pdj 09.06.2008 13:56:32 | |
---|
Jep Apua kaivataan. 1971 vm. Twinissä ongelmana putken kannat. Putket eivät meinaa pysyä enään paikallaan. Joten : 1.Onko olemassa jotain patenttiratkaisua, jolla "pidikkeitä" saisi kiristettyä? 2.Jos koko kantaelementit on vaihdettava, pystyykö ne vaihtamaan itse? 3.Mistä kantoja olisi mahdollista hankkia? Kiitokset jo etukäteen. PdJ |
SirElwood 09.06.2008 14:58:33 | |
---|
1.Onko olemassa jotain patenttiratkaisua, jolla "pidikkeitä" saisi kiristettyä? Eikö onnistu ihan vaan puristamalla sitä pidikettä kasaan? 2.Jos koko kantaelementit on vaihdettava, pystyykö ne vaihtamaan itse? Kyllä pystyy, mutta en suosittele. Pelkkien pidikkeiden vaihto varmasti riittää, mikäli itse kannoissa ei muuta vikaa ole. Eikä tuon ikäiseen kannata alkaa vaihtamaan mitään, ellei sitten ihan oikeasti ole rikki. Alkaa olemaan vintagea tuo. =) 3.Mistä kantoja olisi mahdollista hankkia? http://www.uraltone.com/kauppa |
VesaK 09.06.2008 21:01:43 | |
---|
1.Onko olemassa jotain patenttiratkaisua, jolla "pidikkeitä" saisi kiristettyä? Putken lukitusjousta voi kiristää ihan painamalla sormin sitä hieman suppuun jolloin ote putkesta tiukkenee. Jos putken kannat ovat muuten ehjät voi pinnien kontaktia kiristää seuraavasti: Ota pienintä kokoa oleva tasatalttainen "kellosepänmeisseli" ja työnnä sen kärkeä kannan ja pinnikontaktin väliin niin että kontaktin halkaisija hieman supistuu. Kun putken työntää takaisin tulee sovituksesta taas tiukka. Edellä mainitut keinot eivät tee lukitusjousesta tai putken kannoista uusia, mutta useimmiten antavat niille lisäaikaa. 2.Jos koko kantaelementit on vaihdettava, pystyykö ne vaihtamaan itse? Pystyy kunhan on huolellinen ja tietää mitä tekee. Jos ostaa uusia kantoja kannattaa olla tarkkana mittojen kanssa ettei tarvitse viilailla reikiä suuremmaksi. Useat saatavilla olevat kannat ovat halkaisijaltan hieman suurempia kun Fenderin chassiksen reijät. |
Murgo 10.06.2008 06:37:33 | |
---|
Pura sitten virtalähteen suotokonkat tai anna ainakin vahvarin olla muutama tunti ilman virtoja ennen kuin alat sörkkiä putkenkantoja ettei tule näpeille. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |