Kirvesperse86 31.05.2008 22:29:56 | |
---|
Onko tietoa tekevätkö noita elektroniikka lokeroiden teippauksia musa liikkeissä. ja jos tekevät niin paljonkohan tuo hupi maksaa! Tarkoitan noita teippauksia Alumiini tai kupari teipeillä.. Punahilkka kantaa raakaa sudenlihaa myssyssään |
hapan 31.05.2008 22:33:44 (muokattu 31.05.2008 22:34:54) | |
---|
Tää nyt alkaa olemaan naurettavaa. Eikö mitään haluta tehdä nykyisin itse? Mä vielä sen ymmärrän, jos joku vie kitaran huoltoon esim. potikan vaihtoon tai mikin vaihtoon, mutta että kuåariteipittäinen??? Anteeksi vaan, mutta et voi olla noin saamaton. |
Kirvesperse86 31.05.2008 22:35:05 | |
---|
Ei millään pahalla mutta en ole edes avannut noita kitaran taka levyjä, joten se kai tarkottaa että olen saamaton... olis ihan jees jos sais sen vastauksen. =) Punahilkka kantaa raakaa sudenlihaa myssyssään |
Kirvesperse86 31.05.2008 22:42:06 | |
---|
Korjaus, Ei ole kyse siitä ettenkö haluaisi tehdä tota itse. En vaan osaa, ei ole kokemusta kertynyt tosta kitaran räpläämisestä niin paljon. vaikka toi nyt on joillekkin pikkujuttu. Meikäläiselle ei ole. Punahilkka kantaa raakaa sudenlihaa myssyssään |
hapan 31.05.2008 22:45:57 | |
---|
Kamoon, mitä sen luulet olevan? Jos osaat vetästä teipin seinään, niin olet suorittanut tutkinnon. Hankit vaan sitä teippiä ja teet homman. Mä en soitinkorjaajana edes ottaisi moista hommaa, joten en tiedä, mitä siitä velotettaisiin. |
Kirvesperse86 31.05.2008 22:54:27 | |
---|
huoh. kai se niin sitten on =(. Kiitoksia nyt avusta vaan. Punahilkka kantaa raakaa sudenlihaa myssyssään |
Hannu H. 31.05.2008 23:01:46 | |
---|
Tässä voitais ajatella myös, että jos et kerta ole hirveästi luukkujen alle kurkkinut ja kitaroiden kanssa räpeltänyt niin tässä olis mitä mainioin projekti aloittaa ko. harrastus. Ei nimittäin ole vaikea tehtävä alkuunkaan. Vuoraat kolon alumiiniteipillä (ei alumiinipinnoitettua jesaria tms.) ja kolvaat piuhan teipin ja maan välille (esim. potikan kuoreen missä on muitakin maapiuhoja). Soitinkorjaajilla nuo tuntiveloitukset on alkaen siitä 40e paikkeilta ja veloitus usein siltä alkavalta tunnilta joten mitään halpaa leikkiä ei ko. homma ole. Toisaalta esim. amfisoundilla on hinnastossa "elektroniikkatyöt alkaen 10e" mutta sitä ei sitten tuosta vielä voi päätellä että mitä tuommonen suojauksen rakentelu kustantaa. Helpointa varmaan kysellä paikalliselta/lähimmältä korjaajalta notta mitä maksaa. |
Kirvesperse86 31.05.2008 23:03:48 | |
---|
No tuosta nyt oli jo apuakin kun ei ole kyseisestä hommasta mitn hajua. ehkäpä sitä sitten kokeileekin =) Punahilkka kantaa raakaa sudenlihaa myssyssään |
hapan 31.05.2008 23:13:38 | |
---|
No tuosta nyt oli jo apuakin kun ei ole kyseisestä hommasta mitn hajua. ehkäpä sitä sitten kokeileekin =) Kannattaa, oikeasti. Kiität siitä ittees myöhemmin, kun sait ittees sen verran niskasta kiinni ;) tulee kitara tutuksi sisäpuolelta ja kohta oot pimahtanut elektroniikkamodauksiin ja... no, näetpähän sitten :D |
Kirvesperse86 31.05.2008 23:37:15 | |
---|
Pitääpä vaan pyytää kaveria kolvailemaan. jos ite alan siihin sulatan kaikki tinat 10 cm säteeltä. Kädet tärisee niin paljon pienissä hommissa! =) Punahilkka kantaa raakaa sudenlihaa myssyssään |
-Henri- 31.05.2008 23:51:47 | |
---|
|
Kirvesperse86 01.06.2008 00:16:39 | |
---|
Juurikin sanoin että ei ole mitään hajua näistä jutuista. niin mistäköhän sitä tietoa lähtis etsimään. eikö tän forumin ole tarkoitus auttaa + keskustella asioista toisten kanssa. mulle ei sano mitkään häkit ja teipit yhtään mitään. sen takia tulin viisaammilta kysymään neuvoa. Punahilkka kantaa raakaa sudenlihaa myssyssään |
hapan 01.06.2008 00:17:47 | |
---|
Pahaan aikaan tulit, viisaat on jo nukkumassa... |
Kirvesperse86 01.06.2008 00:18:46 | |
---|
hah ! no sainhan täältä apua ongelmaan. ainakin yritän sitä. eipä noi ohjeet saa tosta kovinkaan vaikean kuuloista. Punahilkka kantaa raakaa sudenlihaa myssyssään |
zepeteus 01.06.2008 00:46:27 (muokattu 01.06.2008 00:48:03) | |
---|
|
takape 01.06.2008 19:48:29 | |
---|
