Mho 30.12.2019 18:17:24 | |
---|
Olen lataamassa straton plexiin SD:n SSL-3 ja SSL-5 mikkejä kaulaan ja keskelle. Olin tsekkaamassa että pohjatarrat on samoin päin molemmissa ja huomasin että valkoinen ja musta piuha oli kuitenkin eripäin. Onko sinkkumikeissä oikeastaa väliä kumminpäin asentaa? |
Kefiiri 30.12.2019 19:11:40 (muokattu 30.12.2019 19:21:05) | |
---|
Mitä tarkoitat kumminpäin? Jos vaihdat valkoisen ja mustan keskenään eri päin, soundi muuttuu käytettäessä jotain toista mikkiä samaan aikaan. Kannattaa varmaan etsiä jokin kytkentäohje netistä. Eikös Straton keskimikki usein kytketä tahallaan vastavaiheeseen. Mutta tätä spekuloidessa menee aina lopulta sekaisin. En ole musiikin asiantuntija. |
Mho 30.12.2019 21:57:26 | |
---|
Kefiiri: Mitä tarkoitat kumminpäin? Jos vaihdat valkoisen ja mustan keskenään eri päin, soundi muuttuu käytettäessä jotain toista mikkiä samaan aikaan. Kannattaa varmaan etsiä jokin kytkentäohje netistä. Eikös Straton keskimikki usein kytketä tahallaan vastavaiheeseen. Mutta tätä spekuloidessa menee aina lopulta sekaisin. Fyysisesti meinasin, mustan ja valkoisen tottakai juotan oikein päin. Humppareille on selkeä ohje miten päin laitetaan ja muistaakseni Phat Catissakin on merkattu. |
jusu68 31.12.2019 07:12:09 (muokattu 31.12.2019 07:13:12) | |
---|
Mho: Olen lataamassa straton plexiin SD:n SSL-3 ja SSL-5 mikkejä kaulaan ja keskelle. Olin tsekkaamassa että pohjatarrat on samoin päin molemmissa ja huomasin että valkoinen ja musta piuha oli kuitenkin eripäin. Onko sinkkumikeissä oikeastaa väliä kumminpäin asentaa? On väliä miten asentaa. Keskimikki on straton mikeissä eri vaiheessa, koska väliasento muodostaa silloin "humbukerin". Toimii kyllä vaikka asentaa "väärinkin" Väliasennot kuulostaa vain silloin huonolta. |
Mho 31.12.2019 08:59:44 | |
---|
jusu68: On väliä miten asentaa. Keskimikki on straton mikeissä eri vaiheessa, koska väliasento muodostaa silloin "humbukerin". Toimii kyllä vaikka asentaa "väärinkin" Väliasennot kuulostaa vain silloin huonolta. ok, kiitti tiedoista. Ohjeessa oli merkattu mitenpäin piuhojen värit on, sillä mennään. |
Mho 31.12.2019 10:16:50 (muokattu 31.12.2019 10:19:53) | |
---|
Mho: ok, kiitti tiedoista. Ohjeessa oli merkattu mitenpäin piuhojen värit on, sillä mennään. Tossa kun vielä uteliasuuttani nettiä selasin niin huomasin että vanhemmat SSL mikit on erilaisia. Tässä uudemmassa mallissa on piuhat mikin molemmissa päissä ja mikki on täysin symmetrinen. Mulla on vanhoissa mikeissä pohja vähän triangelin mallinen ja piuhat lähtee keskeltä mikkiä. https://www.thomann.de/fi/seymourduncan_sssl3.htm |
Kefiiri 31.12.2019 11:42:27 (muokattu 31.12.2019 11:44:16) | |
---|
Juu straton mikkejä on myös kolmikulmaisella pohjapahvilla. Mikin kääntäminen 180 astetta niin, että kolmion kärki, josta johdot lähtevät, osoittaisi eteenpäin sen sijaan että se normaalisti osoittaa taakse, ei vaikuttaisi sointiin, vaiheeseen tai mihinkään muuhunkaan. (Jos napapalat ovat tasakorkuiset. Elleivät ole, madallettu H:n napapala joutuisi A-kielen alle ja hieman sekoittaisi kielten balanssia.) Eikä mikki mahtuisi sille varattuun koloon, jos kitaran runkoon on jyrsitty paikat triangelipohjia ajatellen. En ole musiikin asiantuntija. |