Aihe: Marshallin kanavanvaihtopedaalin modaus
1
Juicy
13.08.2009 17:22:04 (muokattu 13.08.2009 20:21:36)

Onko kuin vaikea homma modata tuollaisesta http://uraltone.com/kauppa/product_ … p;XTCsid=23am99o614rsmupfr5psdeknu4 sellainen, että tuon Din-liittimen korvaa kolmella stereoplugilla jolloin sillä voisi ohjailla Engl Savagen kanavan ja moodien vaihtoa?

Sitten tekis jotkut kytkimet millä säätää kumpaa relettä nuo jalkakytkimet ohjaa aina niissä stereopiuhoissa? Mitä nyt olen releohjausta ymmärtänyt, niin kytkimen painallus sulkee aina jonkun piirin hetkellisesti, jonka seurauksena vahvistimesta vaihtuu kanava?

En ole mikään elektroniikkavelho, mutta kolvi pysyy kyllä kädessä. Sekin vielä olis kiva tietää, että ei kai noiden kanssa röytäessä pysty mitään rikkomaan?
"...pala kaulam yhdem elimem, pitkä tappi."
Juicy
13.08.2009 23:44:47

Minkähän tyyppiset jalkakytkimet tuossa on, lukkiutumaton ON-OFF? Näin ainakin loogisesti ajateltuna...
Juicy
16.08.2009 18:48:00

Jatkan siis yksinään puhelua...

Nyt olis jonkinlaista skemaa tuosta kanavanvaihtopedaalin modausprojektista. http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/1083.jpg

Ei ole kyllä minkään virallisten sääntöjen ja standardien mukainen, mutta eiköhän tuosta selvää saa. Itselleni sen kyllä teinkin.

Ideana on, että pystyy helposti ohjaamaan mitä relettä kukin kytkin ohjaa, sekä tarvittaessa ohjaamaan useampia yhtäaikaa. Tiedä kuinka sitten käytännössä, vaihtuuko kanavat yhtä aikaa, ja kuinka vaikeaa on eri toimintojen hahmottaminen...

En tiedä tarkalleen millaiset kytkimet siitä Uraltonella myytävästä löytyy, ajattelinkin sen tilata etukäteen varmuuden vuoksi, sitten tilaat loput tarvittavat osat Musikdingilta ja/tai Vaasan elektroniikasta, jos ei ole paljoa toimituskuluja.

Jos joku tietää mistä tuollaista 3 tai 4-kytkimen kanavanvaihtopedaalia saa halvemmalla, tai sitten pelkkää koteloa, olen pelkkänä korvana. 4 kytkintä olisi ideaali, mutta kolmellakin pärjää mun tapauksessa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)