Aihe: Kysymys sähkökitaran elektroniikasta
1
brn2sk8
04.06.2008 12:26:17
Elikkäs, kiitos jo vastanneille, luulenpa että plussia heruu paljon niille jotka tietää..

Kun mulla on tällanen Jacksonin vanha projekti johon tein kaiken hienoks noin pintapuolisesti, kromattu floikka, mattamusta koppa jossa on sellaset viininpunaset viisteet ja kopan pleksi on itetehty laserleikkurilla haponkestävästä teräksestä ja se on kiinni sellasilla jämäkillä ruuveilla, kaula pintakäsitelty ja kaikki osat muuten huollettu paitsi nyt tuli elektroniikassa pieni hama, tai oikeastaan epäselvyys.. Kun tää skitta oli ennen kahdella humpparimikillä varustettu, tonepotikka oli vaihdettu killswitchiin ja volume toimi vain täysillä, ja nyt päätin että koska noilla alkuperäsillä tone ja volumepotikoilla ei tee mitään niin ne voisi unohtaa kokonaan ja toisen mikinkin hävittää, eli tarvisin jonkinlaisen kaavion siitä miten tulee asentaa mahdollisimman yksinkertainen viritelmä sinne skitan kopan alle, niin että tosiaan volume ja tone olisi koko ajan täysillä, eikä potikoita ollenkaan, sitten tietty mikinvaihtajaa en tarvii ollenkaan koska on vaan yks mikki tallassa, eli jos on jonkinlainen tapa liittää yks mikki suoraa vaan jakkiin niin se olisi ihan unelma, mutta mitä siihen väliin on ihan välttämätön pakko pistää? Oon ite ihan aavistuksen verran pihaalla näistä elektroniikkaosaston jutuista, mutta osaan lukea piirrustukset ja kolvi pysyy hyvin kädessä.. Eli en vaan ite osaa miettiä sitä mikä olisi tähän ratkaisu

Kiitos kauhiasti vastanneille, skitta on tätä astetta vaille valmis ja toimii hyvin, soitettavuus on mitä parhain ja silleesti mutta tosiaan elektroniikkapuoli on hakusessa koska oon sillä pleksillä jo valmistellut ajatuksen potikkavapaasta yksmikkisäädöstä silleen että siinä plektrasuojassa on vaan sille yhdelle mikille kolo ja toisen mikin ja potikoiden kolot ja reiät on peitetty.. Kitara on tosi upea ulkoisesti joten olis tosi hyvä juttu jos sen sais toimiin lavallakin, se on varmasti ainoa laatuaan
Cry Baby and ask me WHY WHY
fox
04.06.2008 13:36:24 (muokattu 04.06.2008 13:38:56)

Ootkos ihan varma että sen noin juur haluat toteuttaa?? =)
Eipähän siinä mitään, mikiltä tulevat johdot suoraa vaan jakille, kielimaadotus siihen jakin maahan. Tonea ei ole, eli se, mitä mikiltä tulee, menee suoraan ulos, siit ei suodateta mitään bassotaajuuksia eikä muutakaan.

Hain sulle viel tuollasen:
http://www.guitarelectronics.com/product/WDUH0101

siitä jätät vaan tuon volapotikan pois, eli kuvittele, että mikiltä tuleva johto jatkuu suoraan jakille.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Insane Kane
04.06.2008 15:26:53
Khyllä suosittelen jonku vimstaakin siihen jolla saa kitaran hiljaseksi.
Killswitch esimerkiksi.
Ehän minä mistään mittään tiijä, mutta katoppakuu...
brn2sk8
04.06.2008 21:25:02
Kiitokset kovasti, olen kyllä aika varma tästä ratkasusta vielä tällä hetkellä, voi olla tilapäinenkin mutta nyt ainakin tuntuu tää ihan oikeelta ratkasulta koska jos tarviin kitaran hiljentämistä niin hoidan sen tällä Bossin NS-2 pedaalilla ihan simppelisti, en muitakaan kitaroita käyttäessä pahemmin koskettele noita volume tai tonepotikoita kesken minkään jutun..

Se killswitchi volaan vois tietty olla oma ratkasunsa kans eikä ois ees paha pistää vielä tässä vaiheessa, mulla on se tonen vanha vielä tallellakin, voisin käännellä sen siihen kylkeen vaikkapa ettei tartte plektrasuojaan porailla mitään sitä varten enää...

Juu kiitokset kauhiasti tästä, en ollenkaan tajunnut että ratkasu voi näin yksinkertanen olla :) herutan plussaa ihan hyvää hyvyyttäni tästä ;)
Cry Baby and ask me WHY WHY
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)