fxb 19.07.2014 12:22:14 | |
---|
Morjes. Löysin varastosta sellasen pioneerin levarin mistä ilmeisesti vetohihna on tullu ulos sen lautasen alta(hihna on ehjä). Siin on ilmeisesti radio samassa, tarkemman mallin saan kyllä muutaman tunnin sisään. Onko kuinka vaikea korjata? Jos tää on väärällä alueella niin siirtäkää |
anapena 19.07.2014 13:16:24 | |
---|
Hihna varmaan venynyt, kantsii hankkia uusi hihna, ei maksa paljoa, varmaan helpohko homma vaihtaa. Voi olla, että joutuu vähän availemaan. Istu ja pala! |
Old Joe 19.07.2014 23:01:30 | |
---|
Hihnan vaihtoon joudut nostamaan levylautasen paikoiltaan. Joissakin harvoissa tapauksissa on myös pohja avttava. Uutta hihnaa hankkiessa tarvitaan levysoittimen tyyppi, tai hihnan mitat (halkaisija ja leveys ja pienemmissä hihnoissa myös vahvuus). Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä. |
Rodger 20.07.2014 00:13:39 | |
---|
Ei-hifistille vamaan riittää, että hihna on sopivan kireä, jotta levylautanen pyörii, eikä hihna mene heti poikki. |
Old Joe 20.07.2014 13:31:22 | |
---|
Rodger: Ei-hifistille vamaan riittää, että hihna on sopivan kireä, jotta levylautanen pyörii, eikä hihna mene heti poikki. Totta, mutta tuo ei toteudu jos hihnan mitat ei ole kohdillaan. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä. |
fxb 20.07.2014 17:43:04 | |
---|
|
Rodger 10.08.2014 23:25:38 | |
---|
Mun hihnavetoisessa rammarissa on nopeuden säätö. En usko, että äänen laatuun vaikuttaa yhtään mitään, onko paikoillaan löysä hihna tai naapurin setämiehen henkselin kumi. Pelkkää mekaniikkaa. Toimii, kunhan pyörii tasaisesti. |
Kefiiri 10.08.2014 23:29:30 | |
---|
Rodger: Toimii, kunhan pyörii tasaisesti. Mutta pyöriikö henkselin kumilla tasaisesti? En ole musiikin asiantuntija. |
Gary oin 11.08.2014 11:27:09 | |
---|
Rodger: ...Pelkkää mekaniikkaa. Toimii, kunhan pyörii tasaisesti. Hauska ilmaus kun puhutaan laitteesta joka perustuu pelkästään mekaniikkaan ja hifistely mekaniikan hienosäätöön. Pyörinnän tasaisuudestakin kun voidaan olla niin monta eri mieltä, toiselle riittää sadan kierroksen keskiarvo, toiselle hieman löysä basarinisku on liikaa. |
Old Joe 11.08.2014 22:00:00 | |
---|
Rodger: Mun hihnavetoisessa rammarissa on nopeuden säätö. En usko, että äänen laatuun vaikuttaa yhtään mitään, onko paikoillaan löysä hihna tai naapurin setämiehen henkselin kumi. Pelkkää mekaniikkaa. Toimii, kunhan pyörii tasaisesti. Kunpa se olisikin noin helppoa. Löysä hihna sutii, tai putoaa paikoiltaan. Kireä hihna hidastaa, tai vouvaa. Spekseistä poikkeava hihnan leveys voi haitata mekaanisen nopuden valitsimen toimintaa. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä. |
darrell 19.08.2014 21:57:25 | |
---|
Old Joe: Kunpa se olisikin noin helppoa. Löysä hihna sutii, tai putoaa paikoiltaan. Kireä hihna hidastaa, tai vouvaa. Spekseistä poikkeava hihnan leveys voi haitata mekaanisen nopuden valitsimen toimintaa. Tämän voin kyllä allekirjoittaa. Aikoinaan yritin yhtä sun toista säätöä ja viritystä, että saisin vanhan nauhan toimimaan tai jotain korviketta tilalle. Periksi oli annettava ja tilattava uus just oikea nauha. Voi toki olla soitinkohtaisia eroja ja joku on herkempi nauhan ominaisuuksille. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
Kefiiri 19.08.2014 22:16:17 | |
---|
Yritin joskus saada venyneen hihnan kutistumaan lämmittämällä. Ei se juuri kutistunut, mutta muuttui omituisen tahmeaksi =o) En ole musiikin asiantuntija. |
Old Joe 19.08.2014 22:52:40 | |
---|
Kefiiri: Yritin joskus saada venyneen hihnan kutistumaan lämmittämällä. Ei se juuri kutistunut, mutta muuttui omituisen tahmeaksi =o) Hihnapurkkaa on tullut pestyä rissoilta kerran jos toisenkin :) Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä. |