Terve. Mulle on tulossa Ameriikan Yhdysvalloista kitara osissa (humppari-strato mikinpuolituksilla). Onko tarpeen/kannattavaa vuorata sähköosastoa häiriöiden estämiseksi? Odota ny että kitara tulee käsiisi. Jos hurisee häiritsevästi niin sitten esim. teippaamaan. no niin siinähän ne on ttullut jo tärkeimmät. Alumiiniteippiä saa rakennustarvike liikkeistä Kupariteippiä arkkeina mm. Sp-ekektroniikkasta oulussa ja kannattaa tsekata askarteluliikkeet myös. pekka |
Retku 02.06.2008 12:10:14 (muokattu 02.06.2008 20:07:27) | |
---|
Jees. Melkein suosittelisin sitä arkkeina myytävää kuparifoliota jota saapi soitinkaupoista. Se liimapuoli noissa teipeissä ei nimittäin (yleensä/aina) johda sähköä eikä alumiiniteippiin tartu tina, joten niitä teipinsuikaleita ei saa sähköisesti yhtenäisiksi juuri millään. Mää olen itse käyttänyt juurikin tuota kuparifoliota jossa on kanssa liima persiissä. Ensin Leikkelee ja liimailee siitä sopivat suikaleet ja lopuksi laittaa tinalla saumat yhteen. Hyvä tulee ja toimii ku junan vessa.Niin ja tietysti siitä pitää vetää päämaadoituspisteeseen piuha vielä. (sijaitsee yleensä volapotikan kuoressa). E: typoja poistin ja lisäsinpä pilikunnussimisen vaikeuttamiseksi jotain pientä Tosimies syö rautaa ja paskantaa kettinkiä! |
msormune 02.06.2008 13:26:21 | |
---|
Jees. Melkein suosittelisin sitä arkkeina myytävää kuparifoliota jota saapi soitinkaupoista. Se liimapuoli noissa teipeissä ei nimittäin johda sähköä eikä alumiiniteippiin tartu tina, joten niitä teipinsuikaleita ei saa sähköisesti yhtenäisiksi juuri millään. Kovasti kyllä mulla yleismittari väitti, että ihan tavan 3M:n alumiiniteipissä myös liimapuoli johtaa sähköä... |
Retku 02.06.2008 20:03:54 | |
---|
Kovasti kyllä mulla yleismittari väitti, että ihan tavan 3M:n alumiiniteipissä myös liimapuoli johtaa sähköä... Tuotah... voihan olla että ovat muuttaneet sitten mutta olen itse kokeillut neljää tai viittä erilaista alumiiniteippiä sekä myös jotain kupariteippiä sekä jotain keinokuitujuttua jonka piti johtaa sähköä (ja johtikin) ja yhdessäkään noista liima ei ole sähköä johtanut. (tämä siis aikain saatossa, viimeiset 10 vuotta olen käytellyt vain tuota kuparia). Toki jos tökkäät yleismittarin piikin liimapuolelle niin johtaahan se kun se piikki raapasee siitä liimasta läpi mutta kun liimat pari teipin suikaletta vierekkäin niin että ovat lomittain siitä reunasta niin ainakaan noissa teipeissä mitä olen kokeillut ei tuolla konstilla ole sähköisesti yhtenäistä saumaa syntynyt. Tai vastusta on tullut reilun puoleisesti, yleensä kuitenkin totaalisesti poikki. Sama homma on ton liimallisen kuparinkin kanssa, että ei siinäkään liima mitään johda mutta sen saumat saa ainakin tinattua. Eikä periaatteessa liene edes tarvetta koko matkalta tinailla niitä saumoja kunhan ovat muutaman sentin välein että pysyy yhtenäisenä. Jos tuo häkki ei nimittäin ole yhtenäinen niin se pahimmillaan toimii antennina ja lisää niitä hurinoita ja surinoita. Ja kuparifolion/teipin ehdottomana etuna voi kyllä pitää sitä että siihen saa myös maadoituspiuhan tinalla kiinni. (ja se näyttää paremmalta kun alumiiniteippi joka ajan kanssa hapettuu/muuttuu harmaaksi). :P Ketjun aloittajalle kerrottakoon vielä että on olemassa myös sähköä johtavia maaleja joita voi käyttää (ja käytetään) tuohon tarkoitukseen. En tosin varmaksi tiedä mistä niitä suomessa voisi löytää... Tosimies syö rautaa ja paskantaa kettinkiä! |
hq 02.06.2008 20:55:12 | |
---|
Toki jos tökkäät yleismittarin piikin liimapuolelle niin johtaahan se kun se piikki raapasee siitä liimasta läpi mutta kun liimat pari teipin suikaletta vierekkäin niin että ovat lomittain siitä reunasta niin ainakaan noissa teipeissä mitä olen kokeillut ei tuolla konstilla ole sähköisesti yhtenäistä saumaa syntynyt. Tai vastusta on tullut reilun puoleisesti, yleensä kuitenkin totaalisesti poikki. Itse luulin saaneeni alumiiniteipin suikaleista yhtenäisen, johtavan suojauksen kun painelin limittäin asetellut teipinpalat toisiinsa kiinni terävähköllä ruuvimeisselin kärjellä. Alkuun johtavuus palojen välillä olikin hyvä. Ajan kuluessa johtavuus kuitenkin pääsi huononemaan ja osassa saumoista jopa häviämään kokonaan, teippi ilmeisesti sen verran elää. |