Aihe: Kitaran tekoa
1
JuhPe
25.12.2008 00:44:54
Työstän keppiä, kuvia löytyypi osoitteesta:
http://irc-galleria.net/archive.php?nick=JuhPe&album_id=2727990

Edessä lakan kuivumisen jälkeen hionta ja kiillotus.
teukka
25.12.2008 10:58:50
Tuleepa komea jouskari!
Kerropas vähän lisää specseistä?
There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!!
JuhPe
25.12.2008 12:29:38
Juu, elikkä puumateriaalina on käytetty kaulassa sekä rungossa vaahteraa. Etupuolella on loimukoivuviilu antamassa vähän näköä. Viilu oli 0,6 mm paksu joten se aiheutti ongelmia monessa vaiheessa, mutta sain taltutettua sen:D Otelauta ruusupuuta, jossa abaloneotelautamerkit.

Skaala 25,5"
Ja metalliosat tulee olemaan kultaset.

Hintaa on kertyny aika mukavasti, ku joutunu hommailemaan myös työkaluja jonku verran. Pari korean kitaraa olis kaupasta jo haettu, mutta ite tehty on aina ite tehty;)
Antti1
25.12.2008 12:48:41
mutta ite tehty on aina ite tehty;)

Tää meni nyt vähän väärin. Kuuluu seuraavasti: "itse tekemällä saa just sellaista, kuin sattuu tulemaan". ;)

Toivottavasti on hyvä keppi! Ihan komea, mutta lavan muodossa mua häiritsee jokin vähän. Tulee liikaa tulppaanit jostain syystä mieleen. :D
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
JuhPe
25.12.2008 14:00:05
Niin, no näinhän se on jos ei tiedä mitä tekee, tai ei osaa tehä;) Mutta jos ne asiat on hallussa ni itse tekemällä saa juuri sellaisen, ku itse haluaa;) Mutta kyllähän tässä projektissa on uusia asioita tullut, mutta ottamalla asioista selvää, niin niistä selviää:) Lakkauksen tulosta en osannut ennustaa, koska selluloosalakkaus ruiskulla oli uusi asia. Ruiskutuksesta kyllä oli vähän kokemuksia, ku mopon katteita oon joskus nuorempana maalaillu. Mutta hyvähän siitä lakkauksesta tuli:P vielä pitää vaan malttaa odotella ennenku pääsee hinkkaamaan lopullisen kiillon:)

Ja muodot sitte on asia josta voi väitellä vaikka kuinka. Toiset kun tykkää laiheliinitytöistä ja toiset isommista, toiset isoista hinkeistä, toiset pienemmistä... Sama koskee kitaroissa, ei ole yhtä kitaraa joka tyydyttäisi jokaisen miehen ja naisen tarpeet.
darkus
25.12.2008 15:05:23
Mun mielestä aivan helvetin upea. Otelauta näyttää aivan yhtä komialta ja kyllä kruunaa komeuden!

Väri taas on kuin pirusta ittestään!

(jos yksi miinus pitää löytää niin itse tykkään jacksonista joten joudun sanomaan että jacksonlapa on paras. MUTTA TOI ON KANSSA MAGEE!)

Tän kitaran jälkeen en edes kehtaa laittaa tänne omaa rr projektiani jonka pintakäsittelyt meni päin helvettiä ja vähän muukin. Ikinä ennen läpikaulasta tehny niin hassusti kävi....

-darkus
Be the devils own, Lucifer`s my name!
JuhPe
25.12.2008 15:37:40
Jackson lapa on siisti, mutta itse en lähtenyt tähän kopioimaan sitä lapaa. Päädyin ratkaisuun jossa koneisto sijoitetaan kummallekkin puolelle ja näin ollen rikoin kaavaa. Onpahan kepissä ainakin jotain itse suunniteltua ja se olkoon lavan muoto:) Vaikka eipä runkokaan ole suora kopio mistään, mutta kyllähän kaikki vastaavanlaisen rungon on kitarassa nähnyt:)
santa
28.12.2008 10:24:23
kyllähän tuo on yksi hienoimmista rändeistä mitä olen nähnyt. erityisesti väritys ja lavan muoto saavat housuni ... miksi aina tekemään niin kuin alkuperäinen kun voi sen tehdä paremmin erilailla. juuri näin. 10+ ja papukaija merkki.
32788
28.12.2008 17:57:52
Komea kitara on kyllä! Paljonkos painaa, kuulostaa melko raskaalta tehdä koko kitara vaahterasta? Entäs soundi, vissiin aika kirkas?
JuhPe
28.12.2008 21:38:50
Puntarissa en ole käyttäny, mutta mitä toisiin mun keppeihin vertaa niin kevyemmältä tuntuu ainakin nyt ku ei ole kalusteet kiinni. ja äänensävyä jos vertailee esp horizoniin, jossa vaahterakaula ja mahonkirunko, niin hieman kirkkaampi soundi lähtee tuosta itse tehdystä:)
JuhPe
02.01.2009 00:32:08
Nyt löytyypi valmiin kitaran kuvia samaisesta osoitteesta :)

http://irc-galleria.net/archive.php?nick=JuhPe&album_id=2727990
pths
02.01.2009 01:55:04
on kyllä kertakaikkisen hieno kitara! omaan silmään näyttää body himppusen pieneltä. johtunee skaalasta.
"Kaikki todellisesti suuri tapahtuu hiljaa." -Seneca
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)