darkus 22.05.2008 12:07:50 | |
---|
Be the devils own, Lucifer`s my name! Up the fucking irons! |
dbv 22.05.2008 18:18:59 (muokattu 22.05.2008 18:20:01) | |
---|
|
Lilli 25.05.2008 13:05:27 | |
---|
Jollain varmaan tarkka tieto asiasta, mutta eikös Albert Järvisen jossain stratossa ollut jonkinlainen kitaran sisäinen boosteri? "Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimo juhannuspäivänä 2000 |
fox 26.05.2008 01:23:18 | |
---|
Jollain varmaan tarkka tieto asiasta, mutta eikös Albert Järvisen jossain stratossa ollut jonkinlainen kitaran sisäinen boosteri? Olihan niit tuolloin muinoin, useampiakin, oli PowerPot -boostereita ja sitten se Wanha Mighty Mite (nimihän on nyttemmin myyty "tuonne itäisille maille) ActiveStrat, saattoi olla tuo jälkimmäinen. Myös jotkut pakkasi kitaran uumeniin MXR Micro Amp -pedaalin sisukset, eli piirilevyn ja säätimet. |
Murgo 26.05.2008 17:49:17 | |
---|
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
hapan 26.05.2008 18:02:40 | |
---|
Onko kokemuskia tai jossain toimintapätkää tälläisestä? Toimiiko niinkuin antaa olettaa? http://www.thomann.de/fi/emg_pa2_preampbooster.htm Tästä sen verran, että tarttee varmaan patterin toimiakseen? Ja toimiiko toi tavallisen mikkien kanssa? (vaikka tekstissä niin väitetäänkin, niin sitlti kysyn) |
darkus 26.05.2008 21:02:51 | |
---|
Kaveri valaisi jo että toi ei tuota 20dB puhasta volaa, vaan boostaa säröä enemmän. Paskapuhetta? Be the devils own, Lucifer`s my name! Up the fucking irons! |
SirElwood 26.05.2008 21:14:52 (muokattu 26.05.2008 21:15:56) | |
---|
Jos tee-se itse linjalle lähtee niin tätä http://www.generalguitargadgets.com … p;task=view&id=64&Itemid=26 on tullut aikaisemminkin ehdoteltua. Ei paljon helpompi voisi olla rakentaa ja pelaa hyvin. Tästä minä tykkäsin joskus. Oli ihan ok. Kaveri valaisi jo että toi ei tuota 20dB puhasta volaa, vaan boostaa säröä enemmän. Paskapuhetta? Tottahan se (etuaste) särölle menee jos inputtiin murjoo kovin paljon voimistettua ääntä. |
dbv 27.05.2008 10:18:09 | |
---|
Kaveri valaisi jo että toi ei tuota 20dB puhasta volaa, vaan boostaa säröä enemmän. Paskapuhetta? Niin kuin tuossa jo todettiin, jo valmiiksi säröllä olevan etuasteen overdrivaaminen vaikuttaa käytännössä vain särön määrään eikä volumeen (vert. gainin lisääminen vahvistimessa särökanavalla). Mikäli olet jotain soolo buusterin tyylistä juttua tekemässä, kannattaisi tämä härpätin laittaa efektilooppiin. Puhtaan kanavan boostailu kyllä tuolla pelillä yleisesti ottaen onnistuu. |
s8na 02.06.2008 10:23:27 | |
---|
Mulla on räppä Ibanezissa säädettävä malli tuosta tonepotikan tilalla. Mainio vehje hieman tuhnujen mikkien kaveriksi. Tuntuu että ne tuonelan portit aukeaa kun vääntää ruuvista lisää hönkää kepakkoon. Negatiivinen puoli on se että tuo vahvistaa jonkun verran häiriöitä. Myös keikkatilanteissa kahden volumen kanssa pelleily on vähän ylimääräistä hommaa. Säröillä soitellessa kerran jäi kitarani pahasti jalkoihin basistin tuutatessa hieman liikaa , koitin tuolla ruuvvilla kääntää tilannetta tasapainoon mutta tosiaan se lisää vain särön määrää (ja muuttaa soundia tummemmaksi jyrinäksi) kun vahvari on jo ruvella. |