jarmos 28.04.2009 21:34:59 | |
---|
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
Pentinpuro 28.04.2009 23:00:50 | |
---|
JÄRJETTÖMÄN tyylikäs soitin! Niin no, no niin |
myguitar 28.04.2009 23:12:02 | |
---|
Hieno on taas, hyvä,hyvä! Hyvä idea tapettipinta, veditkö mitä ainetta tapetin päälle vai jätitkö sen pelkästään tapetille? |
jarmos 28.04.2009 23:26:52 | |
---|
myguitar: Hieno on taas, hyvä,hyvä! Hyvä idea tapettipinta, veditkö mitä ainetta tapetin päälle vai jätitkö sen pelkästään tapetille? Lakkaa upposi 3purkkia, mut ehkä olis kannattanut jättää mataksi. Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
reverend 28.04.2009 23:29:15 | |
---|
Millaisella liimalla kiinnitit tapetin kitaraan vai miten tuo onnistuu? |
jarmos 29.04.2009 07:47:16 | |
---|
reverend: Millaisella liimalla kiinnitit tapetin kitaraan vai miten tuo onnistuu? Titebondilla Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
wilo 29.04.2009 07:47:20 | |
---|
Onpa komee! Tapetti on hyvä idea, niissä on monasti ihme kuvioita mitkä ei mun mielestä todellakaan sovi seinälle, mutta oivasti kitaraan. Ei sulla olis kuvaa skitan takaa? Millä teit otelaudan upotuksen? Panen merkille, että tallan peräkappale on yllättävän kaukana tallasta. Mistä syystä? Ville |
jarmos 29.04.2009 08:32:32 | |
---|
wilo: Onpa komee! Tapetti on hyvä idea, niissä on monasti ihme kuvioita mitkä ei mun mielestä todellakaan sovi seinälle, mutta oivasti kitaraan. Ei sulla olis kuvaa skitan takaa? Millä teit otelaudan upotuksen? Panen merkille, että tallan peräkappale on yllättävän kaukana tallasta. Mistä syystä? Ville Takaosa on maalattu hopeahile maalilla, otelaudan upotukset on helmiäsitä ja dremelillä kaiverrukset, talla nyt tuli ihan visuaalisen näkemykseni mukaa taaemmaksi tasapainottamaan kokonaisuutta ja saadakseni pitemmän kielten pituuden jolla kai jotain merkitystä saundillisesti???? Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
wilo 29.04.2009 09:36:08 | |
---|
Millä leikkasit helmiäisen? Lähikuva ois kiva... =) Voit olla oikeilla jäljillä: kun peräkappale on kaukana tallasta, voi niiden välissä oleva kielen osuus soida ja vaikuttaa omalta osaltaan saundiin (samoin kuin vibratallan jouset ja satulan ja virittimien välinen kielen osuus). Eli vaikuttanee sitä kautta myös saundiin. Pidempi kielen pituus itsessään vaikuttaa mun nähdäkseni enempi soittotuntumaan, lähinnä venytyksiin. Jos kielen kiinnityskohdat on kauempana, kieli tuntuu venyvän vähemmällä voimalla, mutta kieltä tarttee toisaalta venyttää enemmän, että sävelkorkeus nousis tietyn verran. Sama ilmiö tulee vastaan kelluvan tallan kanssa: talla antaa periksi, jolloin kieltä tarttee venyttää enemmän, että sävelkorkeus nousee halutun verran. Ville |
jsvenn 30.04.2009 13:58:15 | |
---|
Onpas HIENO kitara. Omintakeinen väritys tapettikuviolla kruunaa kaiken. Olet tosiaan osannut miettiä ulkonäönkin tasapainoitusta kieltenkiinnittimen paikkaa valitessasi. Ei varmaan ollut ihan helppoa otelaudan upotuksen tekokaan. Siistiä ammattilaisen työtä kauttaaltaan. Tv Juho |
asna 30.04.2009 18:31:53 | |
---|
Ihan äärettömän kaunis! |
PasiB 30.04.2009 18:32:04 | |
---|
Tuota joo, enpä oikein tiedä....... sanoisko tuota räpellykseksi. Saakelin hieno kitara. Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä. |
VesaK 30.04.2009 20:42:02 | |
---|
Erittäin pätevä peli! Sellaista Gibson meets Danelectro meininkiä. |
jarmos 30.04.2009 23:45:33 | |
---|
VesaK: Erittäin pätevä peli! Sellaista Gibson meets Danelectro meininkiä. Kiitti kaikille kehuista, ulkoisesti ihan ok, mut saundi ilmennee vasta studiossa?.. Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
harryk 01.05.2009 11:37:08 | |
---|
Aika "paha" viritys Jarmo tälläkin kertaa, onnittelut tulokkaan johdosta. Tuolla tekniikalla voisi tehdä kait myös kitaran jossa olisi jonkun hyvännäköisen alastoman leidin kuva kannessa. Saattaisi vaan kiinnostaa se kuva enemmän sen jälkeen kuin itse musiikki. t. Harry |
tonicaster 01.05.2009 14:19:52 | |
---|
Tää oli makee.... ite just pari viikkoo takasin vedin eteisen seinältä tapetit pois myyntimaalausta varten ja sainkin ihan ehyinä kaistaleina ne pois.... Ja miksi ne piti saada ehjänä.... No näihin hommiin tietenkin...=) näit on tehty ja teetetty, ja yks on onnistunu. |
jyrki_i 01.05.2009 21:56:43 | |
---|
Tapetti onkin hyvä vaihtoehto filmivanerille, jos runko on laminoitu useammasta osasta. Itse olen joskus miettinyt nahkaa ja farkkukangasta, mutta ne ei taida olla enää kovin innovatiivisia. Seuraavaksi mummon minkkiturkki uusiokäyttöön? Tällaiset (venymättömät) materiaalit taitaa aina vaatia reunalistallisen rungon toimiakseen, vai mitä? |
jyrki_i 01.05.2009 22:01:50 | |
---|
Elviksellä oli aikoinaan akustisen kitaran päällä sellainen muotoon ommeltu nahkapäällys. Nykyään kun kännyköille ja mp3-soittimille myydään kaiken maailman asusteita (suojat, taskut jne.), niin kaipa sama voisi toimia kitaroidenkin kanssa, ehkä. Markkinoita ei vaan taida olla riittävästi. Bo Diddleyn laatikkokitarakaan ei valitettavasti tässä mielessä yleistynyt riittävästi. |
jarmos 01.05.2009 22:31:09 | |
---|
jyrki_i: Tapetti onkin hyvä vaihtoehto filmivanerille, jos runko on laminoitu useammasta osasta. Itse olen joskus miettinyt nahkaa ja farkkukangasta, mutta ne ei taida olla enää kovin innovatiivisia. Seuraavaksi mummon minkkiturkki uusiokäyttöön? Tällaiset (venymättömät) materiaalit taitaa aina vaatia reunalistallisen rungon toimiakseen, vai mitä? Tuo minkkiturkki on jo ollut funtsittavana, laukkuvaihtoehto kytemässä, kitaran päällystäminen kans, saa nährä millo paksahtaa päälle........ Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
harryk 02.05.2009 10:05:18 | |
---|
Harmi, että pääsiäinen meni jo. Rairuoholla päällystetty kitara olisi kova juttu ja todella ekologinen ratkaisu. |