Aihe: flying V schematics 1 | |
---|---|
![]() 09.04.2022 16:08:30 (muokattu 09.04.2022 16:18:28) | |
Niin, mulla on Ibanezin Flying V 70-luvulta ja hokasin yhtäkkiä että joku onkin joskus touhunnut sen siihen malliin että on tonet molemmille mikeille ja yksi volumi.. Ilmeisesti alkuperäisesti pitäisi olal 2 volumia ja yksi tone. Onko jollain antaa jeesiä että miten piuhojen pitäisi mennä. Pistin proifiiliin kuvan että miten piuhat tällä hetkellä menee (jos siitä jotain selvää saa..) Katselin netistä noita kuvia ja piirustuksia ja ei oikein mene jakeluun, mulla on tuonn kahdessa potikassa vihreä pompula jne ... | |
![]() 09.04.2022 16:30:25 | |
Jälki on aika roisia. Siivoisin tuon puhtaaksi potikoita myöten ja aloittaisin rakentamisen alusta, toimivilla komponenteilla. | |
![]() 09.04.2022 16:51:43 | |
ituvirtanen: Jälki on aika roisia. Siivoisin tuon puhtaaksi potikoita myöten ja aloittaisin rakentamisen alusta, toimivilla komponenteilla. Totta, ja olisi fiksua. Jos Pirkanmaalla joku kova kolvihenkilö haluaisi muutamalla kympillä korjata tilanteen niin saapi ottaa yhteyttä. Tartteis saada vaan se alkuperäistilanne ekana jostain kaivettua... | |
![]() 09.04.2022 19:57:13 | |
timo TT: Totta, ja olisi fiksua. Jos Pirkanmaalla joku kova kolvihenkilö haluaisi muutamalla kympillä korjata tilanteen niin saapi ottaa yhteyttä. Tartteis saada vaan se alkuperäistilanne ekana jostain kaivettua... Moi moi! Jos kukaan ei ICW:ssa kaiva sulle alkuperästä kytkistä niin tuolla pääsee etiäppäin. https://guitarelectronics.com/2-hum … way-toggle-switch-2-volumes-1-tone/ Mulla on jossain kyllä Ipaneesinkin skema, mutta taitaa olla ihan samanmoinen.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 09.04.2022 20:10:57 (muokattu 09.04.2022 20:11:34) | |
fox: Moi moi! Jos kukaan ei ICW:ssa kaiva sulle alkuperästä kytkistä niin tuolla pääsee etiäppäin. https://guitarelectronics.com/2-hum … way-toggle-switch-2-volumes-1-tone/ Mulla on jossain kyllä Ipaneesinkin skema, mutta taitaa olla ihan samanmoinen. Peukkua ! Tuota alkaa jo meikäkin ymmärtää - eli vihreä pollukka on tonessa jne.... (no siis hei, ei kaikki oo elektroniikkavelhoja) | |
![]() 09.04.2022 20:24:17 | |
timo TT: Peukkua ! Tuota alkaa jo meikäkin ymmärtää - eli vihreä pollukka on tonessa jne.... (no siis hei, ei kaikki oo elektroniikkavelhoja) Juu, se vihreä on se kondensaattori juurikin. ;) Joka tekee "tonesta tonen". Eipä noissa "ihan perus" kytkiksissä juurikaan kovin ihmeellisiä viritelmiä ole, varmaan ihan tuolla universaalilla kytkiksellä tuo Ibanezikin on tehtaalta lähtenyt.
![]() 11.04.2022 11:34:02 | |
fox: Juu, se vihreä on se kondensaattori juurikin. ;) Joka tekee "tonesta tonen". Eipä noissa "ihan perus" kytkiksissä juurikaan kovin ihmeellisiä viritelmiä ole, varmaan ihan tuolla universaalilla kytkiksellä tuo Ibanezikin on tehtaalta lähtenyt. Jeps, onnistui yli odotusten eli purin vanhat piuhoitukset pois ja tein uusiksi hyvien ohjeiden kanssa --> tuli oikein hyvä. Höh, että näinkin voi käydä. | |
![]() 11.04.2022 13:40:00 | |
Näin harrastus ottaa uusia askeleita:) Seuraavaksi... TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. | |
![]() 11.04.2022 17:24:48 | |
anapena: Näin harrastus ottaa uusia askeleita:) Seuraavaksi... Se on juurikin noin. =) Ja kuten epäilin, ne Ibanezin orkkis-skemat on juurikin tuollaset mallia "perus".
