Olen kasailemassa tässä efektilautaa ja viritelmä alkaa muotoutumaan pikkuhiljaa. Osaatteko neuvoa efektien polarisaatioista, kun pitäisi mitata ja juottaa jakoboksista liittimet välijohdoille? Mun systeemi on sellainen, että mulla on Mascotin 9V uusi ja kallis ja hieno muuntaja, josta välipiuhan kautta mennään sokeripalahässäkkään , eli jaetaan välijohdot plussaan ja miinukseen. Sokeripalat on kätketty mustaan ,muoviboksiin, eli koko komeus pysyy piilossa. No..esim. Danon CoolCatissa on valmiiksi merkitty napaisuus pohjaan, eli keskusta on miinus jne. Ilmeisesti kuitenkaan kaikkien efektien kohdalla ei ole näin, vaan napaisuus saattaa vaihdella? Mitäs tapahtuu, jos napaisuus menee väärin päin, eli paukahtaako matolaatikko saman tien? Mä olen pariin otteeseen laiskana käyttänyt soittokämpällä mm. Coolcattiin Bossin 9v muuntajaa, mikä on toiminut vallan hyvin, eli voiko tästä tulkita, että napaisuus on sattunut tuurilla oikein päin?? Ilmeisesti kuitenkaan napaisuuden ollessa väärinpäin, efektin toiminnasta ei voi päätellä, että joku on **turallaan? |
Eikö tuossa tuu ikään ongelmia maitten kans, eikös joissain purkeissa oo positiivinen maa? Odotellaan vielä asiantuntijoiden kommentteja, mutta sillä aikaa tulee mun kommentti. Plusmaalla varustetut pedaalit vaatii sitten oman muuntajan, ei sovi kytkeä samaan piiriin miinusmaitten kanssa. Mutta aika harvassa nykypedaalissa on plusmaata. Aika usein pedaaleissa on miinus keskellä(mulla kaikissa tällä hetkellä) mutta sen varaan ei kannata laskea, kandee tarkastaa. JRC4558dd:stä tulee muuten kiva käry kun muuntajasta on napaisuus väärin :) kokeiltu on. PLEASE: Remove toilet paper from roll before using |
Plusmaalla varustetut pedaalit vaatii sitten oman muuntajan, ei sovi kytkeä samaan piiriin miinusmaitten kanssa. Mutta aika harvassa nykypedaalissa on plusmaata. Eikös tuossa kävis ratkasuksi muuntaja, jossa on toisiopuolella väliulosotto käämissä? Sieltä sais sitte pihalle +9V, 0, ja -9V. Nolla tietysti maisa, mutta niille pedaaleille jostka haluaa positiivisen maan, annetaanki sitte toiseen piuhaan -9V. Rakentelin joskus jonku fuzzfacen, siinä oli npn germanium trankut, ja se halus plusmaaan.
Lojuuko nurkissasi joku bassonraato? Myy se mulle, tarvin aihion! |