Aihe: ibanez gion kaikki kielet uusiksi
1
starflash
03.06.2008 20:45:23
Kitarassa ei ole nyt ollenkaan kieliä, laitanko ne yksi kerrallaan ja viritän vaiko miten? Tallahan alkaa käsittääkseni nousta jos laittaa kerralla ja yrittää virittää tms, eikä saa vireeseen.. Olen aika vasta-alkaja, mutta kiitos nyt kuitenkin jos vaivaudutte :)
TeemuKor
03.06.2008 22:58:03
Itse viritän kielet "sinnepäin vireeseen" ja katson että talla on kunnolla.
Sitten vasta viritän tarkemmin.
Elbura
03.06.2008 23:21:42
Ja ite en koskaan ota kaikkia kieliä pois kerralla ja sitten länttäse uusia tilalle. Vaan otan yhden pois ja sitten se uus kieli tilalle.
Näin talla pysyy ees jonkunmoisessa ruodussa.
starflash
03.06.2008 23:29:05
Eli hmm... Laitan samantien kaikki ja viritän "sinnepäin" vai yksi kerrallaan..? Mitä jos talla alkaa nousta? En haluaisi katkoa kovin montaa pakettia kieliä :)
Vai pitäisikö viedä kitara samantien jonnekin huoltoon... Itsellä ei tuttavia jotka voisi laittaa.
starflash
03.06.2008 23:30:34
Ja tiedän kyllä, ettei tuollaiseen kitaraan saisi vaihtaa kaikkia kerralla. Mutta sain kitaran tällaisena eräältä ja nyt pitäisi laittaa vaan ne.
Ahokkis
04.06.2008 00:29:03 (muokattu 04.06.2008 00:29:42)
Vie liikkeeseen vaihdatettavaksi ja katso sitten vierestä samalla miten se hoituu ja ota opiski.
Tai sitten jos sulta löytyy kaveri joka varmasti osaa niin pyydä sitä laittamaan ja kato vierestä samalla ja ota opiksi.
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir
Boldari
04.06.2008 10:09:49
Jos London taittuu niin tässä ohjeet:

http://youtube.com/watch?v=P1c-7-VMY_w
Professional twice over - an analyst and a therapist. The world's first analrapist!
Retku
04.06.2008 14:49:49
Ihmiset niitä vaan kasaa noissa tehtaissakin. Eli ei se kummonen temppu ole.

Olennaista on se että talla pysyy paikoillaan ja oikiassa asennossa.

En tiedä minkälaisesta satulasta on kyse tuon kirveen kohdalla mutta kiinteän satulan kanssa ei oo mitään onkelmia, ja vintage tremolo on myös simppeli kun se pysyy jousiensa ja ruuviensa avulla paikoillaan mutta kelluvien kanssa pitää olla tarkkana.

Yleensähän kelluva satula nojaa pariin tappiin ja kun kaikki kielet on irti niin satulan osat jää kivasti käteen. Noiden kanssa olen itse yleensä laittanut molemmat e-kielet paikoilleen ensin ja pikkuhiljaa virittänyt ne siihen lähimaastoon. sillälailla saa sen satulan justeerattua hyvin paikoilleen ja siitä on sitte helppo jatkaa yksi kerrallaan.

Aina kun lisää kielen niin virittään sen lähes kohdalleen ja samalla tarkistaa edellisten vireen.
Tosimies syö rautaa ja paskantaa kettinkiä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)