Aihe: WLM Beat 1 | |
---|---|
![]() 06.01.2008 15:58:18 | |
Osaako joku antaa hyviä ohjeita seuraaviin pikku ongelmiin? Minulla on tällaine 70 -luvulla rakennettu WLM Leslie jossa on "pikkuvikoja". Kaikki koskettimet eivät näytä palautuvan takaisin paikoilleen niin kun pitäisi. Joku osa väsynyt? Toinen vika on vibrato ja reverb "vetonappuloiden" kanssa, jotka ovat täysin rikki, katkennut sisältä että itse nappi on täysin tunnoton. Aisa varmaan katkennut sisältä. Saakohan tällaiseen varaosia vielä jostain. Etukäteen kiittäen vastauksesta. | |
![]() 06.01.2008 16:16:23 | |
Avaa se. Vibran ja reverbin liu'ut saat todennäköisesti liimattua kasaan. Ne ei oo mitenkään hankalia jos yhtään tajuaa mekaniikan päälle. Varaosia et varmasti löydä mistään muuten kuin ostamalla toisen samanlaisen. Koskettimien heikko palautus kuulostais siltä, että koskettimistossa on ensinnäkin paljon törkyä ja toisekseen mahdollisesti siltä, että koskettimien takaosassa oleva palautusjouset ovat irti/kuoleentuneet/solmussa/jotain. Yläkoskettimisto on aika helposti käsillä, alakoskettimistoon ei muistaakseni pääse kuin yläkoskettimiston irrottamalla. No, ei paha homma oikeastaan sekään. Onnea ja menestystä korjaustoimenpiteisiin. "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies | |
![]() 26.06.2008 10:38:50 | |
WLM:n koskettimissa olen törmännyt kolmeen vikaan palautuksessa. Kaikkien korjaus vaatii valitettavasti koskettimen irroittamisen. Vika 1: likaa / rasvaa välissä - pura kosketin irroittamalla nätisti nokkapihdeillä jousi. alumiinivarren mahtuu ottamaan irti parhaiten, kun irroittaa kytkinlankoja nostajavan levyn stopparin niin että levyn saa työnnettyä pois koskettimen alumiinivarren päältä. Sen jälkeen alumiinivari ylös ja kosketin lähtee vetämällä irti. Vika 2 : "Ahtauma" Kun kosketimen jousi ja levy on irroitettu, pitäisi koskettimen liikkua vapaasti ylösalas, jos se juuttuu puhdistuksesta huolimatta, kannattaa hieman leventää rakoa, johon alumiiniliuska asettuu ja myöskin mustaa muovirakoa, johon kosketin asettuu toisesta päästä. Tämän olen joutunut tekemään kahteen WLM:ään. Vika 3: tanko vääntynyt. Em. alumiinitanko on voinut väsähtää. jolloin jousen kireyttä voidaan lisätä vääntämällä koskettimen sisälle menevää päätä varovasti ylöspäin. Jos vikaa on useassa koskettimessa, on mielestäni helpointa irroittaa koko koskettimisto kerralla: Kytkinten nostolevyn toppari pois ja kaikki levyt taakse, Koskettimiston ruuvit auki päästä ja kaksi ruuvia keskipaikkeilta C:n alta. (sen joutuu irroittamaan pihdeillä). Tämän jälkeen koko kosettimisto lähtee irti ja koskettimien jousien irroittelu about 1000 kertaa helpompaa /nopeampaa. Että sellaista lomalla... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)