Aihe: DIY-efektien merkintöjen teko sekä maalaaminen ja lakkaus
1
Hotlicks
20.02.2009 16:29:54
Sain tuossa useamman purnukan valmiiksi, mutta tekstit vielä uupuvat. Kiinnostaiskin tietää millä ohjelmilla porukka noita tekstejä vääntää? Löytyykö mahdollisesti joku ilmaisohjelma? Siirtokalvot lienee helpoin (?) tapa saada nuo merkinnät tehtyä siististi. Itselle tuo on jonkin verran tuttu tapa ja kalvoja löytyy, joten sitä varmaankin päädyn käyttämään.

Omat laatikot on noita Uraltonen maalattuja, eli maalauksen osalta homma on jo hoidossa, mutta tuo lakkapuoli tekstin päälle pitäis vielä saada hoidettua. Kitaran pintakäsittelystä löytyy paljonkin infoa, efektien malaamisesta sen sijaan hintelämmin. Toki pääosin varmaan samat menetelmät, mutta esim alumiinikotelot taitavat vaatia erilaisen pohjamaalin? Automaalit varmaankin toimivat sitten itse väriä lisättäessä, mutta mitenkäs spraypurkit? Entäpä tuo lakkaus? Paukkupurkeilla, vai jotakin järeämpää (2K?).

Työn puolesta olis kompura ja ruisku käytettävissä, en tosin ole vielä noita ehtinyt opetella käyttämään.
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
artopee
20.02.2009 22:12:28

Sain tuossa useamman purnukan valmiiksi, mutta tekstit vielä uupuvat. Kiinnostaiskin tietää millä ohjelmilla porukka noita tekstejä vääntää? Löytyykö mahdollisesti joku ilmaisohjelma? Siirtokalvot lienee helpoin (?) tapa saada nuo merkinnät tehtyä siististi. Itselle tuo on jonkin verran tuttu tapa ja kalvoja löytyy, joten sitä varmaankin päädyn käyttämään.

Omat laatikot on noita Uraltonen maalattuja, eli maalauksen osalta homma on jo hoidossa, mutta tuo lakkapuoli tekstin päälle pitäis vielä saada hoidettua. Kitaran pintakäsittelystä löytyy paljonkin infoa, efektien malaamisesta sen sijaan hintelämmin. Toki pääosin varmaan samat menetelmät, mutta esim alumiinikotelot taitavat vaatia erilaisen pohjamaalin? Automaalit varmaankin toimivat sitten itse väriä lisättäessä, mutta mitenkäs spraypurkit? Entäpä tuo lakkaus? Paukkupurkeilla, vai jotakin järeämpää (2K?).

Työn puolesta olis kompura ja ruisku käytettävissä, en tosin ole vielä noita ehtinyt opetella käyttämään.

Itse olen sekä maalannut että lakannut omat diy-pedaalit ihan spraymaaleilla. Ainoa tärkeä muistettava homma on, että alumiinikotelo on syytä hioa kunnolla ennen pohjamaalausta, jotta maali saa paremman huokoisen tartuntapinnan. Tämäkin on omakohtainen, Siperian konsultoima kokemus...
tarauma
21.02.2009 09:08:53
Hotlicks: Sain tuossa useamman purnukan valmiiksi, mutta tekstit vielä uupuvat. Kiinnostaiskin tietää millä ohjelmilla porukka noita tekstejä vääntää? Löytyykö mahdollisesti joku ilmaisohjelma?

Aika hyvä ilmainen vektorigrafiikkaohjelma tällaiseen hommaan on inkscape
http://www.inkscape.org/index.php?lang=en
Vähän vaatii opiskelua alkuun, mutta harjoittelulla tulee hyviä tuloksia
Hotlicks
21.02.2009 17:04:02
tarauma: Aika hyvä ilmainen vektorigrafiikkaohjelma tällaiseen hommaan on inkscape
http://www.inkscape.org/index.php?lang=en
Vähän vaatii opiskelua alkuun, mutta harjoittelulla tulee hyviä tuloksia

Kiitos! Kävin tuon hakemassa ja nopealla kokeilulla tuo näyttäis olevan just mulle sopiva.
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)