Aihe: String thru kieltenohjaimista
1
Drummer?
21.08.2009 10:01:26
On ehkä typerin kysymys ikinä, mutta menkööt.

Eli suunnitelmissa olisi rakentaa Gibson Explorer mallinen kitara koulussa päättötyöksi ja olen suunnitellut että kielet menisivät läpi rungon ja kun olen nuita kieltenohjaimia tuossa katsonut ja miettinyt niin tuli semmonen kysymys mieleen että pitääkö kielten ohjaimet ostaa molemmille puolille samanlaiset vai onko ne ns. näkyvälle puolelle pienemmät kuin takapuolelle bodyä?

Toivottavasti tuosta nyt jotakin selvää otti ja toivottavasti joku tähän osaa vastata.
fox
21.08.2009 10:12:45

Drummer?:onko ne ns. näkyvälle puolelle pienemmät kuin takapuolelle bodyä?.

Juu, onhan niissä eroja. Siellä "takapuolella" ne on sellaset ns. string ferrules -nimellä kulkevat "kupit", joihin kitarankielen pään pallo eli helmi uppoaa, siinä etupuolella, jos siihen haluaa laittaa, ne on vaan sellaset holkit, joitten rungon puolessa on laippa ja ehken joku pyöristys, ettei kieli joudu mihinkään terävään kulmaan tai katkea. Myös kaikennäkösiä läpivientilevyjä on olemassa, itse asiassahan nuo kaikille tutut Fenderin tallat on mm. moiset levyt.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Drummer?
21.08.2009 10:32:26
Joo kiitos vastauksesta, semmosta sitte että mistäköhän tämmösiä vois mahollisesti hommata? t-kaupassa ja sp-elektroniikalla on nuita kielenohjaimia mutta mistä nuita pienempiä sitte?
fox
21.08.2009 10:58:18

Drummer?: Joo kiitos vastauksesta, semmosta sitte että mistäköhän tämmösiä vois mahollisesti hommata? t-kaupassa ja sp-elektroniikalla on nuita kielenohjaimia mutta mistä nuita pienempiä sitte?

Kyllähän niit molemman puolen läpivientiholkkeja on SPelektroniikassakin.. Katto vaan sieltä katalookista.. ;)
Ja jos käy kovin hyvä säkä, niin saattaapa olla jopa paikallisessa soitinkaupassakin? Tosin myönnettäköön, ettei nuo kaupat kovin kattavaa ja laajaa osavalikoimaa nykyään viitsi pitää varastossa varastoarvoa kasvattamassa, tilaavat sitte mieluummin..kun on ostaja tiedossa.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Drummer?
21.08.2009 16:04:26
Joo pitääpä kattella tarkemmin, kiitoksia hyvistä ja etenkin asiallisista vastauksista! =)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)