palomaeki 10.03.2009 18:35:53 | |
---|
Tartteis neljän porukan kasasta saada tietoon että mitkä kaks on lineaarisia ja mitkä kaks ei oo. Miten onnistuu vaikka yleismittarilla tuo? Mulla on neljä Gibson-potikkaa tuossa eikä niissä lue mitään muuta kuin että GIBSON ja sitte kyljessä se sarjanumero joka kaikissa identtinen.. Auttakaahan. kitara on kiva. |
Sax-pappa 10.03.2009 19:16:53 | |
---|
palomaeki: Tartteis neljän porukan kasasta saada tietoon että mitkä kaks on lineaarisia ja mitkä kaks ei oo. Miten onnistuu vaikka yleismittarilla tuo? Mulla on neljä Gibson-potikkaa tuossa eikä niissä lue mitään muuta kuin että GIBSON ja sitte kyljessä se sarjanumero joka kaikissa identtinen.. Auttakaahan. Yleismittarilla mitaten potentiometrin ollessa säätöalueen puolessa välissä pitää lineaarisessa potikassa olla kekinastasta kumpaankin laitaan suunnilleen yhtäsuuri resistanssi. Logaritmisessa nuo pitäisi sitten poiketa selvästi toisistaan. |
Insane Kane 10.03.2009 19:18:00 (muokattu 10.03.2009 19:18:28) | |
---|
500k potikoita? Väännä potikka keskelle ja aseta pöydälle varsi ylöspäin. Mittaa 1 ja 2 jalan välinen vastustus (vasen & keskimmäinen) Lineaarinen näyttää apaut puolet potikan arvosta eli noin 250k. Logaritminen huomattavasti vähemmän. Jah, ohjeet tulikin jo... Mut nyt kahesti =) Pray to someone. |
tapio75 11.03.2009 07:35:58 | |
---|
palomaeki: Tartteis neljän porukan kasasta saada tietoon että mitkä kaks on lineaarisia ja mitkä kaks ei oo. Miten onnistuu vaikka yleismittarilla tuo? Mulla on neljä Gibson-potikkaa tuossa eikä niissä lue mitään muuta kuin että GIBSON ja sitte kyljessä se sarjanumero joka kaikissa identtinen.. Auttakaahan. Kannattaa Googlettaa sillä numerosarjalla. Pitäisi löytyä lisätietoja. Saattaa nimittäin olla, että potikat ovat jotain siltä väliltä ja kaikki saman laisia. |