LP:een kanteen teen 4 asteen viistettä kaulaa varten. Millä työkalulla sen tekeminen onnistuu parhaiten? Olen kokeillut Stanley #5 höylää, talttaa ja surform raspia eikä tunnu homma etenevän joutuisasti. Olisko esim. kavahöylästä mitään hyötyä ? Mä tein tommosella tavallisella Stanley höylällä. Kunhan on terävä, niin mikäs vika siinä vois olla? Piirrät vaan viivat kanteen mihin tasoon tuon viisteen pitäis tulla, ja annat mennä. |
Kyllähän tuommosella stanley-tyylisessä viisteen saa tehtyä hyvin, kun sillä saa helposti tasomaisen pinnan. Noilla muilla voi tulla vaikka kuinka "kuoppainen" lopputulos. Höyläyksen alkuhan voi olla vähän tökkivää kun kansi on vielä tasainen, pieni alku viiste voi helpottaa höyläyksen aloitusta. Sen jälkeenhän valmis viiste kyllä ilmestyy mun mielestä ihan minuuteistta, kymmenissä, jos höylä vain on terävä. Kaikki ylimääräinen paksuus kannessa kyllä pidentää työtä kosolti kun viisteen pää siirtää lähemmäksi kitaran peräosaa, mutta onhan siinä vähän hyvä pelivaroja olla. |