Aihe: Nauhat uusiksi kotikonstein; mistä, miten ja kuinka kallista?
1
maksu
28.11.2007 20:48:35
En löytänyt parillakaan eri hakusanalla infoa tästä, joten päätin tehä erillisen threadin jonka otsikkoa voi sitte adminit muunnella jos tulee paljon hyödyllistä infoa joka kiinnostais muitakin.

Eli kitaranrakentajat ja omia kamojaan korjailleet sais nyt jakaa tietojaan.

Sain projektikitaran valmiiksi, mutta nauhojen törröttäessä härskisti (haavoja sormissa vieläkin), vetäsin viilalla ja hiomapaperilla nauhojen päistä pikkasen pois kunnes tuntuivat mukavilta soitettaessa. Niinku ekaa kertaa juttuja tehdessä normaalisti, en tietenkää ollut tällasessa mestari ja vetäsin turhan loivassa kulmassa nauhojen reunat, jolloin ylä-E lipsuu fretattaessa sinne nauhan hiotun kulmassa olevan reunan puolelle ja vinkuu ikävästi. Muutenkin nauhat aika hirveessä kunnosa ja turhan huonosti kiinni, joten ajattelin ne kokonaan uusia.

Näin alkuun mulla olisi pari kyssäriä:

Saako nauhoja ihan perus musaliikkeistä kuten musamaailma?
Paljonkos kustantaa?
Kannattaako käsistään kätevänä, joskin nauharemontin osalta ensikertailaisena hoitaa homma itse? _haluaisin_ tehdä homman itse ihan harrastuksen vuoksi ja aattelin ehkä jopa säästäväni rahaa tässä, joten en mielelläni kauppaan veisi.
Ja kyseessä siis projektikitara, joten täydellistä jälkeä en uskalla toivoa, kunhan nyt soittokunnossa olisi vielä nauharemontin jälkeenkin.

Kiitos..
spyykko
28.11.2007 21:35:42 (muokattu 28.11.2007 21:36:23)

En löytänyt parillakaan eri hakusanalla infoa tästä

FAQ:a olisi silti löytynyt pari asian kohtalaisen tyhjentävästi käsittelevää threadia, vaikkei tämä itse asiassa nyt ihan hirvittävän usein kysyttyä olekkaan...

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=87562
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=102860

Kyllä, nauhoja saa musiikkiliikkeistä, ainakin tilaamalla. FAQ:n toimittajalistan veppisivuilta löytynee vastaus myös hintakysymyksiin.
Ite olis taas tarvinnu tehdä
maksu
28.11.2007 21:59:53
Peijooni sentään, enpä tajunnu tietenkää fakua tarkastaa :D
Saako näitä thredejä poistettua jotenki vai jääkö homma admineille?
SirElwood
28.11.2007 22:23:24
Peijooni sentään, enpä tajunnu tietenkää fakua tarkastaa :D
Saako näitä thredejä poistettua jotenki vai jääkö homma admineille?

Ei saa poistettua itse. Antaa olla vaan. Sinnehän sitten valuu aikanaan palstan syövereihin. =)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)