Aihe: Työkalut pleksin tekoon
1
Hirvi
10.08.2009 13:15:42

Olen aikeissa tehdä Yamahan BB414 -bassoon presarityyppisen pleksin - ihan koristeeksi vain. Valmista pleksiä ei ole, joten täytynee tehdä se itse.
Tältä näyttää suunnitelma: http://koti.kainuu.com/mhirvela/kuvat/bb414_pleksi.jpg

Olen kerran tehnyt straton pleksin itse ihan käsityökaluilla; ensin karkea muoto lehtisahalla nytkyttelemällä, muodon viimeistely dremel-kopiolla (hiontarullalla) ja lopuksi reunaviisteet katkoteräveitsellä höyläilemällä. Lopputuloksesta tuli hyvä, mutta aikaa ja hermoja kului niin paljon, että tällä kertaa haluaisin saada ns. kerralla valmista.

Mitä työkaluja pleksin tekoon oikeasti käytetään?
Saako sähkökäyttöisellä pistosahalla tarkkaa jälkeä?
Svengaan kuin hirvi!
Zinpula
10.08.2009 13:23:57
Itse tein käyttäen vannesahaa ja yläjyrsintä templaten kanssa. Vannesahalla karkeet muodot. Suoralla laakeriterällä muodot tarkemmin ja 45 asteisella laakeriterällä viisteet. Vähän hiomapaperia ja valmis. Mulla oli tietysti template käytössä ja tein telen pleksiä.
ku_osais
12.08.2009 09:12:54
Sori että kaappaan tämän aiheen hetkeksi, vähän samantyyppinen projekti itsellä mielessä.

Osaako joku neuvoa mistä voisi ostaa tortoise-pleksiä "metritavarana" ts. itse muotoiltavaksi?

Kiitti
Sitä saa mitä tulee
s151669
12.08.2009 09:36:38

ku_osais: Osaako joku neuvoa mistä voisi ostaa tortoise-pleksiä "metritavarana" ts. itse muotoiltavaksi?

Kimppatilaushuoneesta Sunsmile II kimpasta ?
Jyrki
PasiB
12.08.2009 09:47:56
ku_osais: Sori että kaappaan tämän aiheen hetkeksi, vähän samantyyppinen projekti itsellä mielessä.

Osaako joku neuvoa mistä voisi ostaa tortoise-pleksiä "metritavarana" ts. itse muotoiltavaksi?

Kiitti

Oulusta ainakin tuolta: www.spelektroniikka.fi
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.
atk
12.08.2009 10:20:07
PasiB: Oulusta ainakin tuolta: www.spelektroniikka.fi

Ei kannata ottaa ainakaan TWB3PLY-tyyppistä pleksiä, näyttää sottaselta muovimatolta! Onneksi vaihto musta-valko-mustaan pleksiin onnistui ilman lisäkuluja ja palauttivat hintojen erotuksen tililleni.

Oman sivuni presarissa on SP:stä tilattu "dark red tortoise"-pleksi, erittäin OK.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)