Aihe: Bubingatele valmis!
1
Ahokkis
17.05.2008 16:53:46 (muokattu 17.05.2008 17:06:15)
Sainpa sähköjä ja säätöjä vaille valmiiksi tuon teleprojektini.

Elikkäs speksejä:
Bubingarunko loimukoivuviilulla
Artecsoundin vdog talla p90
Richwoodin orkkis tallamikki
Drparts virittimet
Korealainen halpistalla
Kaula on jostain irtiotettu, tarkempaa tietoa ei ole.

Jäi viimeiseksi ja ensimmäiseksi kerraksi kun bubingasta teen yhtään mitään. Useat ruuvit katkesivat tuon sisään vaikka tein apureiät, 2jäi saamatta ulos. Plugireikää poratessa yksi porakone leikkasi kiinni ja söi yhteensä 4akkua, tein sitten suosiolla yläjyrsimellä tuon reiän. Kaulapulteistä meni otepinta ihan kokonaan ruuvatessa kiinni, joituin ottamaan uudet. Pleksin hioin mataksi, koska kaulamikin reikää tehdessä tuli ikäviä naarmuja.
Ainoina ikävinä juttuna sanoisin katkenneet ruuvit ja lakkausvirheet, paremmin en alkanut viimeistelemään koska näön lähtö oli lähellä(tyhmänä en laseja käyttänyt).

Ja kuvia:
Lähikuva kannesta: http://i269.photobucket.com/albums/ … ahokkis/Music%20things/CIMG2053.jpg
Kokonaiskuva ja kissa: http://i269.photobucket.com/albums/ … ahokkis/Music%20things/CIMG2056.jpg
Takaa: http://i269.photobucket.com/albums/ … ahokkis/Music%20things/CIMG2057.jpg

Ai niin ja paljonko meni rahaa? Yhteensä suunilleen 150e. Puut, ruuvit, petsit, lakat ja työstölaitteet ja -tilat sain töistä.
Seuraavaksi suunitteilla jotain erittäin yksinkertaista tyyliin: puupala, mikki ja kaula.
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir
darkus
18.05.2008 10:45:30
Tais olla kovaa kamaa tuo bubinga? Hieno on kitara!
Be the devils own, Lucifer`s my name! Up the fucking irons!
Teijo K.
18.05.2008 10:54:06

Tais olla kovaa kamaa tuo bubinga? Hieno on kitara!

Melko. Mulla on samasta matskusta tekemäni basso ja kokemukset myös samat. Lisäksi se basso painaa ihan järjettömän paljon. Olen harkinnutkin sen muokkaamista vaikka puoliakustiseksi tai jotain tässä jahka jaksan taas suunnitella jotain.
Lälly, humanisti, puuseppä. Basisti.
Alkuperäiskokoonpano
Ahokkis
18.05.2008 11:03:44 (muokattu 18.05.2008 11:04:32)
Erittäin kovaa ja erittäin painavaa on kyllä. Suurin osa ajasta meni tuohon kovuuden kiroamiseen, no työ tekijäänsä kittää ja erittäin tyytyväinen olen tuotokseeni.:P
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir
Seba
18.05.2008 18:14:15 (muokattu 18.05.2008 18:16:10)

Komia värkki on kyllä.
Nyt alkoi kyllä mietityttämään kun on bubinga-basso tulossa wolffilta että tarviiko tässä odotellessa alkaa käymään punttiksella :)

Aikaa siihen ainakin on, kun ei sieltä näytä kovin vauhdilla tulevan.

Erikoisplussa hienosta lavasta. Se telen oikea kyrsän näköinen kun ei istu yhtään omaan silmään..

Edittiä:

Ai kaula olikin valmis? Muokkasitko lapaa vai oliko se tuollainen ennestään?
Ahokkis
18.05.2008 20:17:04 (muokattu 18.05.2008 20:18:27)
Kaula oli valmis. Lapaa en pahemmin muotoillut, hieman hiontaa ja lakkaa ainoastaan.:) Kiitos kuitenkin.:P

Painoksi arvioisin jotain 6-8kiloa että voi olla tuota soittaessa ei tarvi siellä salilla käydä.:D
Teijo K.
18.05.2008 21:14:40

Kaula oli valmis. Lapaa en pahemmin muotoillut, hieman hiontaa ja lakkaa ainoastaan.:) Kiitos kuitenkin.:P

Painoksi arvioisin jotain 6-8kiloa että voi olla tuota soittaessa ei tarvi siellä salilla käydä.:D

No on toi suurinpiirtein kaksi kertaa painavampi kuin "perus" kitarat. Toi mun basso oli 6 kiloa ja ei sitä kyllä seisaaltaan jaksanut soittaa. Sain laihdutettua sen viimeksi tohon noin viiteen kiloon, vähän päälle, mutta ei tekis pahaa siitä vielä nipsasta kilo pois.
Lälly, humanisti, puuseppä. Basisti.
Alkuperäiskokoonpano
pirkko liimanaama
19.05.2008 16:23:44
Tuo kaula on Stagg-merkkisestä kitarasta.
Olen tehnyt itselleni telen samaisesta kaulasta.
Ahokkis
19.05.2008 21:33:32
Tuo kaula on Stagg-merkkisestä kitarasta.
Olen tehnyt itselleni telen samaisesta kaulasta.

Kiitoksia infosta.:)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)