit, löytyy eri vaihtoehtojakin PRS:lle:
http://www.guitarbuildingtemplates.com/electricguitar.htm
-Aqu-
26.11.2007 10:36:29
http://www.guitarbuild.com/modules/mydownloads/index.php

Tuolta löytyy DXF ja DWG kuva yhdestä PRS mallista. Netistähän löytyy ohjelmia jolla sen voi muuttaa esim. PDF muotoon, jos ei satu Cadia löytyyn.
xEVH5150x
26.11.2007 22:26:33
Tuolta löytyy DXF ja DWG kuva yhdestä PRS mallista. Netistähän löytyy ohjelmia jolla sen voi muuttaa esim. PDF muotoon, jos ei satu Cadia löytyyn.

Minkä nimisiä ohjelmia?
Someday you will make a girl happy, for a short period of time. Then she'll leave you and be with new men who are ten times better than you could ever hope to be. These men are called guitarists.
-Aqu-
27.11.2007 06:27:54
Laita Googleen hakusanaksi esim. DXF to PDF, niin alkaa löytyyn ohjelmia. Yleensä kaikki ovat maksullisia, mutta löytyy sieltä niitäkin joilla voi muutaman kuvan käsitellä ilmaiseksi.

Noiden DXF ja DWG kuvien pohjalta pystyvät minun tietääkseni kopioliikkeissä tulostamaan kuvat oikeassa mittakaavassa.

Ja yksi mahdollisuus on että joku jolla on CNC-kone käytössä jyrsii muotin noiden kuvien pohjalta.
Juzzu
27.11.2007 07:57:52 (muokattu 27.11.2007 08:01:12)
Noiden DXF ja DWG kuvien pohjalta pystyvät minun tietääkseni kopioliikkeissä tulostamaan kuvat oikeassa mittakaavassa.

Joku määräävä mitta pitää olla tiedossa, että deeäksäffät jne. voi skaalata sen mukaan. Skaalan luulisi olevan hyvä lähtökohta, mutta itse en kyllä uskaltaisi noissa piirustuksissa siihen kovin tarkasti luottaa. Ehkä joku bodyn ääreismitta voisi olla ok.

Mulla taitaa olla joku PRS:n body dxf:nä, mutta se oli muistaakseni aika kankee suoritus tekijältään eikä se kovinkaan kiinnostanut, hehe... Näyttäs olevan vaan kone nyt juntturassa, ni en pääse tsekkailemaan oliko mulla sitä ja minkälainen se olikaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)