Kädentaidot on mitä on, kyllähä tuota on huonekaluja remppailtu mut tää taitaa olla vähä tarkempaa hommaa? Välinteitä ei oo oikeestaa mitää, lainaan saan tutulta raksaäijältä luultavasti sen mitä tarviin... Nyt niitä ohjeita? Kitaran hinta on aböyt 120 - 130€ ja korjaus ammattilaisella maksais kuulemma jotai 150€ joten en lähe korjauttamaan eikä mulla oo siihe uuteenkaa varaa ku oon kesälomalla lusiva opiskelija... paskis |
Melkein mikä tahansa puuliima toimii, mutta kyllä siinä osaamista vähän tarvitaan. Ja kunhan et tee niin kuin yks kaverini: lapa oli murtunut (ei vielä irti) ja sanoin sille, että osaisin sen korjata. Ei uskonut - porasi läpi murtumakohdan kolme viiden millin reikää, veti koneruuvit siitä läpi. Sen jälkeenkin kyllä korjasin sen epoksilla ym., mutta kaunistahan siitä ei saanut. Kohtuusiistin kyllä, kun jaksoi petsailla ja lakkailla jne. No - otinkin sen enemmän harjoituksena ym. Muuten olen tuollaisia murtumia pari korjannut ihan vain niin, että sopivaa liimaa (Titebond, ohut epoksi - ei siis paksua tuubitavaraa - ja kyllä ihan perinteiset PVAc-puuliimatkin toimii) vähän avarrettuun rakoon (ympäristö suojattuna), sitten puristus ja kaiken kuivuttua viimeistely haluttuun malliin. |