![]() 12.04.2022 09:10:27 | |
Moi. timo TT: Jeps, onnistui yli odotusten eli purin vanhat piuhoitukset pois ja tein uusiksi hyvien ohjeiden kanssa --> tuli oikein hyvä. Mukava kuulla että onnistui. Hämmentävän roisisti oli kyllä tehty, noihin törmää yleensä elektroniikkapoteron pohjalla ilman sabloonaa/jigiä räpellettyihin, ei pleksiin kiinnitetyin kikarein. Vaikka tuo sulla alunperin ollut kytkentävaihtoehto on joidenkin suosiossa ja sinänsä toimiva, tuo jäsen Fox:in linkittämä yleisempi on siinä mielessä "parempi" että mikkien kuumat karvat eivät ole suojaamatta kuin reilun sentin, verrattuna tuon aiemman useampaan senttiin. Toki suojan voisi vetää kytkimellekin asti (ja oikeaoppisesti tehden vedetäänkin), mutta varsin usein näkee tehdyn kuten sullakin oli. Ja seuraavaksi ihmetellään miksi RF häiriöitä puskee audiosignaaliin. Oman Ibanez FV:n möin jo reilu 2 vuosikymmentä sitten, joten en enää muista miten mulla oli toteutettu. Onko sulla alkuperäinen balalaikan muotoinen laukku vielä ehjä, oli muistaakseni varsin heikko -vaikkakin näyttävä- esitys? timo TT: Höh, että näinkin voi käydä. Yllensä käy kun noudattaa hyviä ohjeita, perusjuottaminen on hanskassa, tosin tuurinkaan merkitystä ei ekoilla kerroilla väheksyä voi. Mitä enemmän tekee, sen varmemmin tulee onnistumisiakin :). T:Samuli | |
![]() 12.04.2022 14:23:31 (muokattu 12.04.2022 15:36:54) | |
basisti1971: Moi. Mukava kuulla että onnistui. Hämmentävän roisisti oli kyllä tehty, noihin törmää yleensä elektroniikkapoteron pohjalla ilman sabloonaa/jigiä räpellettyihin, ei pleksiin kiinnitetyin kikarein. Vaikka tuo sulla alunperin ollut kytkentävaihtoehto on joidenkin suosiossa ja sinänsä toimiva, tuo jäsen Fox:in linkittämä yleisempi on siinä mielessä "parempi" että mikkien kuumat karvat eivät ole suojaamatta kuin reilun sentin, verrattuna tuon aiemman useampaan senttiin. Toki suojan voisi vetää kytkimellekin asti (ja oikeaoppisesti tehden vedetäänkin), mutta varsin usein näkee tehdyn kuten sullakin oli. Ja seuraavaksi ihmetellään miksi RF häiriöitä puskee audiosignaaliin. Oman Ibanez FV:n möin jo reilu 2 vuosikymmentä sitten, joten en enää muista miten mulla oli toteutettu. Onko sulla alkuperäinen balalaikan muotoinen laukku vielä ehjä, oli muistaakseni varsin heikko -vaikkakin näyttävä- esitys? Yllensä käy kun noudattaa hyviä ohjeita, perusjuottaminen on hanskassa, tosin tuurinkaan merkitystä ei ekoilla kerroilla väheksyä voi. Mitä enemmän tekee, sen varmemmin tulee onnistumisiakin :). T:Samuli Niin, ei valitettavasti ole alkup. laukkua vaan gibsonin gig-bag - melko kelpo sekin mutta ... jos kitara on hyvä niin (minun mielestä) on syntiä kuskata semmoista toppa-pussissa....tuo iba on ns. dx-malli eli kiinteä kaula ja joku oli laittanut mikin kehykset (onneksi vaan ulkonäkösyistä) ja nyt siinä on mikkien ympärillä vähän vähemmän kellastunutta pleksiä (= tämä siis tuntomerkkinä kitaraan, ainiin ja virittimet vaihtuneet ja messinkisatula). Laitoin jonkun kuvan profiiliin. | |
![]() 16.04.2022 15:47:17 | |
Moi. timo TT: Niin, ei valitettavasti ole alkup. laukkua vaan gibsonin gig-bag - melko kelpo sekin mutta ... jos kitara on hyvä niin (minun mielestä) on syntiä kuskata semmoista toppa-pussissa.... Mulla jo 90-luvulla alkoivat saumat olemaan siinä kunnossa että laukkuun piti mun muistaakseni käyttää enemmän remppa-aikaa kuin itse kitaraan, joten ei sinänsä ihme ettei laukkua enää ole. Aikalailla samaa mieltä noista pusseista. Itse en ole toppapusseille instrumenttilaukkuina keksinyt käyttöä kuin jos joutuu kaksipyöräisellä kulkemaan, muutoin aina kova laukku. Toki ovat tyhjää, tai jesarilla "kovetettua" pahvilaatikkoa perempia... ;). Koska tarvetta ei ole ollut en ole noita seuraillut, mutta mielenkiinnosta vilkaisin ja T-Kaupasta löytyi yllättävän hyvin V-mallin laukkuja: https://www.thomann.de/fi/pussit_ja … rue&gk=CATKGBEG&filter=true osa tietenkin tällä hetkellä vallitsevasta maailmantilanteesta johtuen tilapäisesti loppu ja vaikka tietysti perushalpis-kanttikertaakantti laukkuja tuntuvasti kalliimpia ovatkin, ei mun mielestä mitenkään mahdottomia. Ennenvanhaan olivat kalliimpia ja itsetehden tulee vieläkin kalliimmaksi. Toisaalta saa tekemisen ilon :D. Etenkin tuo Epin laukku vaikuttaisi varsin pätevältä ja kohtuuhintaiseltakin. Ellen väärin muista, tuo mun Iba oli bodyltään ~7/8 verrattuna ainakin V-91:een joka mulla tuolloin oli, joten sopivuus kannattaa ulkomaansaiteilta tmv. varmistaa jos uuteen päätyy. Gibsonkin on näköjään palannut tuollaiseen "balalaikkalaukkuun, V-91:ssä oli julmetunkokoinen neliölaukku ja tuossa edelleen mulla olevassa -86 V-83:ssa marginaalisesti suippeneva ja pyöristelty laukku. T:Samuli | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)