Terve! Viimeaikoina on alkanut kiinnostamaan kielisoitinrakennus ja ajattelinkin, maaliskuussa hakea IKATAN kielisoitinrakennus koulutukseen. Nyt kuitenkin kyselisin neuvoja projektiin, joka on jäänyt hyllylle makaamaan ja ajattelin sen vihdoin työstää loppuun. Kuvat minulla kyseisestä sg mallisesta bodysta ja kaulasta ovat kotona, joten laitan ne tänne myöhemmin(tänään). Voitte kuitenkin antaa neuvoja muutamiin kysymyksiin. Millaisia maaleja yleensä kitaroihin käytetään? Puukin varmasti vaikuttaa osaltaan siihen mitä kannattaa käyttää ja mitä ei? Puulajista minulla ei ole tietoa. Olen hionut bodyn ja kaulan lähes kokonaan, mutta vielä on jonkin verran työstettävää. Kitara on peräisin jostain 70-luvulta (marlin, kaverillani oli tämän merkkinen strato ja se oli täysi susi) ja se on sg mallinen kitara, jonka soittotuntumaan tykästyin. Alkoi kuitenkin vituttamaan kyseinen elektroniikka kitarassa ja ajattelin samalla että laitetaan koko paska uuten uskoon. En aio käyttää mitään alkuperäisiä potikoita tai virittimiä ym, koska ne vaikuttavat lievästi sanottuna paskalaatuisilta. Kaula tässä kitarassa on se joka sai minut kiinnostumaan sen kunnostuksesta. Todella hyväntuntuinen ja suora kaula. Säilynyt mukavasti ajan saatossa. Bodyn koverrukset, eli siis tällä meinaan syvennyksiä johon mikit ym tulevat, ovat jokseenkin oudot. Näette kun laitan kuvat. Voitte jo nyt antaa siis neuvoja: Millaisia maaleja? Kannattaako ns. erikoiset värit jättää suosiolla pois jos ei ole minkäänlaista kokemusta ja aikoo tehdä kaiken itse? Minulla on visio kitarasta, mutta en haluaisi turvautua ammatilaiseen, koska en ole kitaraa alunperinkään rakentanut itse ja kaikki kunnostustyö olisi mukava saada lähtemään omista käsistä. Voitte suositella jotain halpoja, hintalaatusuhteeltaan perusosia. Nämä todennäköisesti osaan päättää itsekkin, mutta jos tiedätte hyväksi todettuja ei hinnalla pilattuja: Virittimet, potikat, talla yms. Käytännössä kaikki muu paitsi body ja kaula niin antaa tulla. Tarkoitus siis saada herätettyä toimiva perushyvä skitta tästä. Mitä humppareita suosittelisitte? Jos vähän infoa minkälaista soundia ehdottamistasi mikeistä irtoaa jne? Nämäkin voisivat maksaa sen max 100e. Eli siis kuvat laitan myöhemmin ja tarkotus olis sitten päivitellä tänne miten se rojekti etenee, mistään kauhean vaikeasta projektista tässä kyse ei ole. |
ite ostin gotohin tune-o-matic tallan ja virittimet, hinta laatu suhteeltaan tosi hyvät. tallamikkinä on seymour duncanin '59 model humbucker. Se on suora kopio tuon vuoden humpparista hinta pyörii siinä 100€ hujakoilla. Aika kallis, taijan tehä sen ite. |